• Apmor2

Hon kissar väldigt sällan

jodå här har du en till, min son kissar på kvällen 19.30 och håller sig torr genom natten och kissar inte förräns 12.00 (om man har tur, annars inte förrän kl 16)nästa dag och kissar inte igen förräns 19.30. så han kissar generellt bara två gånger per dag.. Men jag tog upp det på bvc och hon sa att det inte var något att oroa sig för...

• Apmor2
    Lalalong skrev 2009-08-12 12:21:44 följande:
    Det var skönt att höra! Tack för ditt svar
    så lite så.. måste bara säga att trots att sköterskan på bvc sa att det var ok, så blir man orolig ändå och vi försöker få honom att gå på toa oftare, men han vägrar o man kan ju inte tvinga.. det bästa är att han har väldigt, väldigt få olyckor.
    Det låter ju som om din tjej börjar bli redo för att vara utan blöja...
  • Apmor2

och det är för mig oxå skönt att veta att det finns andra som har samma fantastiska kroppskontroll

• Apmor2
    Lalalong skrev 2009-08-12 12:30:50 följande:
    Hon är deffinitivt redo. Hon vet ju precis när hon behöver, kissar aldrig på sig. Men jag kan inte få henne att sitta på toaletten istället för att ta blöjan. Jag har försökt att muta med det mesta, men hon är inte så lätt att truga och har aldrig varit. Envisare än synden!! Frustrerande. Jag tror att om hon bara hade kissat på toaletten en enda gång (hon har aldrig gjort det!!) så kommer det bli mycket lättare sen. När hon inte behöver kan hon gärna sitta där och läsa och sjunga o.s.v. Men när hon behöver och jag någon gång lyckas få henne att sätta sig där så sitter hon och spänner sig och gnäller och gråter "jag vill inte". Kan inte slappna av alls förrän hon får blöja och kissar i den.
    om hon inte har blöj alternativet så finns det inget att falla tillbaka på, om du förstår vad jag menar..
  • Apmor2
    Lalalong skrev 2009-08-12 12:39:15 följande:
    Jo jag förstår hur du menar. Jag har försökt någon gång att säga nej, du får ingen blöja. Men då håller hon sig. Är ledsen och gnällig, men kissar icke! Jag klarar det inte, tror hon blir sjuk av det :-/Ibland har jag sagt så där, och hon har hållt sig hur länge som helst och sen måste vi åka någonstans och då måste jag ta på blöjan... vill inte ha kiss i bilstolen och ja då tar det 2 minuter så är blöjan nerkissad.
    gör det en dag du kommer vara hemma hela dagen, eller börja över en helg.. Jag tror inte hon kommer att hålla sig så att hon blir sjuk men hon kanske kissar på sig efter ett antal timmar.. du måste våga chansa
  • Apmor2
    Lalalong skrev 2009-08-12 12:43:02 följande:
    Ja, vi får göra det. Tyvärr inte så ofta vi är hemma en hel dag Men det får vi ju se till helt enkelt
    det ordanar sig ska du se, du får se till att vara envisare än det hon är
    Inte så lätt alla gånger jag vet!

Ibland väntar vi tills det är ngt han vill som att ta en promenad eller titta på ngt speciellt på tv eller hjälpa med att baka och så säger vi att han måste kissa innan o så håller vi stenhårt på det och till slut går han med på det.
Svar på tråden Hon kissar väldigt sällan