• Anonym

Min pojkvän klarar inte av att jag har barn.

Jag träffade en man som inte har några egna barn och när han fick reda på att jag hade barn så sa han att han inte hade några problem med det. Men efter ca en vecka så ville han inte träffa mig längre för han hade kommit fram till att han inte har lust att leva med någon annans barn. Men han saknade mig och vi började ses igen fast han var mycket tydlig med att han inte ville ha ett seriöst förhållande med mig.
    Men med tiden så blev vi som ett par och fast att vi var "tillsammans" så ville han inte kalla mig för sin flickvän. Tillslut sa jag att jag nog inte ville ha det såhär längre och då sa han att jag var hans flickvän och att han måste träffa mina barn och ge det hela en chans. Men efter någon vecka så tyckte han att vi skulle avsluta vårat förhållande för att det ändå inte skulle hålla i längden pga mina barn. Men redan samma dag så ångrade han sig igen och nu har han inställningen att vi får se vad som händer när jag träffat dina barn (vilket han ännu inte gjort).
    Denna kille som är i 30-årsåldern har jag träffat i snart ett halvår och jag hoppas så att han ska vilja leva med mig och ändra uppfattning om mina barn. Det är därför jag har varit med honom trots hans åsikt.
    Lurar jag mig själv om jag hoppas på en framtid tillsammans eller tror ni han kan komma över detta med tiden och ändra åsikt??
    Han säger att jag är hans drömkvinna men samtidigt så var detta inte alls vad han tänk.
    Vet att det kommer visa sig såklart men jag vill ändå veta nu vad ni tror???????????????????

• Svar på tråden Min pojkvän klarar inte av att jag har barn.
  • Anonym

Jag tror att även om han kanske kan lära sig att "leva med" att du har barn, vilket ju inte alls är säkert så kommer det att bli väldigt svårt i framtiden. Om man ska leva med någon som har barn så måste man ju ha förståelse för att barnen alltid kommet vara det viktigaste i den andra personens liv? Tror du att han kan det om han är inställd på att de är en belastning? Dessutom, som alla redan har skrivit. Hur tror du att han skulle förhålla sig till dina barn ifall ni får gemensamma?

• Anonym

Jag har själv varit ensammamma. Träffade två stycken sådana som din kille. Den ena sa att han inte kunde älska mitt barn och gnällde hela tiden hur jobbigt det var att jag hade barn. Stannade med han i över ett år - skulle ha dumpat han för länge sen. Sen träffade jag den andra som inte kunde vara seriös p g a att jag hade barn. Han gjorde jag mig snabbt av med. Stolt över mig själv nu i efterhand!

Nu är jag med en underbar sambo som älskar mitt barn som att det är hans eget och aldrig har stört sig på henne minsta lilla fastän vi har haft problem med hennes svartsjuka biologiska pappa.

Tänk på att dina barn måste komma först för dig, så ordnar sig resten så småningom.

• Viewsonic

Det är ju lätt att säga dumpa, men du är ju kär? Fortsätt träffa honom, men på dina villkor... Du behöver inte låta honom träffa dina barn.

• Anonym

om han bara hade sagt att jag vill inte leva med dina barn så hade jag skitit i honom. Men saken är ju den att han säger att han vill träffa dom och ge dom en chans. För han har ju som han säger ingen erfarenhet av barn. Han tror bara att han kommer ha svårt för att leva med någon annans barn.
    Så frågan är om man ska ge en man me den inställningen en chans?
    Han vill ju ha den chansen men jag har svårt att tro att han kommer ändra sig när han från början har den uppfattning han har.
    Sen kommer det kännas som ett "test" när han träffar mina barn. Känns lite konstigt att han ska träffa dom för att se om han kan tänka sig ett liv med dom liksom.

• aprilsill
    Anonym skrev 2009-08-21 22:14:06 följande:
    om han bara hade sagt att jag vill inte leva med dina barn så hade jag skitit i honom. Men saken är ju den att han säger att han vill träffa dom och ge dom en chans. För han har ju som han säger ingen erfarenhet av barn. Han tror bara att han kommer ha svårt för att leva med någon annans barn.Så frågan är om man ska ge en man me den inställningen en chans?Han vill ju ha den chansen men jag har svårt att tro att han kommer ändra sig när han från början har den uppfattning han har.Sen kommer det kännas som ett "test" när han träffar mina barn. Känns lite konstigt att han ska träffa dom för att se om han kan tänka sig ett liv med dom liksom.
    Känns konstigt ja, och inte lär det väl bli bättre vid alla trots och bråk?
  • LyckligtSlut

Om han ser det som ett problem och känner så så är det väl kanske lika bra att ni gör slut innan han kommer dig och barnen närmre? Tror inte att man bör gå djupare in i ett förhållande med önskan att den andra ska börja ändra sig när det gäller så viktiga saker. Det är ju inte klädstil det handlar om direkt.

Ser han dina barn som ett problem så kommer han troligtvis alltid att tänka på det om ni grälar el liknande. Det GÅR säkert att leva med, men vill ni verkligen ha det så?

• LyckligtSlut
    Anonym skrev 2009-08-21 22:14:06 följande:
    om han bara hade sagt att jag vill inte leva med dina barn så hade jag skitit i honom. Men saken är ju den att han säger att han vill träffa dom och ge dom en chans. För han har ju som han säger ingen erfarenhet av barn. Han tror bara att han kommer ha svårt för att leva med någon annans barn. Så frågan är om man ska ge en man me den inställningen en chans? Han vill ju ha den chansen men jag har svårt att tro att han kommer ändra sig när han från början har den uppfattning han har. Sen kommer det kännas som ett "test" när han träffar mina barn. Känns lite konstigt att han ska träffa dom för att se om han kan tänka sig ett liv med dom liksom.
    Hmm, ok. Vill här tillägga att jag kände så när jag blev ihop med min man (han har barn) just för att jag inte har några tidigare erfarenheter av barn. Men nu fungerar det jättebra och jag gillar dottern jättemycket!

Tänkte att han redan träffat dem och var negativ.
  • Anonym
    Jojjo841212 skrev 2009-08-21 22:04:41 följande:
    jag tar tillbaka mitt förra inlägg, ge han en chans! Jag tänkte på det du skrev nu, det var inte hans plan eller dröm att fastna för nån med barn, han ville ha egna men ingen annans. MEN, nu e han kär i dej som har barn. Kanske att han bara måste vänja sej vid tanken o ta steget, nu verkar jag gött schizo, men alla förtjänar ju en chans, om dom vill ha den.
    Inte om det blir på bekostnad av ens barn. passar inte barnen från början, så kan man inte ta risken. det hade jag aldrig gjort.
  • Anonym

Är det inte väldigt vanligt att killar har denna inställning? Är det inte svårt att träffa någon som vill ha hela paketet om han själv intre har barn?

• Anonym

Jag känner flera stycken killar som inte har barn, men är väldigt barnkära och intresserade av tjejer med barn. De blir kära i tjejen och barnen kommer som en bonus, det är aldrig tråkigt när man har barn, man kan leka med dem och hitta på saker...

en kille sa till mig att han tycker att tjejer med barn tar hand om en kille mycket bättre än de utan, för de är omtänksamma och tar hand om hela familjen så det är en stor plus om en tjej har barn.

Svar på tråden Min pojkvän klarar inte av att jag har barn.