• TantTingeling

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Och ingen Icka ännu... Och jag som är sååå nyfiken på hur det gått idag. Jag får väl försöka tygla mig lite till...

• TantTingeling

Icka: Så otroligt tråkigt att höra. Och vad smart att gå ut med vad man kan erbjuda och ge folk falska förhoppningar som krossas när det visar sig att de inte lever upp till förväntningarna. Fy vad dåligt! Men oj va kul att dr. BE visade sig vara en klippa och startar igång och ger er den hjälp ni ska ha!

Kol...-antikroppar... Kan det ha varit kardiolipinantikroppar? De finns ibland vid bindvävssjukdomar (EDS???) och ingår (i mitt tycke iaf) vid utredning av upprepade mf.

• TantTingeling

Icka: Jag vet inte om det kan visa nåt vid EDS, därav frågetecknen. Vad jag vet så är kopplingne mest med SLE och andra autoimmuna sjukdomar, men det kan förekomma utan samtidig likartad sjukdom.

• TantTingeling

Icka: Jag tror inte att jag uttrycker mig begripligt: Vad jag ville säga ar alltså att jag inte tror att det har nåt med din bindvävssjukdom att göra, för den är väl inte autoimmun? (rätta mig om jag har fel, du kan mer om den än jag kan). Men man kan ju ha det ändå. Att jag nämnde vad den är kopplad till var mest för att jag viller veta om det var just det provet du menade...

Nu ska jag åka bort, ha en bra helg allihopa!

• TantTingeling

Sanne: Det finns ett gäng olika diagnoser som går in under samlingsnamnet blödarsjuka. Hemofili A o B heter 2 och de drabbar nästan bara pojkar. Sen fins det andra, t ex. von Willebrands som är vanligare och mildare och kan drabba alla.

• TantTingeling

*Kramar om Bettan* Och hoppas att allt går vägen idag och att du denna gången inte når dag 100 utan mens (men att du vid nästa mensuppehåll har en knodd i magen som vill stanna). Fy vilken pärs du går igenom.

• TantTingeling

Hej Icka. Ja, det är ok med mig, som du vet lite turbulens i jobblivet som stjäl all min energi just nu. Jag lföljer er men har inte alltid ork att kommentera. Men är nästan ledig nästa v så jag hoppas få återhämta krafterna. 

Hur är det själv?

Ser att det tempas för fullt här inne, ska oxå skaffa mig en och börja om inte det blir ett plus denna gång.

• TantTingeling

Icka: Ja, att kunna sitta underlättar verkligen tillvaron, skönt att du blivit bättre! :)

Jag har inte känt ett endaste litet uns av Pergon, och således inte heller äl...
    Gjorde ett obegripligt test i morse på dag 34 men jag vet inte ens om jag vågar uttala mig om utfallet. Men såhär efter 7 månader (eller var det bara 6?) och med hjälp av Pergo så vore det väl på tiden?! Jag har iaf börjat med progesteronet iaf, "i fall att". Har ni andra haft mkt biverkningar av pergo?

Mmm, det där med falska symtom känner man ju igen... Vid min första graviditet hade jag stark molvärk strax innan BIM, jag tom. vaknade på natten och gick upp och tog piller (är värkkroniker och inte så smärtkänslig, så det kan man inte skylla på). Och jag hade inte en aning om att jag var gravve och gick inte och letade symtom. Vid andra grav. kände jag inte så mycket fastän jag letade. Efter senaste mf tog jag progesteron från ÄL o var nästan övertygad om att jag var gravve. Men det var proggen som spelade ett spratt. Nu försöker jag att ignorera allt vad symtom heter, och det går hyfsat faktiskt. Skulle det inte vara för att jag vill börja med proggen i tid så skulle jag nog testa förrän magen blev stor och rund :) Ska bli spännande att höra hur det går för dig att ignorera. :)

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet