vixon skrev 2009-09-05 13:43:08 följande:
siggedigg: ja nu när du säger det, läkaren sa till mig att det såg fint ut i buken, att tarmarna såg fina ut och livmodern och den äggledaren de lämnade kvar. Och det känns ju bra att höra. Förträngningen som de hittade tyckte jag att de sa att de såg på insidan men det kanske inte stämmer dårå. Minns långt ifrån allt som de sa dan efter. Stella: vad händer när man misslyckas med spolning?
Hela den grejen var så surrealistisk så jag börjar fundera på om det ens ägt rum
Fick innan veta att jag skulle få smärtstillande och lugnande... men det glömde sköterskan ge mig... gjorde svinont och inget hände. Läkaren var tvungen att avbryta spolningen och vågade inte fylla på med mer vätska för han var rädd att punktera såret efter X-operationen!? Efteråt säger han att man inte brukar göra såna undersökningar så snart inpå en X-operation!!! Varför sa han inte det INNAN undersökningen? Och varför gjorde han det överhuvudtaget?
Jag tolkade givetvis att jag inte hade någon passage eftersom det gjorde så ont och att han inte fick igenom någon vätska. Men enligt honom så betydde det inget i det här skedet då han inte kunde göra en fullkomlig undersökning. SÅ han bokade in mig på en titthålsoperation eller vad sjutton han bokade in mig på? Har iallafall tid på onsdag men fick ingen info om jag ska vara fastande eller ej... tiden är på em och jobbar innan det... ska ringa och prata med sköterskorna imorgon tänkte jag. Vill ju inte göra undersökningen om det riskerar att ta bort ev. befruktat ägg eftersom jag precis är vid ÄL. KOnstigt att han inte ens räknade efter när nästa ÄL skulle vara. Frågade min IVF läkare om han tyckte jag skulle gå och göra det. Han menade att det inte fanns någon vits med det just nu eftersom jag ju ändå ska göra IVF, utan avboka tiden och få en tid någon annan gång om vi vill försöka själva senare.
Inte meningen att dra ner er i grubblerier ang. äggledare som funkar eller ej. Har insett att man går igenom vissa faser efter X... just nu är jag väldigt hoppfull igen
Har fått för mig att jag kommer bli gravid denna månad eftersom vi startar IVF nu... De två gångerna jag blivit gravid innan har ju varit i samband med positiva besked ang. IVF
Första gången kom brev på posten att vi fick hoppa fram i kön om vi kunde tänka oss göra distansstimulering, samma dag plussade jag. Andra gången jag plussade skulle vi på nybesök 3 dagar senare... Tyvärr blev det ju inga lyckade graviditeter därför hoppas jag nu att jag i veckan blir befruktad och att det är 3:e gången gillt
Och därmed slipper IVF!
Man är bra på att intala sig själv saker... men lever hellre på hoppet än att tro att jag aldrig blir gravid även om jag har stunder med sånt tänk också!