• Rondellen

Någon som blivit gravid efter att ha fått ett utomkveds?

... och om du blivit gravid ígen, har du båda äggledarna kvar eller är ena bortopererad?

• Svar på tråden Någon som blivit gravid efter att ha fått ett utomkveds?
  • Rondellen

Jag trodde man bara spolade för att kolla passage! Kan man spola för att "vidga"?

• Rondellen

Jag puffar lite här för jag vill ha massa positiv info som ger mig förhoppningar inför framtiden...

• Rondellen

malinkatarina
    Stort grattis till din kompis, o fram för fler historier av denna art för att muntra upp oss dystergökar!

• Rondellen

Jessica, grattis!

Vet du vad anledningen var att du fick X alls? Alltså infektion, bukop eller liknande?

• Rondellen

livsmedel, grattis!
    Kvarvarandeäggledare blir som en motorväg för båda äggstockar, så där e d ju lugnt. Hoppas bara att den sköter sig och itne stoppar stackars nya små ägg som försöker trilla på plats...

• Rondellen
    pepprar skrev 2009-08-20 17:43:12 följande:
    Jag har fått 2 barn med bara en äggledare efter utomkvedes. Dessutom fick jag utomkvedes i min enda äggledare mellan barnen. Men den fick jag dock behålla. Så det har gått himla bra för mig. Blev dessutom ganska snabbt gravid också. Med snabbt menar jag ca ett år efter första och ett halvt år efter andra, det är snabbt för mig.
    Vilken tur, men vilken hemsk upplevelse ändå att gå igenom ett utomkveds till! Hur behandlades du då?
  • Rondellen
    pepprar skrev 2009-08-20 19:22:06 följande:
    Nej det var inte så hemskt andra gången egentligen. Jag hade redan ett barn så det var inte livsviktigt att få ett till. Jag blev mest väldigt besviken bara.Jag blev inlagd och dom mätte hormonerna (Om jag minns rätt - det var många år sedan) för och se om de gick ner och allt försvann av sig själv och jag fick åka hem. Så det var ganska smärtfritt.Men jag bestämde mig för ett försök till, sen ger jag upp, det blir för tungt och om det är meningen så kommer det ett barn till. Och det blev en liten kille till i alla fall.
    Å vilken solskenshistoria. Samma hände mig, att jag blev inlagd och att homonerna sjönk. Men sen steg de igen och sen brastäggledaren och jag fick åka in akut och opereras. Vilken tur att du fick ett barn till. Turgumma! :P Men det är sånt man behöver höra nu...
  • Rondellen

volvo bm 814 skrev 2009-08-21 11:50:25 följande:

På mig spolade de båda äggledarna för de kundeinte se i vilken det hade suttit i. Min kropp hade stött ut fostret i buken. Så jag har båda i behåll. Försöker på nytt att bli gravid trots rädslan.
    Oj, vilken tur ändå att du slapp opereras! Det kommer nog gå bra nästa gång. Spolningarna kan ju rensa äggledarna oxå har jag förstått
  • Rondellen

Mikes bride skrev 2009-08-30 10:03:23 följande:

Jag fick operera bort min ena äggledare i januari. Har sedan kännt att det är så himla hopplöst..... men igår plussade jag!Så nu är det bara till att hoppas att det sitter "rätt" den här gången.
    Åh grattis! Jag håller tummarna för dig. Antar att du får gå på tidigt VUL ganska så snart bara för att kolla att allt sitter rätt?
  • Rondellen
    JuliaIsabella skrev 2009-09-21 22:26:56 följande:
    Hej jag blev gravid efter 7 månader efter mitt utomkved och jag op bort min vänsta äggledare.
    Grattis grattis! Det är sånt jag behöver höra!
  • Rondellen

Mikes bride skrev 2009-08-30 10:03:23 följande:

Jag fick operera bort min ena äggledare i januari. Har sedan kännt att det är så himla hopplöst..... men igår plussade jag!Så nu är det bara till att hoppas att det sitter "rätt" den här gången.
    Hur har det gått? *nyfiken*
  • Rondellen
    snillis skrev 2009-09-18 09:15:15 följande:
    Jag hade ett utomkveds våren 04. Båda äggledarna är kvar och ganska exakt ett år senare blev jag gravid igen - på samma sida. Och den gången funkade det
    Hur vet du att det var på samma sida?
  • Rondellen
    Jessica201 skrev 2009-10-11 13:47:15 följande:
    Plussade i onsdags!!X i november då ena äggledaren blev borttagen, hade även en i livmodern som dog en vecka senare (då v 10).En graviditet i mars som är oklar om det var i livmodern eller x, eller både ock. Fanns bara en hinnsäck i livmodern vid skrapning.Denna gång ?- Hoppas! Men det känns bättre än den konstiga graviditeten i mars, då kändes det aldrig riktigt rätt. *hoppas hoppas hoppas* Orkar inte annat än att försöka se det positivt, ingen idé att grubbla. Vul ska göras 26 oktober tills dess tänker jag bane mig vara gravid i alla fall (och förhoppningsvis ända fram till juni).
    Åh hoppas hoppas! Håll oss uppdaterade! Stort lycka till!
  • Rondellen
    ÄrtaMärta skrev 2009-10-13 08:15:33 följande:
    "blockeringen" är ju en ärrbildning eller liknande som ej går bort via "spolning".När de gjorde röntgen/spolning så sa läkaren att den högra är helt blockerad och när jag frågade om operation så sa de att de helst inte opererar pga att det finns så många andra som har betydligt allvarligare fel än så.Ok tänkte jag men nu iefterhand har jag bärjat tänka att vad f-n ... varför skulle inte mitt ärende vara tillräckligt stort?Ska jag riskera ännu ett X och sätta livet i spel ännu engång?Hamnar ett befruktat ägg i den äggledaren som är helt täppt så är chansen stor att det blir ett X till, hamnar den i den andra som "nästan är täppt så finns en liten chans att den kan ta sig igenom.Förstår du hur jag tänker?Det går inte att "laga" mitt skadade äggledare, det enda är att man måste operera bort den eftersom den ändå bara ställer till med problem.
    Dock vet jag en kvinna som hade båga sina äggledare blockerade, men som fick barn några år senare. Tydligen kan det "öppna sig" igen efter några år... Men du har helt klart en poäng i ditt resonemang
Svar på tråden Någon som blivit gravid efter att ha fått ett utomkveds?