Inlägg från: LillaEllan |Visa alla inlägg
  • LillaEllan

Finns det NÅGON snygg klänning man kan amma i?

Ska på bröllop nästa helg och jag har letat ihjäl mig! Det är klänningkrav och alla ammningsklänningar jag hittar är skit fula! eller inte fula utan alldagliga, svarta enkla bomullsklännigar.
    Känns tråkigt att komma i helsvart och jag vill inte dra upp hela klännngen för att amma, det blir inte trevligt för någon

• Svar på tråden Finns det NÅGON snygg klänning man kan amma i?
  • LillaEllan

jo jag kollar ju givetvis på alla klänningar men har inte hittat en enda,

trekantsöverdel är totalt uteslutet då jag ALDRIG hittat en enda som täcker brösten möjligen om man syr ihop två de passar aldrig.

omlottklänningar ja men har inte hittat en enda.samma med axelbandslöst där har jag dock hittat några som inte passa men otroligt vackra kropp *not*

jag har inte en enda "ammningströja" nu och de funkar ju bra men det är lättare när man bara har vanliga kläder och slipper vara fin

• LillaEllan
    Lejoninna77 skrev 2009-08-20 22:46:59 följande:
    jag var på bröllop i helgen,hade vanlig klänning på mig,men jag gick ut i bilen och ammade i lugn och ro....då kunde jag dra upp hela klänningen.
    det är kanske det man får göra. men tråkigt att missa massa saker men det kanske blir lungnast för henne också så hon får amma i lungn och ro.
  • LillaEllan
    Zina skrev 2009-08-21 11:40:41 följande:
    exakt samma problem, ska på bröllop imorgon o har PANIK...varit runt i alla klädaffärer + barnbutiker med amningsplagg, inte hittat något. Nu är det mest höst o vinterkläder i butikerna så utbudet är ju knapert.Gå iväg o amma visst men har en 5-veckor som ligger vid tutten mest hela tiden kvällstid så då missar jag ju hela kvällen.  Har dessutom 3 andra små barn som ska med så jag kan inte lämna dem hur mycket som helst.omlottklänningar trodde jag att jag skulle hitta men de kanske inte är "inne" nu för jag hittar inte en endaste som ser hyffsad ut.Ingen aning om hur jag ska göra....ska iväg i em på panikköp...
    hittade du nån klänning?
  • LillaEllan

då ska jag till lindex och leta
    jag tror inte det är nån riktig klädkod men det stod Herrar kavaj och damer klänning så liite finare än kavaj

idag ska jag tok leta

Svar på tråden Finns det NÅGON snygg klänning man kan amma i?