Inlägg från: trollkarl |Visa alla inlägg
  • trollkarl

Slangad bil. Har ni några tips?

ähh! inte många bra svar här ser jag.

till låsbara tanklock etc så finns det bara en sak att säga, dom är lätta att öppna. en rörtång och antennen från bilen så är man genom.
    tro mig, har ett tvivelaktigt förflutet i ungdomens dagar tyvärr =)

för att skydda er så är det bra att veta vilka bilmodeller det rör sig om...

• trollkarl
    Gnagarn skrev 2009-08-09 14:45:49 följande:
    och det är säkert du vänlig att meddela oss lurade hederliga....
    ja självklart med tanke på att man är hederlig själv...
    som sagt det hänger lite på vilken bilmodell man har...
  • trollkarl
    Gnagarn skrev 2009-08-09 14:52:02 följande:
    Tror du missuppfattade mig: Bilmodellerna som slangas är?
    alla bilar, förutom dom "moddade", "stylade" kalla det vad du vill, för dom har ofta racetank...
  • trollkarl
    Gnagarn skrev 2009-08-09 20:23:28 följande:
    Undrar hur de som slangar skulle reagera om man skrev en informationsskylt på insidan av det vinklingsbara tanklocket: "Slangar du ur min bil pundardävel skär jag halsen av dig!"
    hehe =) ja då slutar det väl med att bilen försvinner.
  • trollkarl
    dirpower skrev 2009-08-14 09:02:19 följande:
    Okej. Nu har jag varit bortrest och vår SAAB 900 har stått på parkeringen i 10 dygn. Fick ringa hyresvärden innan för man får bara stå 6 dygn i sträck. Eftersom att jag inte fick i spiralen, jag köpte på Biltema strax efter tipsen jag fick, så har bilen stått lättillgänglig för slangning. Men innan jag reste så lyckades jag få en parkering intill gården, mycket väl synlig, med tanklocket riktat in mot gården. Det hjälpte. Synd att det bara finns ett fåtal sådana mirakelplatser på parkeringen. Jag måste nu komma på hur man får i den där spiralen. Ska man skruva förbi det inre locket som skyddar för damm och smuts eller ramlar spiralen ner i tanken då? Några erfarenheter?
    varför krångla? finns bättre sätt som tar 20 sekunder att lösa ungefär..
  • trollkarl
    dirpower skrev 2009-08-15 17:10:08 följande:
    Och de är...?
    det är att öppna skuffen och göra en snabb anslutning till tankröret. så när du ställer bilen, öppna skuffen och vrid röret. eller skaffa racetank.
    gällande dieselemblem etc, så är det ju bra om det finns modeller av din bil med just dieselmotor. annars faller det med en gång.
  • trollkarl
    Husse skrev 2009-08-18 13:38:28 följande:
    Hej! har haft problrm med att få bilen slangad. Jag gjorde som följande. 1. Vanligt tanklock utan lås (slipper brytskador). 2. Lindade ett "glest" nystan av ståltråd (rostfritt) så pass att det med motstånd gick att trycka ner i röret. 3. SLUT PROBLEM
    funkar inte, för att man trycker istället det ner i tanken så får du bara mer problem...

nä det bästa är att på enkla medel kunna "knäppa" loss röret från insidan. vilket som sagt är enkelt med lite finess och fantasi.
  • trollkarl
    dirpower skrev 2009-08-21 14:45:12 följande:
    Jag kollade i hjulhuset där slangen till tanken går. Det är så skitigt där. Man vill ju inte ens ha den minsta dammpartikeln i tanken. Det kan ju täppa igen bensinrör och pumpar. Man kanske ska försöka ändå. Jag förstår inte riktigt vad du menar. Ska det vara något sorts vred inne i bagageutrymmet som stänger igen slangen?
    själva tappröret på insidan, kapa av det, sätt slangklämma eller dylikt. jag gjorde en egen anordning, sen när du ställer bilen, öppna skuffen, "knäpp" loss röret..
  • trollkarl
    tinnituz skrev 2009-08-26 13:50:57 följande:
    Tankspiral från Biltema! Artikelnummer: 33-590 En konformad spiralfjäder som skruvas ner i påfyllningsröret och går inte att skruva ur!
    återigen, lätt att ta sig förbi...
Svar på tråden Slangad bil. Har ni några tips?