Inlägg från: hundpuss |Visa alla inlägg
  • hundpuss

Att skaffa en Golden Retriever, erfarenheter?

Vad gäller bettstatistik så handlar det om att människor köper hund efter exteriör, det är där problematiken börjar. Folk inser inte vad de har i kopplet.

Hatten av för TS som faktiskt vill sätta sig in i hur olika raser är, det är inte lätt att veta om man är "nybörjare".

Sålänge man är medveten om vad man köper, och är villig att aktivera hunden på det sättet hunden behöver så tror jag att det kommer funka.

Mina föräldrars granne har en goldentik,
    personligen tycker jag att de är tråkiga. Ingen hund jag själv skulle köpa, men golden tycks ju vara den "perfekta familjehunden". (Inte sällan man hör om/ser småbarnsfamiljer som köper golden. )

Skulle jag ändå köpa mig en golden skulle jag välja en efter jaktlinjer, jag gillar hundar man kan jobba med, men det är ju en helt annan femma.

• hundpuss
    tinkerbell skrev 2009-09-01 10:35:19 följande:
    vad menas med negativt?min hund får sina dagliga prommenader oavsett väderförhållanden,ska man ha hund ja då får man ta sig i kragen och gå ut med e,hur skulle det se ut om du bara var instängd i ditt hem?klart jag vill det bästa för min hund,men ack så förstår jag mig inte på folk som inte går ut med sina hundar då det regnar mm..det finns något som heter regnkläder,,och man smällter inte i regnet,ingen av oss är gjord av socker......
    men vem här har sagt att man inte går ut med hunden om det regnar?
    har jag missat något i tråden?
Svar på tråden Att skaffa en Golden Retriever, erfarenheter?