• Stella 78

Utomkvedes - vad händer sedan?

vixon skrev 2009-08-21 18:40:12 följande:
    Jag fick lämna ett hcg två veckor efter op, då var det på 100, innan op var det på 7000 (en ssk sa 70.000 men det kan ju aldrig stämma). Enl ssk ska man ha 2 i värde. Men då det sjunkit till 100 ansåg de väl att det var så pass på rätt väg att det är lugnt. Ska också ta ett gravtest som sagt.Usch vilka grejer du har varit med om.
    7000 är nog mer korrekt annars har det verkligen sjunkit med raketfart!
    Hoppas du får negativt snart på testet! Helt sjukt att man hoppas på det... men jag gjorde det som sjutton och tittade på långt håll för att hoppas se det svagare. Och nu är det tvärtom igen... kisar och vänder och vrider för att hoppas på minsta lilla skugga trots att jag antagligen inte ens hade ÄL denna månad
  • Stella 78
    vixon skrev 2009-08-21 18:50:01 följande:
    Jag tog ett idag, men inte morgonurin och det visade -. Ska ta ett med morgonurin också och se. Är så rädd bar att det kan gå upp igen efter att ha varit nere om det skulle vara att rester finns kvar och växer. Men det kanske aldrig blir så lågt att grav.tester visar - för att sedan höjas igen?Jag trodde inte jag kunde bli gravid, vet inte hur jag kommer att reagera sedan. Tror nog (tyvärr) att förhoppningen kommer att finnas där att det kommer att hända igen och att besvikelsen kommer som ett brev på posten varje gång jag får mens. På det viset var det "enklare" förut då jag levt i föreställningen att jag inte kan bli gravid. Har läst på några ställen att kroppen kan ha lättare att bli gravid då den varit det en gång och det kommer nog att göra att hoppet är lite extra stort i början. Nej usch, ser inte fram närmsta månaderna. Och första mensen, har hört att den ska vara ruggigt jobbig. Hur var det för dig (och andra som läser i tråden)?
    Första mensen jag hade efter bara 2 veckor var till att börja med lugn men på dag 3 så fick jag ont och blödde en vecka. Sen den riktiga mensen som kom efter ytterligaren en månad var vedervärdig... hade ont i svank, magen, benen och ryggen. Blödde dock som en vanlig mens. Däremot var min första ÄL väldigt oväntat smärtsam. Var nästan säker på att jag hade fått blindtarmen då det gjorde så sjukt ont. Tur sambon inte var hemma för det hade inte varit skönt om jag hade tvingat mig själv till sex i det läget Denna månad hade jag som sagt var ingen ÄL eftersom jag inte kände något alls och igår bekräftade läkaren när han kollade på vul att det inte såg ut som något ägg släppt. Så runt tisdag visar det sig om mensen blir lite mer normal igen
  • Stella 78
    vixon skrev 2009-08-21 19:05:28 följande:
    Jag fick blödning en vecka efter ingreppet och det sa dem var att livmodern stötte ut hinnan som växt i livmodern. Hur lång tid tog det innan du fick ÄL? Jag har iofs haft lite mensvärk idag men väldigt lätt, kan inte tänka mig att jag kommer klara mig så lätt undan att det blir en "vanlig" mens även om mina mensar är jävligt smärtsamma och jobbiga.Hur kommer det sig att du fick göra vul nu (ursäkta om du skrivit men jag missat...)?
    INgen fara! Man läser så mycket här inne så man glömmer vad alla skriver Gjorde vul igår då vi var på vårt första besök inför IVF. Han ville kolla mina äggblåsor för att bestämma om jag skulle köra långa eller korta protokollet.

Jag fick min första ÄL 2 veckor efter den blödning första blödningen. Hade alltså ÄL i juli. Nu i augusti verkar den ha uteblivit... Första gången som jag inte känner av ÄL nämligen så det var lite skönt att få det bekräftat av läkaren igår för det måste ju innebära att jag känner min kropp ganska väl.
  • Stella 78
    för mig:Nr 2: Lämnades blod prov efter Op och dagen efter, sen följde man upp tätt (var av där mitt steg så de även blev cellgifts tabletter.3)Hcg prov togs på mig samt undersökning någon vecka efter opska nu efter Å-besöket efter min sista Op beställa tid för IVF tror tiden är kommen att försöka våga gå vidare, mot sista anhalten.. Önskar dig all lycka till i Ivf försöket
    Läste din pres. Usch! Du har verkligen fått gå igenom massor! Hoppas ni får ett syskon genom IVF!

Vixon; JAg ville göra IVF redan långt innan vi fick utomkved (bekosta själva). Vi gjorde utredning redan för 1,5 år sedan därav att i äntligen är framme i kön för distansstimulering här i Stockholm. Sambon har velat testa naturligt men inser nu i efterhand att mycket lidande hade kunnat hoppats över om han gett med sig... Lätt att vara efterklok. Men nu är vi iallafall på gång!

I torsdags planerades vårt första IVF-försök så vi drar igång om en månad. Egentligen var jag perfekt i cykeln för att börja samma dag, men det fanns inga tider på Huddinge för äggplock förren v. 43. Så vi får ett eget försök till innan jag börjar med nedregleringen av mitt egna system. Undrar du något så är det bara att fråga! När livet var som mest pissigt så fick jag 80% av mitt stöd här inne på FL av folk som faktiskt gått igenom liknande grejer som jag själv och de kom inte med massa klyschor...
  • Stella 78
    vixon skrev 2009-08-22 11:24:00 följande:
    Måste fråga er, om grav.testet visar -, kan jag då lugnt lägga detta bakom mig och anta att allt är ok nu eller finns det fortfarande risker att något är lurt och växer där inne och att det kan komma ytterligare stegring?
    Jag tror du kan vara helt lugn! Nästa gång du får plus så är du nog gravid! och då förhoppningsvis med något som ligger rätt...
  • Stella 78
    Hej vännen!Ser att du fått tid för ivf, och jag kan inget annat än önska dig STORT lycka till! Nu är det din tur!Får jag fråg bara, hur kommer det sig att ni bekostar det själva?
    Nu bekostar vi det inte själva eftersom vi stått i landstingskö i 1,5 år sedan. Men jag ville bekosta det själv för ca 1,5 år sedan när vi gjorde utredning... Orkade då inte vänta 1,5 år...
  • Stella 78
    vixon skrev 2009-08-22 14:07:53 följande:
    Stella 78 skrev 2009-08-22 11:27:28 följande:
    Tack för alla svar! Stor kram till dig. Och tyvärr förväntar jag mig inget nytt plus, att jag fick det denna gång är ett mirakel i sig. Men så länge det finns liv finns det hopp...
    Men ni har inte funderat på att testa IVF?
    Ända tills i torsdags så har jag så innerligt hoppats på att bli gravid och slippa allt med IVF, men nu känns det helt ok och lite spännande. Blir lite nytt i detta tvångsnuppande och spekulerande...
  • Stella 78
    vixon skrev 2009-08-22 15:00:11 följande:
    Stella 78 skrev 2009-08-22 14:50:21 följande:
    Jo vi har funderat i flera omgångar, men har p g a hälsoskäl (som jag inte vill gå in på här) avstått.
    Håller tummarna för dig att det händer ett litet under! Sker ju varje dag någonstans i världen!

Själv är jag en sååå stor idiot! Jag borde inte få ha lediga dagar tills jag verkligen plussar på riktigt... Hade bestämt mig för att inte testa mig något denna månad (förutom att jag testade mig i onsdags för att jag skulle träffa läkaren på to). Är ju i stort sätt säker på att jag inte hade ÄL denna månad. Hade ÄL-sekret i 4 dagar men bara en halv dag när teststrecken på ÄL-stickorna var lika starka, brukar alltid ha minst ett dygn med superstarkt streck. Sen kände jag inte av ÄL överhuvudtaget vilket jag brukar göra... tog dessutom några dagar innan tempen gick upp efter att ÄL-slemmet hade slutat... dessutom bekräftade läkaren att han inte kunde se att ett ägg hade släppt även om han la till att det kan vara för tidigt att se det på äggstockarna.

ÄNDÅ så tog jag ett test för en stund sen så fort sambon lämnade hemmet, bara för att jag är dunderförkyld och har tråkigt Tog ett sånt där testa tidigt som jag fått flera spökstreck på (den enda sort jag fått det på). Efter 1,5 min. kom det upp en svag skugga, efter 4 min var skuggan lika bred som teststrecket. Närmare 10 minuter tyckte jag att det såg ut att vara ovanligt mycket färg för att vara ett spökstreck (men vääälidgt svagt). Sen kunde jag inte avgöra om det var lila eller grått eftersom det är så svagt. Men nu har färgen bleknat även om strecket fortfarande är brett och syns. Blev ju helt till mig! SÅ självklart var jag tvungen att doppa även ett vanligt test... verkade inte bli någon skugga på det, men efter att tiden gått ut så kan jag aaaana en skugga, men lovar att det bara är jag som kan "se" det. Eftersom jag varit en idiot tidigare så har jag sparat massa tester med spökstreck och utan, bara för att ha att jämföra just såna här idiotdagar... Det vanliga testet jag tog har jag ALDRIG fått spökstreck på. Det är de jag använt i 2,5 år och verkligen stirrat mig blind på. Jämför med ett likadant test och kan då se att det är en ytterst svag skugga. Säg nu inte att dessa också börjat visa spökstreck... jag som alltid litat på dem!

Jag vet att det inte är giltigt efter 10 minuter, men jag har aldrig fått en skugga efter lång tid på dem...

Jag vet att jag förmodligen inte hade ÄL och därmed inte gravid. Och med tanke på vad jag gått igenom i maj/juni plus en totalt misslyckad spolning så vore det verkligen ett mirakel. Varför är jag sååå knäpp som testade mig nu när jag faktiskt hade accepterat att det inte skulle bli något denna månad och faktiskt ser fram emot IVF? Nu kommer ju en gnutta hopp finnas där ända tills mensen kommer...

Dumma mig!

Ni får idiotförklara mig och behöver INTE ge mig några uppmuntrande ord... detta var enbart ett erkännande på hur knäpp jag är...
  • Stella 78
    Pemberly skrev 2009-08-22 18:33:22 följande:
    Det där med testande är ju besvärligt ibland. Jag har också ägnat en hel del tid åt att stirra på test och fundera på om det verkligen är ett riktigt streck eller inte. Ett säkert riktigt streck har jag bara haft då jag fick utomkveds. Den här månaden har jag faktiskt hittills lyckats låta bli att testa (har bim imorgon eller på måndag). Det känns inte heller som om jag vill testa just nu, troligen beroende på att vi ska börja ivf nästa cykel så jag tänker mest på det. Det vore ju i och för sig ironiskt om jag skulle lyckats bli gravid precis innan vi ska börja ivf, men jag tror faktiskt inte att jag är det.Stella78: det är bara att vänta och se om mensen dyker upp eller om ett test visar tydligare om ett par dagar.
    Diu har helt rätt... var bara så idiotiskt att testa och behöva få upp hoppet.

Jag har plussat 2 gånger förut... första gången i februari.. hade mens ca 2 veckor senare trodde jag jag hade ÄL och testade med ÄL-stickor i 3 dagar med superstarka test... var då gravid! Fick mf... sen fick jag plus i slutet av april... eller det tydliga plusset kom 1 maj.

Nu när det sista testet torkat så ser man skuggan mycket tydligare och det ser exakt ut som kontrollstrecket men ytterst svagt. Återstår att se om några dagar... har BIM på tisdag och har ju aldrig fått plus förren några dagar efter BIM.

Jag ska också påbörja IVF nästa cykel. Gör du korta eller långa protokollet? Jag börjar spraya om en månad (dag 21)
  • Stella 78
    Jag ska göra det långa med nässpray först. Jag börjar också dag 21 i cykeln, dvs om nästan en månad.
    Då börjar vi ju nästan samtidigt!
    Vaqr gör du IVF?
  • Stella 78

Jag fick faktiskt valet att göra i Uppsala också eftersom kötiderna där är mycket kortare. Men jag valde distansstimulering i Södertälje då det är kortare att köra för alla besök. Äp och återinförandet sker på HUddinge.

Mina test tidigare var nog tyvärr bara spökstreck. Kunde inte låta bli att göra ytterligare ett test nu och det visar inget trots att det gått långt över tiden nu. Men är inte besviken eftersom jag ju varit inställd på att det inte är något sen i torsdags. Ville bara släcka det lilla hopp som tändes i eftermiddags...

• Stella 78
    Rondellen skrev 2009-08-22 20:48:17 följande:
    Stella:FÖrstår dig fullständigt att du gjorde test igen. Dunderhoppas verkligen att du är gravid ändå. Annars är det itne långt kvar till ivf o då smäller d definitivt...
    Tackar! Håller tummarna för att det blir ett fett plus i början av november! Som dessutom stannar kvar i närmare 9 månader...
  • Stella 78

volvo bm 814 skrev 2009-10-24 10:35:55 följande:

Jag har plussat idag. Väldigt svagt, men ändå.Bara hoppas det sitter rätt och vill stannna kvar. Kan knappt tro det. Oron börja gäcka.
    Grattis! Vad kul! Håller tummarna för att det går hela vägen denna gång!
  • Stella 78
    Åh hoppas, håll oss uppdaterade.Stella: hur har det gått efter blödningarna? Hur mår du?
    Tack för att du frågar! Mår faktiskt bra trots allt. Tiden har gått fort och hade ÄL förra måndagen. Tyvärr släppte det nog från vä sida denna gång och det gäller för hö äggledare att vara flexibel nu Är i testträsket igen och har idag testat bara 6 dagar efter ÄL. Anar en svag skugga men det kan betyda precis vad som helst.

Hur går det för dig?
  • Stella 78
    Rondellen skrev 2009-10-25 12:20:13 följande:
    Ps: Stella, hur vet du förrästen vilken sida du ahr ÄL? Har duv arit på VUL?
    Nej, denna månad har jag inte varit på vul, men har varit det tidigare och då fått bekräftat att det jag känner stämmer. Får liksom som dragningar och spänningar och molvärk på den sidan som släpper ägget. När jag hade vä sida kvar så kände jag sällan på hö sida. Fick nyligen veta att den ena ofta är dominant. Efter mitt X fick jag samma känsla på hö sida, så det kan ju stämma.

Ja, nu får det räcka med mf och X. 3 mf och ett X borde räcka för en person...
  • Stella 78

volvo bm 814 skrev 2009-10-27 07:45:25 följande:

Ja. Mitt ville nog inte stanna. Började blöda dagen efter jag fick mitt + och jag hade jätteont. Hoppas att det satt/sitter rätt så att det är ett vanligt mf, så att det inte sitter fel. Jag mår nämligen fortfarande illa och brösten har börjat ömma. Jag började blöda runt då jag skulle haft mens. Ett mf kan jag leva med då vet jag att det åtminstone satt rätt. Men vill inte gå igenom ett x till.Ska åka och kolla upp mig i och med jag fått ett + och har starkare grav.tecken.
    Usch vad tråkigt! Förstår precis vad du menar med mf kontra X. Mf innebär ju iallafall att ägget kan passera ner till livmodern.

Nu hoppas jag självklart att det bara är falskt alarm!

Kram!
Svar på tråden Utomkvedes - vad händer sedan?