Intensiva Älskade Ungar 9 **Barn som är HighNeed eller Spirited** Intensiva Älskade Ungar 8 **Barn som är HighNeed eller Spirited** En tråd för oss med intensiva, aktiva, otåliga, entusiastiska, temperamentsfulla, utmanande och mycket bestämda barn. Live
Hej! Ramlade över den här tråden när jag googlade och kan knappt tro att det är sant. Dels att det verkar finnas ett namn på min oregerliga gullunge samt att det tydligen inte går över
Hon kan aldrig vara stilla. Sitta i famnen går inte utan man ska gå runt och vagga och vyssja. Ska hon vara i famnen ska det vara hetsiga lekar, hålla henne stående, osv. (Jag avundas de andra på föräldrafika). Sitta i vagnen funkar inte heller.
Äter ofta och det enda som funkar är bröstet. Hon nästan stirrar på en som att man är dumihuvet när man kommer med flaska även om det är mjölk i. Napp är inget för henne heller.
Sover sällan på dagtid. 20 minuter nångång ibland och är extremt lättväckt. Räcker att nån hostar i ett annat rum så vaknar hon med ett ryck och skriker en stund och är sen hur pigg som helst.
Svårsövd på kvällen. Ammas till sömns på min sängplats och sen får man söva om henne likadant några gånger innan hon kommit helt till ro.
Hon leker gärna på golvet, tack å lov, men helst med sällskap. Jag har picnic på lekfilten varje morgon för att ens få äta frukost
Det är bara att finna sig i det här va? Jag tycker att hon blivit mer klängig med tiden (hon är bara 3,5 månad) och det känns som hon befinner sig i ett konstant utvecklingssprång. Kommer det att lätta när hon blir lite större? Kan man göra nått förutom att hålla henne nära hela tiden? Jag pallar inte att höra henne skrika (vilket hon ändå tycks göra jämt) så hon är under huden på mig mer eller mindre hela tiden.