Bettan: Den braiga läkaren är inte så insatt i svårt att få barn-problematiken utan är en allmän gyn.
Jag tror att jag har svårt för just gravidmagar för att den som magen sitter på ofta ser så stolt och lite mallig ut samt den där förbannade handen som hela tiden stryker över magen *grymt avundsjuk*.
Ang. svininfluensan står jag i valet och kvalet, lutar åt nej till vaccin. Men kanske ska ta den iom att man försöker bli gravid, dumt att få den förbannade influensan när man är gravid. Annars tycker jag att mediahysterin kring den är rätt rolig. Med tanke på att varje år i Sverige smittas lika många svenskar av den vanliga influensan som det hittills har smittats av svininfluensan i hela världen + att det dör en massa människor varje år i den vanliga influensan samt vinterkräksjukan. MEN då rör det sig oftast om 80+ så det ser inte lika illa ut som när 20-40 åringar dör. Tänk vad läkemedelsföretagen tjänar på vår oro, handsprit, vaccin, antibiotika. Det blir feta bonusar till de styrelsemedlemmarna i år
EGO: Läste igenom min journal från repro igår och såg att det inte var 2 hinnsäckar denna gången som jag trodde utan 3!!!!! Vet inte hur jag lyckas, 2 första gången och 3 nu. Men i två av dem fanns inget foster och den ena hade börjat sjunka ihop, i den tredje fanns ett litet foster men inga hjärtslag. Tycker det är lite konstigt att varken läkaren på akuten eller han på repro nämnde nått ang. att det var så många hinnsäckar fast båda hade skrivit det i sina anteckningar. Jag såg två säckar på VULet men läkaren nämnde inget om det. Kan kanske vara därför jag förlorar dem, för att de är för många. Ska ta upp det på läkaren på C. Det stod även att Dr SE rekommenderade PAD för att det såg lite konstigt ut, men i kirurgjournalen stod det att materialet granskades och slängdes. Skumt!!