Rondellen skrev 2009-08-13 16:34:58 följande:
Ok, men hade du X på båda sidor? Beklagar verkligen det som hänt dig! Till mig sa de att den andra äggledaren såg bra ut genom titthålskirurgin, men att de så klart aldrig kan säga hur den ser ut på insidan. Har hört att spolning gör mkt ont, sås om du beskriver, funderar på att skippa det. Funkar det så funkar det liksom. Annars får jag ju föröska IVF.Såg att du inte fick göra fler gratis IVF,v ad beror det på?Är du 81:a? Tänker att det kanske sker en lagändring inom itne alls för lång tid, du är ju itne så gammal så förhoppningsvis kanske du kan få fler IVF om några år?Annars, om du verkligen vill ha fler barn, spara o låna! Eller ställ dig i kö för adoption. Själv har jag bestämt mig för, oavsett vad som händer, om jag får egna barn eller inte, så ska jag oxå adoptera i framtiden.
först fick ja 2 mf, sen blev det X och akut Op förlorade ena ÄL. sen gravid igen och X men de gick som ja skrev innan, in och öppnade med litet snitt på äl.
men då hcg halten fortsatte stiga och cellgift beh inletts får man inte försöka bli gravid på 3-6 månader efteråt.
Vid efterkontroll så pratade vi, & vi bestmde denna röntgen. För jag sa; att jag vill veta hur Äl ser ut inuti, och vilken chans jag verkligen har för att kunna bli gravid.
Så för att få ett rakt och ärligt svar, så var det värt den smärtan.. Och att ja hade sån smärta berode ju också på att det var stopp i den..
Jag orkade inte försöka månader kanske år igen med att bli gravid, och jag ville heller inte bli gravid igen och bara få X för då kunde de lika väl kvitta,
Jag & min man har ett barn tillsammans och är inte berättigad att få göra ett Ivf gratis.. Resurserna går till andra förhållande mm + tacksamheten man ska känna att man har ett barn. *vilket vi självklart gör*
Efter den röntgen där de konstaterade stop gjorde man en OP och tog bort sista äl som var skadad och stop i. för Om vi får pengar till Ivf & Om jag orkar göra ett ivf så vill jag inte betala 30.000 kr och få ett X
hur länge har ni försökt bli gravida??