ångrar allt
Vet inte vad jag ska göra. Vi planerade barnet och det finns inget jag önskade mig mer i hela världen. Jag blev gravid på första försöket och nu ångrar jag mig så. Jag har tappat livsglädjen och tänker bara på hur dum jag var som ville skaffa ett till barn när vi har världens finaste unge redan. Förra förlossningen var fruktansvärd och jag har drömt mardrömmar om den till nu. Det är 6år sedan. Jag sa till barnmorskan att jag mår så himla dåligt och är deprimerad, men hon viftade bort det kändes det som. Ja men detta blir ju en helt annan förlossning sa hon bara. Hon gav mig en läkartid om en månad, då ska de se efter om jag får lov att föda eftersom det var komplicerad förlossning sist och jag blev opererad för att ringmuskeln gick av. Men jag stirrar bara på lappen där det står att jag har en halvtimme med denna doktorn. Jag har svårt att prata med folk jag inte känner och jag vet inte hur jag ska kunna förklara på en halvtimme för någon jag inte känner. Jag vill verkligen verkligen inte leva om de tvingar mig att föda. Jag vill att de ska säga nu att jag får kejsarsnitt, och jag är bara i v. 14. Jag klarar inte av något när jag mår på detta viset. Orkar inte träffa folk för jag bara gråter. Vill inte berätta att jag är gravid för jag känner bara skräck när jag tänker på det.
Vet inte varför jag skriver detta ens. Mår bara så dåligt. Önskar bara att jag kunde bli glad igen. Ändå älskar jag mitt barn i magen.