• Frila2

Bra tatuerare i Göteborg?

Jag har planer på att göra en tatuering ganska snart men vet inte riktigt vart jag ska vända mig. Det finns rätt många ställen i Göteborg men hur vet man vilka som är bra/dåliga? 

Finns de några ställen ni kan rekommendera eller avråda från att jag går till? Vart har ni andra gått för att få era tatueringer och var ni nöjda med resultatet, tatuerarna och studion?

Helst ska det vara i centrala Göteborg, har ingen lust att åka utanför stan.

For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible
  • Svar på tråden Bra tatuerare i Göteborg?
  • Alcarinque

Jag har gjort två av mina på city tattoo (kungsgatan 5) och är jättenöjd med dem Har bild på ena (stjärnorna) här i galleriet om du vill se och kan lägga upp den andra också (en älva som är för min dotter Alva).

• Ord blind
    FreyaBus skrev 2009-08-14 14:30:41 följande:
    Heidi Hay i city e bra!
    Trevlig också!
  • BubbelGuppie
    Göteborgsbruden skrev 2009-08-13 21:31:41 följande:
    Buzzstop 28
    fast dem kan ju tydligen bara göra stora motiv har kontaktat dem med motiv förr och bara fått svaret vi kan inte göra i den storleken även fast jag vet att andra har gjort i samma storlek pratar då om bilder av en speciell konstnär.. så vet att andra kan tatuera i den storlek jag vill ha och dessutom har jag inte begärt speciellt små bilder. så vet inte om mitt intryck av dem är så bra.
  • Frila2
    FreyaBus skrev 2009-08-14 14:30:41 följande:
    Heidi Hay i city e bra!
    Ja, har hört superbra om henne tidigare men vad jag fattat det som så är det 1½ års väntetid för alla som jobbr hos henne.
    For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible
  • Frila2
    Alcarinque skrev 2009-08-14 14:32:37 följande:
    Jag har gjort två av mina på city tattoo (kungsgatan 5) och är jättenöjd med dem Har bild på ena (stjärnorna) här i galleriet om du vill se och kan lägga upp den andra också (en älva som är för min dotter Alva).
    Jättefina! Gillade älvan supermycket!
  • Alcarinque

Tack Har varit ca 3-4 månaders väntetid när jag har bokat. Ahh... Men det är värt väntan *s*

Frila2 skrev 2009-08-14 15:22:13 följande:
    Jättefina! Gillade älvan supermycket!
  • Ord blind
    Frila2 skrev 2009-08-14 15:20:29 följande:
    Ja, har hört superbra om henne tidigare men vad jag fattat det som så är det 1½ års väntetid för alla som jobbr hos henne.
    Oj! Är det så länge nu? Det var dock ett tag sedan jag var där skall erkännas....
  • Mandragora
    Frila2 skrev 2009-08-14 15:20:29 följande:
    Sådant får man räkna med när tatueraren är duktig.
  • alicja dede

Känner en privat som gör det både billigare och bättre än vissa studios i gbg.
    hör av dej vid intresse.

• Frila2

Tack för alla superbra tips!

• Sanna K
    Kickiiii skrev 2009-08-14 12:23:38 följande:
    Bring it on tattoos, skulle jag vilja rekomendera. Gillar tattuerarna och dom verkar duktiga! Tjejen där (Kajsa) tatuerade mej och min syster och vi båda tycker hon e grymt bra. www.bringitontattoos.com/ ligger på Mintensgatan 3 A
    Har en gaddning som Kajsa gjort men nu vill jag prova någon ny :0)
  • Girly

Har gjort en hos City Tattoo på Kungsgatan och är fruktansvärt missnöjd med den. Som tur va sitter den på ankeln vilket går att dölja någorlunda. Gick tillbaka o klagade när den hade läkt men killen som gjort den förnekade att han gjort den, slutligen erkände han o sa att han kunde rätta till den kostnadsfritt. Problemet är bara att den är körd o går inte göra något med. Utöver mina egna erfarenheter har jag hört rätt blandad om City Tattoo.

Tycker över lag att väntetiden avgör hurvida duktig tatueraren är. Heidi Hay är ju ett bra exempel på en duktig tatuerare med lång väntetid.
    Nästa gång jag ska in på gaddning så tänkte jag boka tid hos henne.

Har två till med dessa har gjorts i Sthlm.

• juluu

Mian m 7 skrev 2009-08-13 23:36:52 följande:

Ink slinger på andra långatan har ju Kröli som är bra iaf min han gjorde för ett par år sen
    Håller med, han är bäst i GBG.
Svar på tråden Bra tatuerare i Göteborg?