Utomkvedes - vad händer sedan?
Grattis mizzvictory!!!
Mammiz81 - tack för tipset! Ska kolla upp detta imorgon. Varför får man inte den typen av upplysning på sjukhuset?
Grattis mizzvictory!!!
Mammiz81 - tack för tipset! Ska kolla upp detta imorgon. Varför får man inte den typen av upplysning på sjukhuset?
Hur har det varit för er med koll av hcg (?), alltså graviditetshormonerna efteråt? Jag fick kolla 2 v efter operationen, alltså förra torsdagen och då var de på 100 men jag har inte fått något besked om det är normalt eller vad som händer framöver.
Nä, fick inte metotrexat - vad är det? Jag fick tid för ett blodprov för en vecka sen och då var värdet på 100, och när jag bad om uppföljning sa de att doktorn hör av sig om han tycker det behövs.
Hmm. Fick brev från läkaren idag (över en vecka efter att jag tog blodprovet) att mina värden är låga (100 enl bm som jag ringde i början av veckan) och att jag ska ta ett gravtest om en vecka (från idag eller från när jag tog blodprovet kan man undra), om det är negativt behövs inga vidare åtgärder. Känns konstigt det här.
emem81: oj. Jag som tyckte jag fick dålig uppföljning. Antar att jag ska vara "nöjd" dårå. Men sanningen att säga tycker jag att sjukvården kring mitt x har varit under all kritik.
Stella78: tack för info! Jag blev förvånad för läkaren sa att man tar ett hcg efter titthålsop för att se att hcg sjunkit eftersom det händer då och då att det finns rester kvar som fortsätter att växa i bukhålan. Känns ju jätteskoj då att få veta att det finns hcg kvar i kroppen men att det inte ska kollas upp. Men då är det väl bara att hålla tummarna att det är på väg att ge med sig. Vill bara att den här sabla mardrömmen ska vara slut.
Jag fick lämna ett hcg två veckor efter op, då var det på 100, innan op var det på 7000 (en ssk sa 70.000 men det kan ju aldrig stämma). Enl ssk ska man ha 2 i värde. Men då det sjunkit till 100 ansåg de väl att det var så pass på rätt väg att det är lugnt. Ska också ta ett gravtest som sagt.
Usch vilka grejer du har varit med om.
Jag tog ett idag, men inte morgonurin och det visade -. Ska ta ett med morgonurin också och se. Är så rädd bar att det kan gå upp igen efter att ha varit nere om det skulle vara att rester finns kvar och växer. Men det kanske aldrig blir så lågt att grav.tester visar - för att sedan höjas igen?
Jag trodde inte jag kunde bli gravid, vet inte hur jag kommer att reagera sedan. Tror nog (tyvärr) att förhoppningen kommer att finnas där att det kommer att hända igen och att besvikelsen kommer som ett brev på posten varje gång jag får mens. På det viset var det "enklare" förut då jag levt i föreställningen att jag inte kan bli gravid. Har läst på några ställen att kroppen kan ha lättare att bli gravid då den varit det en gång och det kommer nog att göra att hoppet är lite extra stort i början. Nej usch, ser inte fram närmsta månaderna. Och första mensen, har hört att den ska vara ruggigt jobbig. Hur var det för dig (och andra som läser i tråden)?
Jag fick blödning en vecka efter ingreppet och det sa dem var att livmodern stötte ut hinnan som växt i livmodern. Hur lång tid tog det innan du fick ÄL? Jag har iofs haft lite mensvärk idag men väldigt lätt, kan inte tänka mig att jag kommer klara mig så lätt undan att det blir en "vanlig" mens även om mina mensar är jävligt smärtsamma och jobbiga.
Hur kommer det sig att du fick göra vul nu (ursäkta om du skrivit men jag missat...)?
Ah ok! Så du ska köra på ivf. Jag tvekar och mannen vill inte. Du kan väl berätta hur det går för dig under proceduren? Och du - jättemycket lycka till!
Måste fråga er, om grav.testet visar -, kan jag då lugnt lägga detta bakom mig och anta att allt är ok nu eller finns det fortfarande risker att något är lurt och växer där inne och att det kan komma ytterligare stegring?
Stella 78 skrev 2009-08-22 11:27:28 följande:
Och Stella: stort jättelycka till med ivfen! Håller alla tummar och tår!
Mammis81: läste också din pres. Vill bara säga att jag känner så mycket med dig och vill ge dig en kram.
Stella 78 skrev 2009-08-22 14:50:21 följande:
Stella: skulle aldrig falla mig in att idiotförklara dig! Fanns det en millimiljondels chans att jag vore gravid skulle jag göra samma sak.