Epilepsitråden 9
Jag vet att det är en riktig chock när man får ep besked. det är nog troligen ingen förlossningsskada som myran skrev. det kan finnas miljoner annledningar till varför man får ep. nånting som gick lite snett under graviditeten, ärftligt, låg kramptröskel u name it. alltså det finns bra medicinering osv även om du får vara beredd på att man kanske inte hittar rätt medicin med en gång utan kanske kan behöva byta osv. prognosen är oftast bra sen vill jag inte skräma upp och så men ep går gärna hand i hand med andra diagnoser fast min son var 4år när hans svåra ep dök upp och han har inga andra diagnoser så det är ju lite som det är.
Låter nog helt absurt nu men tro mig om ca 6mån så kommer det inte vara så skrämmande längre utan du lever med det och det är inte mkt mer med det man vänjer sig det är just i början som det känns som världens katastrof.
Jag är väll inte riktigt helt rätt människa idag att försöka tala rationellt eller ens sammanhängande så jag överlåter det till de andra här och tipsar om länkarna.
Du är hjärtligt välkommen iallafall och alltid "kul" med nytt blod i tråden