Epilepsitråden 9
Kryztina skrev 2009-08-11 13:46:23 följande:
hej hej!Jag har hittat tråden .Här är det lite jobbigt med Wilmer. Hans humör är fortfarande inte bra (utbrott och vresigt humör) och tanken var att vi skulle börja trappa ut ergenylen för att enbart testa att ha Trileptal- men läkaren skulle ringa oss om koncentrationsproverna för att ge sitt "godkännande" och ge oss instruktioner på hur vi ska trappa ut den, men han ringer aldrig.. så nu måste jag ringa och försöka få tag på honom... som vanligt då.. allt är sååå trögt.. Väntar på att få en tid på habiliteringen också. Vi skulle få en nu i början på augusti för att gå igenom utredningen de gjort på Wilmer- men de har förstås inte hört av sig heller .Jag oroar mig för att de ska ha sett något hos Wilmer som tyder på någon diagnos inom neuropsykiatriska diagnosspektrat typ autism, adhd. Jag skulle kunna tänka mig att det blir något sånt. Men det är svårt att klura ut vad som beror på vad: språkstörningen, epilepsin, medicineringen- allt blandas ju ihop.. En språkstörning som är så pass svår som Wilmers (generell språkstörning) kan även ge svårigheter som är liknande som vid neuropsykiatriska diagnoser. T ex problem med impulskontroll, koncentration och samspel. En vän till mig som är psykolog (jobbar på BUP och gör utredningar där) var på besök i helgen. Jag har aldrig frågat henne om vad hon tror om Wilmer men det känns ibland som att hon är säker på att han är autistisk eller liknande men inte säger det rakt ut. Och jag väljer att inte fråga. Det är sättet hon tittar på honom: lite sorgset och allvarligt. Kanske inbillar jag mig, kanske borde jag fråga rakt ut. Lite ledsen blir jag i alla fall . Det hade väl inte varit hela världen om han hade haft någon mer diagnos men samtidigt så känner jag att det räcker som det är....Även om det är jobbigt så tycker jag att du ska ta chansen och prata med din kompis. Hon kanske kan hjälpa dig mer än du tror!