• Viktoria5

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Hej!

Hoppar in i tråden. Hoppas ok? *Muttrar* också över min kropp... Fått två mf. Båda nästan exakt på dagen då jag gått 6 veckor. Första 10 juni i år och senast i fredags, så slickar fortfarande såren efter den händelsen... Är gärna med i denna tråden då det känns som ni är i liknande situation.

Kramkram

• Viktoria5

Tack för välkomnandet

Har aldrig tempat heller. Kanske får testa det... Får väl investera i en lite snabbare temp föst. Får väl börja när kroppen återhämtat sig lite...

• Viktoria5

Tycker också det är ok att vara avundsjuk. Man kan ju vara glad för deras skull men samtidigt avundsjuk som en blandad mix..

Usch! Jag mår dåligt idag. Börjar väl landa efetr mina mf. Känns som en dröm, eller rättare sagt en mardröm. Är det någon som har förslag på duktiga utredare? Jag bor i Halmstad.

Ha en bra dag!!

• Viktoria5

jag skall jobba hela hlgen, någon måse ju göra det också...

Ha en bra helg allihopa!!

Kram på er!

• Viktoria5

TT: Ett jätte stort grattis!! Vad kul för dig!

SanneS: Jag gick upp 05.30 i söndags då jag skulle till arbetet... du verkar haft en betydligt roligare helg!

Är det någon som har någon info om eller testat gulkroppshormon?

Nu är det "bara" en vecka till dess jag skall ta om TSH. Hoppas det gått i rätt riktning. Lite spännande!

När jag var hos gyn fick jag tabletter som jag skulle ta över helgen för att dra ihop livmodern och förmodligen blöda mer och det skulle göra lite ont. Men ingen smärta eller blod har kommit, lite knasigt... Hade väl kanske fått ut allt redan....? Hade ju "bara" blött i 5-6 dagar sist blödde jag i 3,5 vecka... Kroppen är lite skum...

En sista fråga. Man får väl mysa med mannen sin i sänghalmen när man slutat blöda efter ett mf man behöver väl inte vänta tills nästa mens....??

Ha det gott allihopa! Ska snart iväg och träna!

• Viktoria5

TT: Har inte blött på en vecka så borde vara lugnt nu då Vill eg bara veta lite mer om progesteron. Man tar det väl om man själv producerar för lite gulkroppshormon?
    Jag pratade med min gyn om det då jag ville testa, men hon var tveksam. Sa att det inte fanns några vetenskapliga bevis om dess effekt. Men om jag har försått det rätt så kan det väl inte skada? Jag har relativt små oregelbundna menstruationer och vet att jag har lite låg halt östrogen.

• Viktoria5

TT: Tack för artikarna! Började du med progesteron vid ÄL? Och så trappar man ner succesivt och avslutar då man är i vecka 12? Får jag fråga när du hade ditt mf/ma? Jag har haft mina mf då jag gått exakt nästan i 6 veckor.

• Viktoria5

icka76: Härligt!! Grattis!! Vad skoj

• Viktoria5

Hej hej!
    Ja, det finns verkligen klumpga människor. En kollega till mig klappade mig på magen förra veckan och frågade om det var något litet underverk därinne... Det var bara hon och jag i rummet så jag sa helt enkelt att det var jag verkligen inte då jag precis haft mitt andra mf på 3 månader... Vad skulle jag säga?

• Viktoria5

Jag tror också det är bäst att säga som det är. Jobbar på en kvinnoarbetsplats och tycker att det är jätte jobbigt många ggr med spekulationerna om min ev graviditet. Damen jag berättade om mitt mf till är en riktig skvallertant så hoppas nu att ryktena om min ev graviditet försvinner på ett tag i vart fall

• Viktoria5

Hallå!

icka: Känns sunt tänkande, börjar känna lite som dig också. Men det kan ändras igen.

tankar: Så fruktansvärt okänsligt av din kompis.

Har inte tänkt på det förr, men jag tycker nog också magar är jobbigare än när väl bebisen har kommit ut.

Här är det också ÄL-tid Och det innebär att avstå för mig och mannen min... Ja ja bäst att stabilisera värdena först och det är väl bäst att ha en mens imellan mf och ev ny graviditet har jag förstått det som.
    Men det är första gången jag har ÄL och inte önskar att det tar sig. Men har landat efter mf och det är skönt. Så skönt att inte behöva blöda så länge denna gång.

• Viktoria5

Hej hej!
    Har precis varit och tagit mitt TSH och T4 prov. Såg att de kryssat i t4 också annars tänkte jag frågasätta varför det inte togs. Sedan tog de några antikroppar också, förstod inte riktigt vad det var. Någon som har en aning om detta??
    Ha en bra dag allihopa!!

• Viktoria5

Hej hej!

Jag hade mitt senast mf 18 sept.

Förstår att det är jobbigt att se din sambo ledsen. Att se någon man älskar ledsen är hur jobbigt som helst.

Min man är tvärtom. När jag säger att jag ibland tycker det är jobbigt att se magar kan han inte förstå det. Han kan bara känna en glädje över att de har lyckats. Jag tror att han så stenhårt tror på att vi kommer att lyckas någon gång och så har han två friska barn sedan tidigare som säkert också hjälper. Men det kan också vara jobbigt ibland. Kan ju inte riktigt dela samma känsla runt mina mf. Hoppas ni förstår vad jag menar...

• Viktoria5

Mary Lo: Välkommen!

Bettan: Börjar också vänja mig lite vid tanken på adoption. Har tagit upp det med mannen min och han slog i vart fallinte helt bakut I början av vårt förhållande visste han inte ens om han ville ha fler barn. Till slut fick jag nog med allt velande blev ju bara äldre och äldre och sa att han fick välja på mig och försöka skaffa barn någon gång i framtiden annars hade jag flyttat ut. Han blev tårögd och sa att det var klart att vi skulle försöka skaffa barn i framtiden... Och att han ev kan tänka sig adoptera kändes lite skönt i vart fall .

PP och icka: Det är klart att ni kommer ge dem ett barn i framtiden. Men jag kan förstå att det är jobbigt att känna det på det sättet även om det ABSOLUT INTE är någons fel att ni inte blivit föräldrar ännu, men den som väntar på något gott...

• Viktoria5

TT: En bamse kram till dig!! Stackare. Vet inte vad jag skall skriva, men tänker på dig! Var rädd om dig!! kram igen...

• Viktoria5

Hoppas ni får en trevlig helg allihopa!
    Själv skall man jobba...
    Icka: Vad MYSIGT det låter med spa!!! Vi fick en helg i Varberg på Spa:t i bröllopspresent, men inte hunnit utnyttja det ännu. Får vä bli någon ruggig hösthelg...

Bettan: Lycka till!!

• Viktoria5

Bettan: Jag har använt ÄL-test och senaste omgången blev de relativt starka för att sedan bli svaga igen och sedan efter någon dag, kommer ej riktigt ihåg hur länge. Blev det jätte starkt och jag hade ÄL. Tempar inte så vet inte alls hur den låg. Lycka till!!!

• Viktoria5

Tandvärk: Läste precis artikeln, mycket bra! Tack för tipset!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet