SannaSanna skrev 2009-09-23 13:39:19 följande:
Har en fråga till er som opererat bort en äggledare. Hur länge hade ni ont efteråt? Har gått snart 4 v och jag har rätt ont i magen. ORDENTLIGA mensliknande smärtor... kan det va mens på g? Är orolig över att det är nåt galet eftersom det inte gjorts någon uppföljning... därför: Jag opererades på Danderyd. Personalen va super bra! Däremot tycker jag att kirurgen eller läkarena i allmänhet va ganska frånvarande. Jag fick besked att de skulle "suga ut" xet. men om de ansåg att det behövdes skulle de ta bort v äggledare. Efter operationen va det ingen som kunde svara på vad de gjort (va klar runt 15 tiden). fick tjata dagen efter för att någon skulle kolla upp det. Men det har att göra med att ingen hade sagt något och att det inte stod i journalen eftersom läkaren dikterade. Jobbigt som 17 va det iallafall. Men personalen som tog hand om en efteråt va som sagt jättebra! Viktigt när man mår dåligt både fysiskt och psykiskt.
Skönt att du blev väl bemött, det blev INTE jag. Kom tillbaka från uppvaket 3.30 på natten och 10.00 ville de att jag skulle åka hem trots att jag mådde skit. Jag hade ont länge efteråt, det är tydligen olika. Har du haft dessa smärtor hela tiden under de fyra veckorna eller har de kommit nu? Jag fick en blödning 5 dagar efter att jag kommit hem, fick informationen att det var livmodern som stötte ut hinnsäcken och andra rester. Ca en månad efter det hade jag något som jag tror var min första mens, den varade i tre dagar och var lindrigare än min vanliga mens. Men nu sedan en vecka tillbaka har jag starka menssmärtor och mår skit. Skulle ha fått mens i måndags eller igår. Det visar negativt på grav.test. så troligtvis är det menscykeln i obalans efter allt som hänt.
Ser nu att jag kanske inte direkt svarat på din fråga och du blir kanske inte klokare av detta. Men har du testat negativt efter operationen? Då borde det inte vara kvar några rester som växer där inne. Jag skulle kontakta läkare och förklara precis allt du upplever så att du får besked och slipper oron om inte annat.