vixon skrev 2009-08-22 15:00:11 följande:
Stella 78 skrev 2009-08-22 14:50:21 följande:
Jo vi har funderat i flera omgångar, men har p g a hälsoskäl (som jag inte vill gå in på här) avstått.
Håller tummarna för dig att det händer ett litet under! Sker ju varje dag någonstans i världen!
Själv är jag en sååå stor idiot! Jag borde inte få ha lediga dagar tills jag verkligen plussar på riktigt... Hade bestämt mig för att inte testa mig något denna månad (förutom att jag testade mig i onsdags för att jag skulle träffa läkaren på to). Är ju i stort sätt säker på att jag inte hade ÄL denna månad. Hade ÄL-sekret i 4 dagar men bara en halv dag när teststrecken på ÄL-stickorna var lika starka, brukar alltid ha minst ett dygn med superstarkt streck. Sen kände jag inte av ÄL överhuvudtaget vilket jag brukar göra... tog dessutom några dagar innan tempen gick upp efter att ÄL-slemmet hade slutat... dessutom bekräftade läkaren att han inte kunde se att ett ägg hade släppt även om han la till att det kan vara för tidigt att se det på äggstockarna.
ÄNDÅ så tog jag ett test för en stund sen så fort sambon lämnade hemmet, bara för att jag är dunderförkyld och har tråkigt
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Tog ett sånt där testa tidigt som jag fått flera spökstreck på (den enda sort jag fått det på). Efter 1,5 min. kom det upp en svag skugga, efter 4 min var skuggan lika bred som teststrecket. Närmare 10 minuter tyckte jag att det såg ut att vara ovanligt mycket färg för att vara ett spökstreck (men vääälidgt svagt). Sen kunde jag inte avgöra om det var lila eller grått eftersom det är så svagt. Men nu har färgen bleknat även om strecket fortfarande är brett och syns. Blev ju helt till mig! SÅ självklart var jag tvungen att doppa även ett vanligt test... verkade inte bli någon skugga på det, men efter att tiden gått ut så kan jag aaaana en skugga, men lovar att det bara är jag som kan "se" det. Eftersom jag varit en idiot tidigare så har jag sparat massa tester med spökstreck och utan, bara för att ha att jämföra just såna här idiotdagar... Det vanliga testet jag tog har jag ALDRIG fått spökstreck på. Det är de jag använt i 2,5 år och verkligen stirrat mig blind på. Jämför med ett likadant test och kan då se att det är en ytterst svag skugga. Säg nu inte att dessa också börjat visa spökstreck... jag som alltid litat på dem!
Jag vet att det inte är giltigt efter 10 minuter, men jag har aldrig fått en skugga efter lång tid på dem...
Jag vet att jag förmodligen inte hade ÄL och därmed inte gravid. Och med tanke på vad jag gått igenom i maj/juni plus en totalt misslyckad spolning så vore det verkligen ett mirakel. Varför är jag sååå knäpp som testade mig nu när jag faktiskt hade accepterat att det inte skulle bli något denna månad och faktiskt ser fram emot IVF? Nu kommer ju en gnutta hopp finnas där ända tills mensen kommer...
Dumma mig!
Ni får idiotförklara mig och behöver INTE ge mig några uppmuntrande ord... detta var enbart ett erkännande på hur knäpp jag är...