30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet
icka: Min handlar om skillnaden mellan män och kvinnor. Allt ska skrivas på engelskt fackspråk *suckar*
Men jag gillar utmaningar
icka: Min handlar om skillnaden mellan män och kvinnor. Allt ska skrivas på engelskt fackspråk *suckar*
Men jag gillar utmaningar
icka: Ha ha ha ha, tydligen finns det många skillnader mellan könen
Jag har fått en text jag ska grunda uppsatsen på som är baserade på andra texter från tidningar och böcker.
Men jag är snart färdig med den så då blir jag social igen
BettanB: Könsskillnader är det jag skriver om. Är en man manlig och är en kvinna kvinnlig? Varför och på vilket sätt osv. Men jag tror att jag snart är färdig med hela uppsatsen
---¤---¤---¤---¤---¤---
Jag behöver råd av er tjejer
Jag ha absolut ingen aning om när min egentliga BIM är. Jag har ingen koll på min lutealfas och när jag pratade snabbt med sköterskan sa hon att jag skulle testa 2 veckor efter sprutan. Det är imorgon och jag vill inte testa mig. Men ska jag gå efter min "ordinarie" cykel så är nog min BIM nästa vecka. Hur hade ni gjort?
BettanB: Ja du, vad har jag kommit fram till...? Jag vet inte riktigt, det är mest bara en massa svammel anser jag. Men i grund och botten så är det inte enbart könet som avgör om du är manlig eller kvinnlig. Jag har även skrivit lite om att kvinnor kan vara manliga och vice versa. Vi får se vad läraren tycker sen.
Ang BIM så vill jag vänta så länge som möjligt. Helst vänta på att mensen ska dyka upp så att säga...
Men gud va konstigt att du inte fått mens trots Provera. Det finns ju andra tabletter du kan prova, men det är ju isåfall i samråd med din läkare. Men vad har läkaren gett dig för förklaring på detta?
icka: Jag vet att du har rätt och detta är första gången som jag tänker gå emot läkaren. Jag tänker inte testa nu utan vänta till slutet på nästa vecka (om inte mensen hinner dyka upp). Men det känns som att mensen är på väg och det hjälper mig att slå bort tankarna på att testa.
Ninni1974: Visst är det stressande. Ännu mer när sköterskan säger att jag ska göra det. Men nej nej, denna gången ska jag stå på mig
Sanne: Det är fruktansvärt knäckande att först få ett minus på testet och sedan kommer mensen. Det är sorg gånger två ibland. Självklart kommer jag att gå i tankarna några dagar innan BIM att jag vill testa, men jag ska försöka hålla mig ifrån det
Hmmm, skumt det där med blödningen. Vad sa BM om det?
Visst kan det vara från blödarsjukan (om du nu har den) men det kan även vara att hon bara irriterat slemhinnorna.
Sanne: Klart det sätter fart på tankarna. Nu är inte jag någon läkare men jag tror bara att hon stött till något som orsakat en liten blödning. För när mensen är beräknad att bli lite senare än vanligt vore det konstigt om den kom 1 vecka tidigare bara för det.
Hur har dom nu planerat att gå vidare med alla dina prover? Om du nu har en blödarsjuka, och det är den som orsakat dina MF, hur ska dom då göra vid din nästa graviditet?
Usch vad ingående frågor, du behöver absolut inte svara om du inte vill
Förresten, när är det man gör cellprov? Vart 3:dje år?
Sanne: Och jag som tyckte att mina frågor var alldeles för ingående
Jag hoppas innerligt att du snart får svar på alla dina frågor, det känns ju lite som att dom håller dig på sträckbänken. Blöder du fortfarande eller det var bra vid cellprovet?
Tror att det är mer än 3 år sedan jag var på cellprov. Brukar dom inte skicka ut en kallelse till det?
BettanB: Ja jäklar vad jag lider med dig
Det borde verkligen inte gå till så här. Inte nog med att din kropp inte riktigt vill spela din musik, man mår ju inte själv bra av att vänta.
Väntat har man gjort så det räcker och blir över...
icka: Jag har också för mig att det är vart 3:dje år efter man fyllt 25. Jag tror jag gjorde ett det året jag blev 27 så egentligen borde jag få en kallelse snart. Ja inte för att jag tänker ringa och be om den, dom får gärna "glömma" bort mig ett tag
Här har mensen kommit för 8 gången sedan MA:t. Även 5 dagar för tidigt så återigen är cykeln rubbad.
Men ytterligare en månad har gått utan att man är gravid...
Nu ska jag dränka mina sorger i mat och godis!
Trevlig söndag önskar jag er allihopa ♥
icka: Vi var faktiskt på en loppis i lördags. Hittade ett fint pelarbord som jag nu ångrar mig att jag inte köpte. Kostade ju bara 130:-. Men men, finns inte mycket att göra åt det nu. Eller förresten kan jag nog det, det loppis stället har öppet nu i veckan. Ska se om jag får tid över imorgon eller onsdag
Ego; Pratade med barnmorskan idag som jobbar hos min läkare. Har fått en tid till den 1 oktober och då blir det antagligen en ny spruta. Jag frågade även om min menscykel. Den har tidigare varit på 32 dagar (vilket enligt dom beror på Proveran som jag inte ätit på 1½ år) och nu är den på 28 dagar (som enligt dom är pga Pergotime). Visst är det inte helt fel med en menscykel på 28 dagar (14 dagar till Äl och sedan 14 dagar till BIM), men när vi pratar om nästan 5 dagar kortare så börjar man undra. Ska ta ett ordentligt snack med läkaren när jag kommer dit för nu vill jag ha svar!