• monchichi76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Har nån av er blött länge efter ert mf?

Jag blödde ju i ca 1½..sen hade jag bruna spottings i ca 2 månder! Samma dag (14/8) som jag var in på sista vul, där allt såg bra ut, kom det ut en stor brun klump. Plötsligt slutade jag blöda! Så skööönt!
    Men förra veckan så började det komma rosa/beiga små flytningar igen, efter att en liten klump kommit ut. Mest på morgonen, inte mkt..kommer inte i trosan..

Jag vet ju att allt har kommit ut..enl. bm. Och hon sa att om jag fortsätter blöda om en månad så ska jag få östrogentabletter. Men vad är det som blöder nu? Har itne haft sex på flera dagar så det är ju inte att nåt gått sönder...
    Kanske det är lika bra att få en mens till nu och rensa ordentligt!?

• monchichi76

Icka76... Tror inte detta är mensen, men det kan ju vara en upptrappning kanske..
    Jag skrev fel när jag skrev bm...det var en gynläkare jag var till. Och hon såg på vul att allt var ute och då trodde hon att det var slemhinnorna som blödde eller att det var kroppen som försökte återhämta sig. När hon kollade runt där inne gjorde det så sablans ont! Hon hade lite svårt att se med apparaten ibland oxå.. Undra om det var min klump som kom ut den kvällen som låg i vägen för henne..
    Jag själv tror att det var hinnesäcken som kom ut då..(den var kvar vid vulét innan).
    Jaja...får väl se om mensen dyker upp denna helg eller inte. Och blöder jag ännu den 11/9 så ska jag ringa in och få tabletterna.
    Det är jättebra att veta att man har tabletter att vänta...men jag är så less på allt nu!! Småblöder+ en massa symtom= jag blir tokig!

• monchichi76
    TantTingeling skrev 2009-08-27 12:01:52 följande:
    Monchichi: Jag tyker att det låter länge även om det bara är spottings. Men det är klart att det är bäst att vänta ut att mensen ska komma i ordning. Du har ju ändå varit på VUL och sett att allt ser bra ut så det bör ju itne vara någon fara. Själv blödde jag i ca 6 respektive 4 veckor, mensen inräknad, hade alltså inget uppehåll mellan mf-blödning och mens.
    Ja...måste väl tro på gynläkarens ord att allt såg bra ut. Så nu är det bara att se om det kommer nån mens imorgon (helgen) eller om mina symtom är av en bra orsak...vilket jag tyvärr inte tror..
    Och blöder det vidare ska jag ju få östrogen för att stabilisera kroppen... men önskar att kroppen fixar detta själv nu.
    Vill ju bara få komma igång med barnafixandet igen!
  • monchichi76

Åhh...BettanB så underbart det låter, med dina blödningar alltså

Själv blödde jag ca1-2v efter min skrapning...helt ok. Men som sagt, denna gång ..efter tablettbehandling..har allt ställt sig på tok..! Händer det fler gånger ska jag kräva att bli skrapad..
    Det suger musten ur en att hela tiden småblöda, vilket även påminner om mf hela tiden. Sen har jag varit/är otroligt trött...somnar en-två gånger varje dag. Dricker Blutsaft men det verkar inte hjälpa så till veckan måste jag fara in och kolla mitt blodvärde. Sen som sagt att kroppen strular med en massa symtom gör en bara mer irriterad.. Usch...känner mig som en riktig bitterfitta idag..stackar sambo!

Ninni... Jag tycker att det borde räknas som mf. Helst då du sett ett plus på stickan.Så ta och berätta det för läkaren.

• monchichi76

Icka...känner igen mig i det du skrev. Har en vän som nyss fått sitt andra barn på kort tid. Hon beklagade sig över att det kändes så jobbigt att få två så tätt.. Jag sa bara att det går så då man inte tar ansvaret att skydda sig.
    Sen har hon klagat hela graviditeten på allt som går att klaga på... Nån vecka efter mitt andra MA sa hon att vi skulle njuta av ensamheten, att det var så jobbigt att inte få göra som man planerat och ville.! Sa bara att jag har varit ensam i 30 år och är nöjd med det!!! Att jag gärna bryter mina planer bara jag får mitt efterläntade barn!
    Hon har svårt att förstå sorgen jag/vi går igenom...det är så jobbigt. Ibland blir jag lite sur att hon inte frågar mig hur jag mår längre..som om att allt vore över nu.

Men, men....känner mig lite bättre nu . Bitterfittan har gömt sig i garderoben för en stund Jag tror att min mens har småstartat nu..blöder lite rött. Känns skönt att den kommer på rätt tid...snart är man på banan igen!!

• monchichi76

SannaS...
    Jag har aldrig använt äl-tester eftersom jag känner av äl så väl. Och jag har träffat rätt två gånger!
    Känner att jag skulle bli alldeles för inriktad på att kolla äl så jag skulle bli värsta kontollfreaken.. Nä, jag måste försöka slappna av lite.

• monchichi76

God morgon tjejer!

Här sitter en som väntar på att gå till jobbet.. Vill ju bara gosa kvar under täcket!!

Hur har er mens varit efter era mf? Har den ändrats?
    Förr hade jag en kort och liten mens, var oftast över på tre dagar. Men oj vad jag blöder denna gång! Det är säkert bra att få rensa ur ordentligt en gång till...men sen vill jag tillbaka till min vanliga mens...

• monchichi76

Måste bara berätta...

En av mina kompisar som nyss fått barn, (samma som jag vid min första graviditet) har tjatat på mig hela veckan att jag ska komma och hälsa på bebisen. Vilket jag har plnaerat att göra.. Men jag sköt upp det hela tiden eftersom jag mått så kass av mina symtom och varit såååå trött nu innan mensen.
    Iaf så for vi dit nu i lördags...jättemysigt!
    Sen får jag ett sms av henne där hon frågade om jag tyckte det var jobbigt att komma dit..jag sa som det var att det gått jättebra och att det tog ett tag beroende på att jag mått kass. Då skrev hon att hennes sambo hade gett mig denna helg annars skulle de komma hit och "kasta" unden i famnen på mig.
    Känns på ett vis skönt att de haft förståelse för att det kan ha varit jobbigt att få se en bebis som skulle varit lika stor som min..
    Visst tänkte jag mkt på det när jag höll i den lilla gullklimpen...men det var ändå bara mysigt!

Men det känns jobbigare att fara och hälsa på den andra kompisen som nyss flyttat..hon som blev på smällen efter tre månader och nu är dumpad. Känns så jobbigt att se hennes mage växa likt som min skulle ha gjort. Tror det beror på att jag aldrig var beredd på att hon skulle bli gravid...hon har ju tom sagt att hon inte velat ha barn! Det känns mera orättvist att hon ska ha och inte jag..
    Men..det är bara till att ta sig i kragen och fara dit snart, känslorna kommer ju iaf..

Oj..detta blev långt

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet