Hur många set regnkläder har ditt barn?
Som går på förskola alltså. Tar ni med kläderna fram och tillbaka eller har ni ett där och ett hemma?
Som går på förskola alltså. Tar ni med kläderna fram och tillbaka eller har ni ett där och ett hemma?
Vi har ett set med regnkläder och stövlar som jag tar hem varje fredag. Min son går till kl 17 på dagis och vi bor 1 min från dagis. Efter kl 17 blir det middag och sen är det nästan läggdags, sonen är 21 mån. Känns rätt onödigt med två set en så länge i allafall.
vi körde med ett par stövlar och ett par regnkläder,som var på dagis.
Över helgen tog vi hem det ibland.
Var ute med mina barn oavsett väder,för barn behöver liksom vi,FRISK LUFT och röra sig ha ha.
Dock var vi inne vid storm eller ÖS regn....ibland kände man inte för att gå ut i regn,då vänta vi tills det lugnat sig.
Tre stycken men dock använder hon bara ett just nu, hon är så liten så vi brukar ta av regnkläderna och sen sätta henne i vagnen med regnskydd.
Borde kanske ha frågat om ålder också, förstår att tex en 5åring är ute efter att h*n har kommit hem från fsk men orkar verkligen en 1.5åring det?
Min dotter är 2,5 år och hon har en uppsättning med regnkläder som hänger på dagis. De är alltid ute när jag hämtar henne vid 15 så har hon regnkläderna på sig då så åker de med hem. Ofta är vi i parken som ligger precis bredvid dagis någon timme efter 15. På lördagar & söndagar så hittar vi oftast på andra aktiviteter, är alltså inte i parker. Och om vi skulle åka till en park så brukar det funka med överdragsbyxor och vanlig jacka. Ösregnar det stannar vi ändå inne. Dock har hon två par stövlar, det kan vara bra att ha hemma tycker jag.
Åsa A skrev 2009-08-14 08:01:41 följande:
Tre set. Ett hemma, ett på förskolan, och ett ute i sommarstugan. Det är så skönt att slippa tänka på vart man ska och vad man behöver ha med sig hela tiden. Men två av seten köpte jag begagnat.
Skulle bara vilja flika in att fleecefodrade regnkläder inte är någon hit. Jag är förskolepedagog och har i våras varit med om två barn som fick värmeslag i sina regnställ eftersom de var fleecefodrade och värmen inte kan komma ut genom galontyget. Det är alldeles för lufttätt för att även ha en värmekälla under... Detta saluförs TYVÄRR som "dagis-set" men det är verkligen inget jag rekommenderar för förskoaln.
Karl Fazer skrev 2009-08-15 16:33:18 följande:
3 set, ett på dagis, två hemma, ett vanligt o ett fleecefordrat