• Fiddle

Vi som inte mår illa/mådde illa under graviditeten!

Kanske kan samla lite tjejer här som inte har mått illa under sin graviditet men som ändå har gått bra. Man blir ju så nervös att nåt ska vara fel för att man inte mår illa, men ändå tycker jag det verkar vara ganska vanligt?

Vad tror ni, hur vanligt är det egentligen att inte må illa under graviditeten?

Och är det kopplat till hur "stark/svag" graviditeten är, dvs risk för missfall?

• Svar på tråden Vi som inte mår illa/mådde illa under graviditeten!
  • bmbengtsson

enligt denna artikel så mår kvinnor i västvärlden mer illa eftersom de äter fel kost. (enligt en studie på kninnor runt hela världen)
    www.svd.se/nyheter/vetenskap/artikel_335528.svd
    så var inte oroliga, det är inte jag, jag har inte mått illa de 12 veckorna jag varit gravid hittils, men jag har låtit bli det dåliga fettet och äter mindre kolhydrater.

• LillaFlingan

jag tycker inte ni ska vara oroliga för att ni inte mår illa!
    Jag mådde inte illa alls med min son, kräktes dock 1gg/vecka i 8v av odörer sas.. eller konsistenser.. ;)
    men mådde aldrig illa :)

• Melissenta

med min första pojke mådde jag illa typ 4 gånger vid olika tillfällen i olika sammanhang (tom mage, curry-doft...)
    och minns jag var såå orolig att jag inte hade några symptom, försökte övertala barnmorskan att göra UL men fick aldrig ))

nu i v 5+3 och känner inget illamående,...mår hur bra som helst, lite tröttare på dagen och sömnlös på nätterna..vul nästa fredag... hur överleva tills dess?? orolig! Skrikandes

• jw87

Jag har mått hur bra som helst båda mina graviditeter. Första gången tänkte jag att det måste vara något fel, man "ska" ju må illa! Andra gången kunde jag slappna av mer i att jag faktiskt mådde kanon och njuta av det!
    Inte ett uns illamående eller kräkning.

• skåningentösen

Min barnmorska berättade för mig att kvinnor med lätta graviditeter får jobbigare förlossningar och tvärtom. För mig har det stämt helt, båda gångerna.

• Melissenta
    skåningentösen skrev 2016-04-29 22:58:17 följande:

Min barnmorska berättade för mig att kvinnor med lätta graviditeter får jobbigare förlossningar och tvärtom. För mig har det stämt helt, båda gångerna.

inte för min del.
    graviditeten - hur bra som helst, förlossningen -snabb och utan komplikationer.
    förutom foglossning från h-te,..något jag förväntar mig denna gång också Gråter
  • 201405

Min mamma har inte mått illa med någon av sina tre. Jag har vart gravid två gånger, första slutade i mf v7+2 andra mf 4+6 mådde inte illa något. Min syster mådde tydligen väldigt illa i början dock.

Fast hade nog nästan velat må illa, då hade jag nog vart mindre rädd för mf. Jag vet inte det bara känns som man är mer gravid om man mår illa :p

• lynx vox

Som jag läst mår 70% av alla gravida kvinnor illa, så vi 30% som inte gör det får väl vara lyckliga över statistiken ;)
    Jag mådde bara lite illa ett par veckor med dottern, sen var jag gravid som slutade med MA i v.12 o då mådde jag inte heller illa. Nu är jag iof bara i v.8 men tänker inte bli orolig för att jag knappt mår illa den här gången heller utan lutar mej på statistiken!!
    Jag har andra symtom, som trötthet och ömma bröst samt växtvärk till o från i magen!
    Förra graviditeten gick som en dans o förlossningen även den... Gick lite väl snabbt på slutet kanske så jag sprack en hel del men utan bedövning eller lustgas kom jag igenom den...

Svar på tråden Vi som inte mår illa/mådde illa under graviditeten!