• Mikes bride

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Hello Girls!

Känner nog dom flesta av er här redan, men för er nya bekanta så ser min historia ut så här:
    April-07 MF v7, Okt -07 MA v9, Maj -08 MA v10, Dec/Jan 08/09 X v7-8 fick operera bort min högra äggledare och har sedan dess inte lyckats bli gravid.

Jag är 34 år Känner definitift att jag har åldern emot mig och känner mig väldigt utanför när verkligen alla andra runt om mig bara "ploppar ur sig" barn hela tiden. Vi har ställt oss i adoptionskö också, men min man opererades för cancer jan -09, så vi är rädda att vi inte blir godkända.
    Är rädd att jag kommer att bli en bitter gammal hagga som ingen vill umgås med till slut!
    Bläää, för MF, MA och X!!!

Nu bestämmer vi oss för att det här är en riktig tur-tråd!

• Mikes bride

Oj, oj, oj..... jag plussade imorse! Försöker hålla mig neutral nu men det är svårt.
    Kram på er alla.

• Mikes bride

Yes, har tagit T från ÄL. Ska ringa Dr H på måndag. Hon har sagt att jag kan få prog från + och F från konstaterat levande foster.

• Mikes bride

Hello!
    Monchichi: Min mens har blivit annorlunda efter varje MF. Jag har alltid haft länge (7-8 dgr) ,men fick ÄNNU längre, 9-10 dgr! Och störtblödning! Detta brukar hålla i sig 2-3 månader innan det har blivit normalt igen.
    Har haft problem med spottings i flera år, men faktiskt så har jag nästan inte haft några alls denna cykel. Jag har ätit Royal Jelly i 2 månader och inbillar mig att det har varit bra för min kropp.

Ang ÄL-stickor så blev jag MER stressad när jag inte hade dom. Var dörädd för att missa ÄL, så för mig har dom varit bra att ha.

Hoppas ni får en fin dag allihopa! Här skiner solen, så det blir nog en skogssväng med maken och vovven idag.

• Mikes bride

Bettan: Go, Levaxin, go, go! Nu jäklar!

Ang. magar och barn så är nog jag som flera av er andra, magar är värst! Allra värst är gravida vänninor som inte kan låta bli att smeka magen hela tiden blir så trött på dom!
    Bäbisar och barnvagnar går rätt bra, men barn som har börjat gå och prata och äldre ändå som trevliga skolbarn gör mig grön av avund!

Jag ifrågasatte faktiskt en nära vän nu när hon väntade sitt 2:a ( hon är 23 år). Jag frågade helt enkelt hur dom förväntade sig att jag skulle ta nyheten. Hon svarade att dom förväntade sig att jag och min man skulle bli glada för för deras skull och dela glädjen med dom. ( Hon är sambo med min mans bror) Då frågade jag om hon hade ngn som helst förståelse för att vi faktiskt blir påminnda om vår egen olycka och har svårt att hjula av lycka för deras skull. Att vi så klart unnar dom ett barn till, men blir ledsna för att det känns som att det varit vår tur länge nu....
    Dagen efter sa hon att dom pratat om oss och att dom fått ett helt annat synsätt på situationen. Detta förde oss faktiskt närmare varandra.

• Mikes bride

Hallo tjejer!

Vill välkommna alla nya till tråden. Trist att ni också behöver vara här, men vi får väl tillsammans försöka göra det bästa av den här "skiten"

Jag har liksom Bettan fått höra MÅNGA gånger att mina 3 MF/MAn och ett X skulle bero på otur! Blir så vansinnig när jag hör det så jag kan explodera! Det är väl självklart att ngt är fel, och att man då måste hjälpa kroppen med ngn form av medicinering. Tom ETT missfall tyder på att ngt är fel, även om det är jätte vanligt! Vore det inte fel skulle det inte bli MF helt enkelt.

Vi har valt att vänta med babyverkstan några månader mellan varje MF, vi har helt enkelt inte varit redo varken mentalt eller fysiskt. Har också fått det rådet av min läkare som jag litar på.

Måste dra! Ha en fin dag alla kämpare!
    Kram MB

• Mikes bride

Hej i tråden!

Ninni: Jag tycker att det låter lite konstigt, man borde väl i alla fall få välja om man vill ta piller eller ej.... Jag skulle i alla fall inte vilja gå och vänta ut det. Men det ska vi ju hoppas att du får slippa

Idag var jag på VUL och såg att lilla pyret lever med ett tydligt fint pickande hjärta!
    Fick mina Fragminsprutar som jag ska starta med ikväll. Så idag är Mikesbride lite glad!

Kram på er alla.

• Mikes bride

Imagine: Ursch, vilken jobbig historia du haft. Vad har du fått för behandling och hur ser planen ut nu?

Ninni: Jag är i v.7 (6+5)

Singoalla: Låter som att du har en härlig inställning!

• Mikes bride

Go kväll alla!

Icka: Japp, jag har tagit T från ÄL, Prog från + och nu F från konstaterat levande pyre.

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet