Inlägg från: Miracle Cats |Visa alla inlägg
  • Miracle Cats

yngre har större behov att få barnvakt???

Butterscotch skrev 2009-08-08 15:37:05 följande:
    Jag har ingen aning om hur det ser ut statistiskt sett i Sverige, men om man läser trådar om fenomenet här på FL så verkar nog unga föräldrar vara överrepresenterade bland de som både tidigt och gärna lämnar bort barnet till barnvakt för att gå ut på krogen. Därmed naturligtvis inte sagt att alla unga föräldrar gör så (ibland måste man vara övertydlig, annars får man väl på nöten). FL är inte representativt för Sveriges befolkning hoppas jag dock.
    Så sant  
    Det flesta jag läst om som vill ha barnvakt är just yngre föräldrar...men sen kan vad som helst hända så man är tvungen till barnvakt. 
  • Miracle Cats
    CarroMeijer skrev 2009-08-08 17:05:07 följande:
    jag skulle för det första inte lämna ifrån mig mitt barn än på länge men även senare skulle jag dra mig för att lämna barnet för jag tror att många tänker då ' jaha en ung mamma som inte orkar med sitt barn o måste ha barnvakt, hon ska säkert ut o supa* eller nått liknande men skulle en 30 åring gör det skulle det mer låta * jaha stackare, hon är nog trött och behöver lite hjälp, det kan ju vara bra* det är min åsikt vad jag tror men gör en 30 åring något är det okey men skulle en 18 åring göra det skulle det vara negativit.
    Du tror det vad gäller mindre bebisar? Då har du inte följt med i flera trådar här
  • Miracle Cats

Fina fördomar, en 20-åring ska ut och supa och en 30-åring måste helt enkelt ta igen sig...

Svar på tråden yngre har större behov att få barnvakt???