Inlägg från: Edalia |Visa alla inlägg
  • Edalia

Att skaffa en Golden Retriever, erfarenheter?

Plötsligt hände det skrev 2009-08-09 12:39:38 följande:

Vill inte verka negativ men Golden (har jag hört) ligger på 1:a plats när det gäller bitstatestiken, själv har jag en rottis och de har ju heller inte så gott rykte men vi har världens bästa tjej och hon älskar barn.Visst kan man få en hund som har dåligt psyke mm men jag tror ändå att ägaren har den största inverkan på hunden, jag o min sambo är väldigt lugna o ganska trygga i oss det har resulterat i en trygg hund med ett gott resultat på MH testet. Självklart ska man alltid köpa från seriösa uppfödare som bryr sig om hunden o nye ägaren och gå på kurser, viktigt att börja med kontaktövningar direkt när de är små, man vill inte brottas med en vuxenhund så visa redan från början vem som är "ledaren"Lycka till hoppas ni hittar rätt och be uppfödaren om den hunden ni vill ha, är de duktiga kan de välja rätt till er efter era kriterier som ni söker i er hund!
    Att golden ligger högt vad det gäller bitstatestiken är ju för att det är en stor del utav dom som skaffar golden som fått för sig att dom ska vara en bra "familjehund" - en sådan ras finns ju inte utan alla hundar kan vara en bra familjehund om dom får rätt träning och stimulans, men att man låter lilla olle på 3 år stå och kasta leksaker på och dra vovven i svansen så är det ju oftast bara en tidsfråga om när den kommer bita, inte om.

=) så med rätt ägare kan en golden precis som en rottis bli en underbar familjemedlem..

Jag hejar på lite för flatten jag med faktiskt. helt underbar med rätt ägare :D
Svar på tråden Att skaffa en Golden Retriever, erfarenheter?