• RedTopaz

För er som inte har ägg, hur skulle det kännas att ta emot ett ägg?

Hej tjejer!

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • RedTopaz

Nu var jag för snabb på tangenterna ;)

Det är jag som är "Donator?".

Jag vill verkligen tacka för alla svar, de har hjälpt mig att ta ett beslut om att det alla gånger är värt det att gå igenom denna (inte allt för angenäma) behandling. Jag har redan tagit mina första blodprover och ska träffa både läkare och psykolog om någon vecka.

Anirac1: Grattis!! Vad roligt!! Vilken julklapp =)

• RedTopaz

Tack för ert stöd!

Jo, jag resonerar som så att kommer ev. ett "genetiskt barn" till mig i framtiden så är det välkommet att komma till mig med frågor. Men jag kommer aldrig att se mig själv som barnets mamma utan ungefär som en bonusmamma på samma sätt som en styvmor ser på ett styvbarn.

Min man har även han beslutat sig för att donera.

• RedTopaz

Äh, jag tycker snarare att det är något fler borde göra!! =)

Intressant att höra om forskningen!!!

En fråga bara- hur väljs äggen ut till er? Går man efter hår/ ögonfärg? Får ni som tar emot äggen välja något??

Hur proceduren till för er?

Jag kommer iof säkert få reda på allt det här på mitt samtal med donationsenheten, men om ni orkar svara får ni gärna. =)

• RedTopaz
    anirac1 skrev 2009-09-27 23:03:03 följande:
    BlueTopaz Agn hur man väljer ut donator så går dom på hur "jag" ser ut dvs min hår/ögon färg längd kroppsfrom osv. Så barnet blir så lik mej som möjligt. Å jaaa d blir verkligen en RIKTIG julklapp. Tror inte man kan få ngnsin bättre julklapp =)
    Ahaa, det är så alltså =)
    Nej förmodligen inte hihi! Så roligt iaf!!
  • RedTopaz
    Anonym skrev 2009-09-28 14:43:24 följande:
    Jag hade gärna donerat om jag fått vara anonym, jag vill inte ha egna barn och då vill jag inte heller att någon knackar på dörren om 20 år, så synd för jag hade gärna gett bort mina ägg annars, då jag inte ens ska ha dem själv.
    Tror du inte att du klarar av att någon kommer och frågar frågor om dig om 20 år då? Det är ju inte så att du blir mamma till det barnet.
Svar på tråden För er som inte har ägg, hur skulle det kännas att ta emot ett ägg?