Skadad/tunn slemhinna - Ashermans
Hej Centurion!
Jag har provat ganska många olika sorters östrogen för att få slemhinnan tjockare, progynom och några sorter till (innehåller nog samma som p-piller), men det har inte hjälpt nämnvärt.
Min slemhinna verkar vara lika tjock överallt, har gjort ett test där de sprutar in vatten i livmodern för att se dess storlek samt hur jämn den verkar vara. På det sättet kan man tydligen se om det återuppstått sammanväxningar.
Jag ska återkomma med mina skadeståndskrav till PSR år 2010. Och beroende på hur allt det här slutar så vet jag i dagsläget inte riktigt hur mycket man ska yrka på..... förblir jag barnlös är mitt liv förstört.. annars bara lite plåster på såren och utlägg för frånvaro på jobb pga alla operationer+ mediciner.
Min läkare har sagt hela tiden att hon inte har erfarenhet av sånna här ärenden. Hon säger att det är väldigt ovanligt att få ärrbildning i samband med skrapning och därför vet hon inte utgången. (Hon är måttligt intresserad känns det som oftast tyvärr) Men hon lät positivare nu när slemhinnan faktiskt växt. Men hon har pratat om att iallafall 8 mm vore bra innan vi sätts upp i kö för provrör.
Trevlig helg!/L