Inlägg från: Dimitra |Visa alla inlägg
  • Dimitra

Intensiva Älskade Ungar 9 **Barn som är HighNeed eller Spirited** Intensiva Älskade Ungar 8 **Barn som är HighNeed eller Spirited** En tråd för oss med intensiva, aktiva, otåliga, entusiastiska, temperamentsfulla, utmanande och mycket bestämda barn. Live

Hej! Ramlade över den här tråden när jag googlade och kan knappt tro att det är sant. Dels att det verkar finnas ett namn på min oregerliga gullunge samt att det tydligen inte går över {#lang_emotions_dreamer}

Hon kan aldrig vara stilla. Sitta i famnen går inte utan man ska gå runt och vagga och vyssja. Ska hon vara i famnen ska det vara hetsiga lekar, hålla henne stående, osv. (Jag avundas de andra på föräldrafika). Sitta i vagnen funkar inte heller.

Äter ofta och det enda som funkar är bröstet. Hon nästan stirrar på en som att man är dumihuvet när man kommer med flaska även om det är mjölk i. Napp är inget för henne heller.

Sover sällan på dagtid. 20 minuter nångång ibland och är extremt lättväckt. Räcker att nån hostar i ett annat rum så vaknar hon med ett ryck och skriker en stund och är sen hur pigg som helst.

Svårsövd på kvällen. Ammas till sömns på min sängplats och sen får man söva om henne likadant några gånger innan hon kommit helt till ro.

Hon leker gärna på golvet, tack å lov, men helst med sällskap. Jag har picnic på lekfilten varje morgon för att ens få äta frukost

Det är bara att finna sig i det här va? Jag tycker att hon blivit mer klängig med tiden (hon är bara 3,5 månad) och det känns som hon befinner sig i ett konstant utvecklingssprång. Kommer det att lätta när hon blir lite större? Kan man göra nått förutom att hålla henne nära hela tiden? Jag pallar inte att höra henne skrika (vilket hon ändå tycks göra jämt) så hon är under huden på mig mer eller mindre hela tiden.

The Dimitra universe.
  • Dimitra

Tack för välkomnandet

Nu har det gått 12 timmar sen jag kunde sätta stämpeln på dottern och det känns så mycket lättare. Tänk att det kan vara så Det är inte jag som är ovanligt trött och lat som inte städar, lagar mat, tvättar, etc mer än absolut nödvändigaste. När de andra föräldrarna jag umgås med som har barn i samma ålder berättar att de bakat bullar eller sett en film med sin partner gråter jag nästan. Men inte fr o m nu, har ju insett att de har det lätt. Om mitt barn sov nångång eller iddes leka själv skulle jag med göra allt det där {#lang_emotions_dreamer}

Jag ska skaffa en sele. Bärsjalen funkar inte på lillan för hon blir så otroligt varm och börjar skrika av det istället. Det ser ut som att selarna är lite kallare. Sen så gillar inte maken sjalen alls och han kanske bär mer om han selar

Aha, gåstol. Jag har mest sett det som ett dåligt påfund men nu får jag tänka om. Tröskeln mitt lägenheten får hon väl se som en utmaning. Hon är tidig med att vara stadig i rygg och nacke så det dröjer nog inte så länge förrän hon klarar en sån

Rutiner ja. Vi jobba inte alls med rutiner, det går inte. Fast kanske ska försöka med en nattningsrutin i alla fall så jag får lite mer tid på kvällarna... *skrattar åt mitt egna skämt*

The Dimitra universe.
  • Dimitra

Ikväll har jag lånat en sele av en kompis, en Beco, så imorrn blir det testing

Dottern har varit ovanligt gnällig och klängig sista dagarna. Det i kombination med att min ork börjar sina så gjorde jag ett långt inlägg på bloggen som släktingarna följer. Lillan är som sagt 3,5 månad så det är utvecklingssprång och tillväxtspurt just nu och man vet ju hur jobbigt de tycker sånt är. Dessutom hittade jag en tand igår och den lär ju kännas när den ska växa ner

Hur som helst så ringde min svärmor till maken med universallösingen: tilläggsmata {#lang_emotions_dreamer}

Vi skrattade båda åt det igårkväll för hon vägrar flaska som sagt, har känslig mage och har precis slutat med Minifom så vi vågar inte störa henne. Dessutom funkar amningen hur bra som helst. Det här vet svärmor om.

Tydligen har hon ändå nån slags mission och ska lösa "problemet". Hon spenderade eftermiddagen med att ringa runt till vänner som har barnbarn samt frågat föräldrar på jobbet (hon är förskollärare) hur deras barn var i den här åldern. För alla som krånglade hade det löst sig när de började ge ersättning. Jisses! Är knappast samma sak när man inte orkar maratonamma så mjölkproduktionen ökar. Men min svärmor har aldrig fel

Min mamma däremot är mer förstående. Tydligen var jag likadan som barn men lugnade mig avsevärt när jag började krypa. Precis som din Tim

Vad spännande att ni ska försöka lätta på rutinerna. Hoppas att det går bra så ni får lite mer spontanitet i livet Du måste berätta hur det går.

The Dimitra universe.
  • Dimitra

Oj, och där hade det kommit ett långt inlägg medan jag skrev

Ska försöka natta barnet för andra gången ikväll nu {#lang_emotions_dreamer} Återkommer.

The Dimitra universe.
  • Dimitra

Svärmor är här (hon bor 6 timmars resa härifrån så vi ses sällan) och dottern är precis som vanligt {#lang_emotions_djavulsk} Bara väntar på att "Vi ger lite ersättning" ska komma.

Hoppas att ni andra har det bra. Själv bröt jag ihop igår av dåligt samvete för att jag inte orkar bära henne så mycket som hon vill elle rleka med henne när hon har en glad stund. Som om inte värken i armarna var nog men idag är värken i själen bättre.

The Dimitra universe.
Svar på tråden Intensiva Älskade Ungar 9 **Barn som är HighNeed eller Spirited** Intensiva Älskade Ungar 8 **Barn som är HighNeed eller Spirited** En tråd för oss med intensiva, aktiva, otåliga, entusiastiska, temperamentsfulla, utmanande och mycket bestämda barn. Live