Inlägg från: puuhmage |Visa alla inlägg
  • puuhmage

Att skaffa en Golden Retriever, erfarenheter?

hej hej

ja har 3st goldrar

jätte snälla o bra osv......

mina 2 yngsta älskar o jobba i bana o tävla osv medans min stora bara vill leka o mysa osv.....

en sak som många med golden glömmer är ju att det oxå är draghund i sig om ja minns rätt för hur ofta ser man inte en golden drar i koplet osv...

ja glömde träna koppel träning med min älsta o det fick ja för det nu när han är större starkare o ja måste koppla han då o då.....

ja kan rekomendera golden

men det är mycke pälsjobb massa lek o aktevering o uppmärksamhets jobb o sen allt annat oxå........

• puuhmage
    tinkerbell skrev 2009-08-31 11:27:51 följande:
    skulle inte skaffa en hundras av den större modellen,de drar in med sig en massa skit,sen så ska amn ut med e även i regn,rusk,snö,blask,det ända man kan göra då är att duscha av de,annars så kan man glömma renligheten.de fäller en massa goldens.och ställ er frågan ifall ni kan stå ut med att det är skitigt på golven,sand och grus överallt,hår som sitter fast som fästingar på en?arbetande ras som behöver sin stimulans,,om jag vore ni så skulle jag skaffa mig en jack russell,,liten,smidig,arbetande,väldigt lekfull och rolig ras..........
    hummm ja har det blänkande rent hemma o har 3goldrar..........men det är som du säger mycket jobb osv men i din inläg låter det verkligen negativ osvmmm men som sakt dom drar med sig mycket in o mycket jobb osv...men sköter man pälsen o dom så blir det mycket lättare......
  • puuhmage
    Lantismamman75an skrev 2009-09-01 01:12:56 följande:
    Draghund??????????? Que? Hälsningar en som har två golden...
    arbetshund mena ja...men ja låter mina dra i vissa selar alså barnen i pulka o ved osv

har hört att dom gillar sånt o massa annat fast det är ju inga super tunga saker men när ja stog o kolla på folk med golden så ser man ofta hur hunden drar osv o det gorde min första oxå tills ja fick ordning på han el så är det så att ja bara kolllar på goldrar :P mena inget illa el så utan man måste träna lydnad i koppel oxå för det glömde ja i alla fall......o fick ta det när ja hadde 2st...o idag har ja 3 :P
Svar på tråden Att skaffa en Golden Retriever, erfarenheter?