Bara en äggledare kvar, ledsen och deprimerad
Hej, känns som det är jag som skrivit inlägget! kom hem från sjukhuset igår efter att ha opererat bort min vänstra äggledare som jag hade ett x i... känner mig allmönt förvirrad. Ena sekunden ledsen och osäker på framtiden och andra sekunden glad att det upptäcktes och "ordnades" till.
Jag gjorde gravtest för några v sen och blev jätteglad. första försöket och vi lyckades! Men någon v senare fick jag jötte ont! Började blöda. åkte in och fick reda på att det va mf. Åkte hem deppig och ledsen. En v senare fick jag ont igen. Åkte in och fick då veta att det troligtvis va x. Efter många prover och undersökningar fick jag det konstaterat. första läkaren sa att då skulle man bara suga ut "det" och lämna kvar äggledaren. De la in mig. Andra läkaren sa att man skulle ta bort hela äggledaren för om man lömnade äggledaren skulle jag riskera att det skulle bli x igen. Och chanserna attbli gravid skulle inte minska om man tog bort en av dem... Jag skulle få prata med kirurgen innan ingreppet men det blev inte så. när jag vaknade fanns ingen där som kunde säga vad som skett under operationen. först dagen efter fick jag veta att man tagit bort hela äggledaren... läkaren som opererat va inte där och det stod inget i journalen. hon hade dikterat och det skrevs ut först på måndagen!?! fick ingen att prata med och blev lite arg. fick då prata med en annan läkare, men då mer generellt. Blev hemskickad senare på dagen. Nu idag när jag skulle ringa läkaren för att få veta hur mitt läge va blev jag hänvisad runt i flera omgångar och tillslut va "telefontiden slut". så nu får jag vätna till imorgon... tycker detta är superjobbigt! Blev oxå erbjuden en kurator, men jag vill oxå ha mer hård fakta! Hur ont hade ni efter operationen? Fick ni några återbesök bokade?