• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Jag har aldrig använt mig av äl-tester, dels p.g.a. priset och dels p.g.a. att man kan få falska resultat om man har PCO. Jag tempar däremot, vilket jag tycker är bra. Det ger ett kvitto på att äl skett. Jag har även vetat innan jag testat att jag plussat p.g.a. hur tempkurvan ser ut, vilket har sparat otaliga kronor då jag aldrig testar innan BIM om inte tempen indikerar på att det har tagit sig.

SanneS: Jag känner att jag måste prata med sånna som är i samma situation för annars hade jag gått under. Bara känslan att man faktiskt inte är ensam utan det finns andra som vet hur man mår. Med er kan jag prata om sådant som jag inte kan prata med sambon eller någon annan om, helt enkelt för att de inte förstår.

• icka76

Mikes Bride: GRATTIS!!!!! Håller alla tummar och tår att det går vägen denna gången. Kommer du ta några mediciner, typ trombyl eller så?

• icka76

Gumpan: Om du tittar in igen så...TACK!!!! Som sagt jag kommer tillbaka till er snart. Kram tillbaka.

• icka76

Bettan: Grattis till Levaxin, tur att han äntligen blev överbevisad vår kära dr MM. Jag förstår om du har svårt för gravida, det har jag oxå fast jag bara haft 2 ma. Men på nått konstigt sätt ser jag fram emot min blivande gudson, kanske för att han kanske känns som lite min, om ni förstår hur jag menar. Vi har även en speciell relation till storasystern.

Min underbara kusin (som säkert läser detta, för hon snokar runt ) erbjöd sig igår att agera surrogatmamma om det skulle behövas, hon skulle gladeligen gå igenom en smärtsam förlossning för mig. Skönt att veta inför framtiden kusinvitamin

Min gyn är underbar, ja min gamla alltså. Läste igenom mina journaler och överallt skriver hon att jag är mycket påläst och kunnig och att hon efter mina besök lärt sig nya saker. Hon har även skrivit in i journalen ang. min bindvävssjukdom att jag har ett mycket instabilt bäcken och rekommenderas ks. Vilket känns oerhört skönt för mig för då kanske jag slipper "slåss" för att få igenom det. Vid vaginal förlossning kan mitt bäcken och min höfter förstöras helt samt att jag riskerar att spricka oerhört mycket dels p.g.a. av att EDS-förlossningar går jättesnabbt och dels för min skruttiga bindväv och slemhinnor.

• icka76

Bettan: Den braiga läkaren är inte så insatt i svårt att få barn-problematiken utan är en allmän gyn.

Jag tror att jag har svårt för just gravidmagar för att den som magen sitter på ofta ser så stolt och lite mallig ut samt den där förbannade handen som hela tiden stryker över magen *grymt avundsjuk*.

Ang. svininfluensan står jag i valet och kvalet, lutar åt nej till vaccin. Men kanske ska ta den iom att man försöker bli gravid, dumt att få den förbannade influensan när man är gravid. Annars tycker jag att mediahysterin kring den är rätt rolig. Med tanke på att varje år i Sverige smittas lika många svenskar av den vanliga influensan som det hittills har smittats av svininfluensan i hela världen + att det dör en massa människor varje år i den vanliga influensan samt vinterkräksjukan. MEN då rör det sig oftast om 80+ så det ser inte lika illa ut som när 20-40 åringar dör. Tänk vad läkemedelsföretagen tjänar på vår oro, handsprit, vaccin, antibiotika. Det blir feta bonusar till de styrelsemedlemmarna i år

EGO: Läste igenom min journal från repro igår och såg att det inte var 2 hinnsäckar denna gången som jag trodde utan 3!!!!! Vet inte hur jag lyckas, 2 första gången och 3 nu. Men i två av dem fanns inget foster och den ena hade börjat sjunka ihop, i den tredje fanns ett litet foster men inga hjärtslag. Tycker det är lite konstigt att varken läkaren på akuten eller han på repro nämnde nått ang. att det var så många hinnsäckar fast båda hade skrivit det i sina anteckningar. Jag såg två säckar på VULet men läkaren nämnde inget om det. Kan kanske vara därför jag förlorar dem, för att de är för många. Ska ta upp det på läkaren på C. Det stod även att Dr SE rekommenderade PAD för att det såg lite konstigt ut, men i kirurgjournalen stod det att materialet granskades och slängdes. Skumt!!

• icka76

Ninni: Ibland tror jag kroppen sköter sig själv på det sättet, är den inte redo att bli gravid så blir det ingen äl. Vi har uppehåll denna cykeln, fast jag äter pergo nu. Vi vill avvakta utredningen först och få klartecken från den "riktiga" läkaren.

• icka76

God morgon!
    Fick mail från en gammal jobbarkompis nu, ja hon som jag var lite otrevlig mot förra veckan. Hon frågade när vi skulle ses. Jag berättade vad vi gått igenom och förklarade att jag har lite svårt för bebismagar och nyfödda nu så det får bli fram mot hösten. Hoppas inte hon tar illa upp, men det tror jag inte.

• icka76

SanneS och Ninni: Det är jättesvårt när de närmaste vännerna är gravida, är i samma situation själv. Men jag tror att de och vi mår bäst av ärlighet. Jag tror att om man hela tiden kommer med undanflykter så så undrar nog vännen efter ett tag om det fel på henne men om man är ärlig så tror jag att de förstår. Min vän har från det hon fått sitt plus tagit hänsyn till mig. Hon pratar aldrig om sin graviditet om inte jag frågar och så bryr hon sig om hur det går för oss. Jag kan prata md henne om mina känslor utan att hon tar illa vid sig för hon vet att det inte är henne jag inte orkar träffa ibland utan hennes mage. Det är föresten hon som bär på min gudson.

BattanB: Hej, hej!

EGO: Fick hem "bibeln" igår, Is your body baby-friendly. Har bara läst inledningen än men känner redan att jag vill läsa alla 500 sidorna, fast de är på engelska. När han skrev att alla mf beror på något och att man borde utreda redan efter det första så kände jag både lättnad och förtvivlan. Lättnad för att det oftast går att åtgärda så man slipper gå igenom det igen (förhoppningsvis) och förtvivlan för nu kan jag inte gömma mig bakom oturs teorin längre. Ska fortsätta läsa i kväll.

• icka76

Ojdå, här har det inte hänt så mycket under helgen. Hoppas ni haft det bra och varit aktiva och att det är därför ni inte hunnit titta in, så har det varit för mig i allafall.

• icka76

Det var väldans vad tomt det är här inne idag. Var är alla??? Hallå.......

Jaja, ni tittar väl in senare hoppas jag.

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet