Bara en äggledare kvar, ledsen och deprimerad
Har precis kommit hem från sjukhuset idag. Fick åka in akut igåreftermiddag och bli opererad, de fick tyvärr ta bort högra äggledaren.
Jag fick ett plus på stickan i mitten på juli, dagen efter kom mensen så jag trodde det varit något fel på grav.testet. Men sen slutade jag aldrig blöda...
efter tre veckor fick jag komma in och kollas, de hittade inget i livmodern, men grav.testet var riktigt starkt positivt hos gyn. Så jag fick komma tillbaka en vecka senare, dom såg fortfarande inget på vul, grav.testet fortfarande positivt. Jag hade absolut inte ont någonstans så dom kollade inte efter utomkveds.
Däremot tog dom ett blodprov för att kolla hcg...detta var i måndags, 3 dagar senare så skulle jag dit igen och ta nytt blodprov för att jämföra hcg med måndagens prov. Fick då veta att måndagens hcg låg på 13000, alldeles för högt för att där inte skulle finnas nåt inne i mig.
Så akut in till KK, fick reda på hcg:n jag hade då; 17000!!! Dom undersökte mig både länge och väl och det var flera olika läkare som kom och tittade för det var tydligen svårt att se, men när de väl hittade fostret så var det 2 cm stort. Opererades ett par timmar senare.
Sitter här nu och vet inte riktigt hur jag känner mig...det kommer väl komma nån sorts chock så småningom. Just nu känns det bara så overkligt.
Funderar också på om det är svårare att bli gravid med bara en äggledare men några av er skriver ju här att det inte är så och det sa läkaren också.
Men det hela känns så olustigt...