• Fama123

Gubbnamn 20-30-tal, hjälp!

Lillebror kommer om ca 6 veckor, pojke nr 3. Storebröderna har gubbnamn som var pooulära på 20-30-talet och vi vill att lillebrors namn ska passa in i gänget.

Vi vill INTE ha ett namn som börjar på A eller E, det är redan upptaget. Namnet ska allra helst ha nordiskt ursprung men inte fornnordiskt, som Oden eller liknande. Det får inte ligga på topp 100.

Så, kom igen, alla gubbnamn ni kan komma på som var populära i början av förra seklet

• Svar på tråden Gubbnamn 20-30-tal, hjälp!
  • Mikkla

Dan, Tore, Evert, Lennart, Henry, Henrik, Gösta, Ernst, Stig, Sten, Carl.. sen tog fantasin slut =)

• whipit

reidar, henry, donald, eskil några av mina gamla släktingar

• Fama123
    silverhjärta skrev 2009-08-04 16:04:56 följande:
    Jag förstår det. Men jag vill gärna veta.
    Jag lovar att uppdatera när han kommit ut. Det är ju svårt att bestämma till 100% innan man ser den lille, man kan ju tänka att han är en Sigvard så länge han är i magen och sedan kommer han ut och är helt klart Olle. Så vi får se när han kommer helt enkelt, man måste ju ha lite att välja mellan.
  • Emmy T

Jag kan inte sluta att ge förslag i denna tråden. Inatt kom jag på att John skulle passa med Alvar och Eskil. =) John är väl lite tidlöst men visst finns det väl gubbar som heter John födda på 20-talet? Kolla här: helgo.net/john/namn/detail.php&kon=M

Är sååå nyfiken på vad ni kommer välja! =)

• Fama123

Emmy T skrev 2009-08-04 22:30:08 följande:

Jag kan inte sluta att ge förslag i denna tråden. Inatt kom jag på att John skulle passa med Alvar och Eskil. =) John är väl lite tidlöst men visst finns det väl gubbar som heter John födda på 20-talet? Kolla här: helgo.net/john/namn/detail.php&kon=... Är sååå nyfiken på vad ni kommer välja! =)
    Jorå visst kan gubbar heta John. Tyvärr gubbar som jag jobbat med på sjukhem och som varit dementa och ganska snuskiga också. Och så är det allt för många klasskamrater födda på 70-talet som hetat så också så för mig är det inte så värst gubbigt.
  • Fama123

Av namnen i tråden gillar vi än så länge

Tage
    Ture
    Valdemar
    Erland
    Ossian

Och säkert fler som vi inte hunnit smälta än.

• Sara och Henrik

Jag kikade i vanliga almanackan och spanade då in några namn som låter äldre, dessa är dom namnen:

Gunnar Gunder Fridolf Jan Knut Joar Inge Fritiof Sivert Torkel Lage Egon Greger Edmund Ralf Holger Harald Ola Göran Engelbrekt Ruben Henning Roger Fingal Herman Folke Bruno Algot Tage Ulrik Kaj Brynolf Valter Verner Raoul Orvar Lennart Leopold Leonard Helge Sören Eilert Hubert Kurt Konrad Malte Rune Blev en lång lista. Många av dessa namn har säkert varit med i tråden tidigare, men nu har du TS lite mer att gå igenom Lycka till med att hitta det namn ni vill ha på er bebis.
Svar på tråden Gubbnamn 20-30-tal, hjälp!