Överkänslig?
Tänkte höra med er vad ni tycker,
Min sambo är hemma med våra två barn, ett på ett halv år och ett på 4år.
Men hon säger att hon inte hinner med att sköta enkla saker i hemmet som att bädda sängar, diska osv.
Hon säger att barnen tar så mycket tid och att hon gör andra saker som att plocka undan i hallen, skor och kläder. (Jag har 1 par skor och 1 jacka)
Det är ofta man kommer hem till ett kök där det står grejor kvar efter måltider kvar på köksbordet och på spisen.
Min sambo tycker det är tråkigt att vara hemma och åker gärna iväg och hälsar på släktingar på andra orter, hon tar då med sig barnen. Jag är av åsikten att det inte är så kul för våra barn att sitta 7-11 timmar i bilen för att hälsa på någon släkting.
På dagarna när jag är på jobbet brukar de träffa andra mammor med barn, hälsa på släktingar eller åka och shoppa småsaker.
När jag påpekar att det står disk framme eller undrar om det är nödvändigt att åka iväg och åka så långt blir hon alltid arg och irriterad och lägger skulden på mig, eftersom jag lägger tid på vårt hus, bilar osv. , hon säger att hon inte har ett liv och inte bara kan vara hemma.
Behöver råd....vad ska jag göra..?