Hej tjejer! Skönt det känns att vara saknad Jag har ju varit på utbildning sen i går och har inte haft tillgång till dator på dagarna och på kvällarna har det varit så mycket annat. Nu sitter jag hemma hos mamma och skriver.
Jemena: Fasen att det ska krångla till sig för dig. När jag fick välja mellan cytotec och skrapning så frågade jag vilket läkaren DrSE rekommenderade han sa då skrapning för tydligen leder ca 10% av cytotecbehandlingarna ändå till skrapning. Hoppas eländet tar slut iom skrapningen nu. Förstår inte heller varför de inte gör någon utredning på dig, det borde ju intressera dem tycker man. det känns ju onödigt att genomgå ytterligare IVF om det är nått som är fel? Tänk vad viktigt det är att träffa på rätt läkare vid rätt tillfälle. Tyvärr kan jag inte rekommendera Carlanderska om du vill söka privat. Vi fick ingen som helst hjälp av dem, de hade inga kunskaper varesig om immunologins inverkan eller koagulationen. Vi behövde inte ens betala för besöket.
SanneS: Samma för dig, varför allt krångel?? Kan det inte bara vara som det ska för en gång skull? Men det lät ju lovande den infon som TT tog fram. Jag har tydligen en mycket lätt hjärtformad livmoder utan skiljevägg, vilket inte skulle inverka på varesig fertilitet eller mf. Det upptäcktes på spolningen. Håller tummarna för dig på UL och att du kan få operationen snabbt.
Pillan: Vännen, du vet vad jag tänker säga om att du testar så tidigt och därför gör jag det inte. Kramar om dig i stället. När det gäller glidmedlet så varför inte, det är värt att testa i allafall.
Bettan: Hoppas förkylningen gett med sig, skumt med blödning.
Ninni: trevlig resa.
TT: Tror som dig att det löser sig med jobb i slutändan, snart är du ju mammaledig oxå och då har du ju större möjligheter att fundera på vad du vill och leta nya jobb.
EGO: Det verkar löna sig att maila och klaga .-) Igår eftermiddag ringer överläkaren på IVFen till mig. Hon säger att vårdenhetschefen gett henne mitt mail och hon beklagade hur jag blivit behandlad och erbjöd ett möte med Dr SE, vilket jag tackade nej till. Som det ser ut nu så är jag "överflyttad" till IVFen och planen är att jag ska göra en fullständig mf-utredning inklusive kromosomanalys innan vi sätts upp på väntelistan. Anledningen till att denna läkaren vill göra kromosomanalysen var att jag har min EDS, hon tyckte även att det var relevant med en ordentlig utredning då min mamma har autoimuna sjukdomar. Jag frågade om de prover som redan tagits och det var bara TSH som hade gjort det, det värdet var mer än perfekt 0,88. Vi bestämde att hon skulle prata med Dr BE ang hennes planer för mig och sedan sätta upp oss på ett besök och även provtagning för kromosomerna, denna ville hon ha gjord så fort som möjligt. Så om allt går som det ska räknar jag med IVF i början av nästa år. Kromosomanalysen tar upp till 8 veckor att få svar på sen är det ca 3 månaders väntetid för IVF. Jag trodde att jag skulle bli knäckt av att höra detta men istället känner jag mig rätt lugn. Jag kommer att fortsätta med rosenrot och akupunktur för att se om jag kan framkalla egen äl och blir vi gravida så blir vi. Läkaren jag pratade med hade stora förhoppningar på oss vilket känns bra. Vi pratade i över en halvtimme och det kändes att hon lyssnade på mig. Hon var mycket intresserad av studien som ska starta i Borås och hon hade jobbat ihop med Dr LM och kände väl till hans arbete. Ja, det var väl allt för nu