Slangad bil. Har ni några tips?
Jag lägger detta i pappagruppen eftersom att kvinnor samma tänk som en man då man blir utsatt för brott.
Just nu gäller det min parkering på Enkelstuguvägen i Västerås där det slangas hejvilt.
För ett tag sedan blev min bil med centrallås på tankluckan slangad på ca 25 liter bensin och luckans lås var förstört. Sedan dess har jag alltid parkerat så att tanklocket syns tydligt från gården där det är mera liv och rörelse och ingen mer bensin har blivit stulen.
Varje vecka har jag sett andra bilar stå med uppbrutna tanklock på vår parkering och fortfarande härjar bensintjuvarna fritt!
Igår fick vi problem med frugans bil och vid tillfället gick det inte att starta den så vi lät den stå på en parkeringsruta där tanklocket inte syntes så bra. Förra veckan köpte jag ett bensinlock med lås från Biltema. Ett sådant lock som bara roterar när man försöker skruva loss det utan nyckel. Jag tänkte "Men en natt måste väl bilen klara sig, den har ju ett låst tanklock!".
I morse när jag kollade om något hade hänt så var det låsta tanklocket borta och ca 25 liter bensin saknades i frugans bil.
Jag åkte till Biltema och de sa att det inte finns någon garanti på locket och att det räcker med en skruvmejsel för att få upp locket! Här går man och köper ett lock med lås som är helt värdelöst enligt dem själva! Varför står det inte på förpackningen!? Ibland är Biltema verkligen sämst i världen.
Jag blir fruktansvärt arg av detta. Frugan är på jobbet just nu och sover där eftersom att hon jobbar på ett behandlingshem. Barnen ligger och sover här hemma och jag sitter hjälplös här hemma. Säkert slangas det just nu.
Jag kan inte gå ut och försöka konfrontera tjuvarna eftersom att en förälder inte ska lämna sina barn och blir man nerslagen och liggandes så är man inte en bra förälder då barnen fortfarande behöver någon hemma. Lyckas man ändå få tag på en tjuv så vet jag inte om han ens kan gå på sina egna ben efter mötet för jag skulle tappa all behärskning och då åker man väl själv dit på det.
Polisen lär ju knappast bry sig om att patrullera hela nätterna och skulle man hålla fast en tjuv och invänta polisen så hamnar han väl knappas i fängelse utan går fri nästa dag. De prioriterar knappast vår säkerhet att göra utan går endast på larm.
Så vad ska jag göra!!?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 23:35
I början av inlägget skulle det stå "Jag lägger detta i pappagruppen eftersom att kvinnor inte har samma tänk som en man då man blir utsatt för brott".