• Fatima89

yngre har större behov att få barnvakt???

Bebis Anna skrev 2009-08-08 07:58:20 följande:

jag har lämnat ifrån mig min grabb 2 gånger till min mamma, första gången då var han närmare året, fast då passa jag och mannen på att ta en heldag på liseberg, men var tebax innan 5, andra gången passa min mamma honnom igen och det var nydligen då jag och en veninna åkte till ullared,
    (jo min syster passa honnom i någon timma då jag skulle till frisören snabbt då var han runt 6mån)
    till övriga saker har vi alltid med oss grabben, vi gör inte saker som inte är barnvänliga,

(ps är 19)
    så stort behov har man nog inte av att ha barnvakt,
  • Fatima89
    pussgurkan86 skrev 2009-08-09 12:06:00 följande:
    så du och din man gör aldrig saker själva???
    jo, men vi är inte behov att ta till barnvakt för det, min man är ledig 2 vardagar i veckan, och grabben går på förskolan fr 10 till ca3. då hinner man med massor, även om vi oftast använder den tiden till att göra ärenden, så hinner man kanske en fika, och en lunch då och då, men vi har så mycket tid på kvällarna som vi har som våran tid, och då behöver vi ingen barnvakt, grabben somnar ju 7. men som sagt har ju tagit till barnvakt vi vissa tillfällen,

sedan så umgås vi alltid som en familj, min man jobbar ju och hinner träffa grabben kanske 1timma på morgånen, men han sover då han kommer hem på kvällen, så vi gör saker som även grabben kan vara med på,

morgåndagens planer är att vi skall grilla någon stans antingen vid någon strand el lekplats, (om vädret håller sig då )
  • Fatima89

just nu så är jag arbetssökande, var tiddigare anställd på pluspersonal, men fick sluta då vi väntar en liten till, så just nu är jag bara inskriven på arbetsfömedlingen tillvidare, sedan då bebisen kommer så får han gå 3tim om dan om jag vill det då,,,

• Fatima89

oj kanske skulle ge dig lite mer svar på frågan, jo min grabb har fått gå på förskola och kan gå 5tim om dan även om jag oftast har honnom hemma el hämtar tiddigare, varför skulle han inte få gå på förskola?

• Fatima89

ahha nä här i min komun (har fått lära mig att det är olika vart man änn åker) så går alla som är arbetssökande 5tim. men då syskonet kommer så kan han gå 3tim, har diskuterat det med dom på medborgarkontoret, sedan om du jobbar så kan man ju ha dom hela arbetsdagen,

• Fatima89

(men sj så tycker jag 5tim är mycket och det är därför jag hämtar honnom tiddigare så det blir endå liksom 3-3½tim, brukar hämta honnom innan han sover lunch på förskolan)

• Fatima89
    pussgurkan86 skrev 2009-08-09 12:51:32 följande:
    aha ok för här får barnen bara gå 3 h per dag. då vet jag det. blir lite klokare för varje dag som går.
    hehe ja, men dom får nog sätta in det här oxå, sj så tycker jag 5tim är mycket, första tiden satt jag och rulla tummarna då jag redan gort allt som skall göras,
    men som tur är så får man hämta när man vill sedan då bebisen kommer och jag inte längre är arbetssökande, så även om han får gå 3tim så kommer han nog vara hemma, kanske får gå då jag har tid hos bvc och sådant,,,
Svar på tråden yngre har större behov att få barnvakt???