Maria C S 75 skrev 2009-08-02 09:16:06 följande:
Jag kan inte sätta mig in i din situation. Själv var jag bara på neo i 14 dagar. Men folks reaktioner blir man aldrig klok på. Men jag tror att tårarna är bra och hjälper dig att inse vad ni gått igenom.Jag väntar själv barn nr 2 och kan säga att längtan efter barn kommer tillbaka. Men det är en fight. Har fått gå på tätare kontroller och har fått träffa läkare flera gånger. Man hoppas och tror att det skall vara mer förstående när de läst journalen. Men nej. En läkare frågade mig om 500 gram hit eller dit spelar så stor roll!!! Om 2 veckor hit eller dit spelar någon roll!!! Samma läkare frågade om jag hade lätt för att bli gravid!!! Vad har det med saken att göra. Skulle man då skaffa ett nytt barn snabbare om man då förlorar ett prematur eller tillväxthämmat barn. Man blir förbannad!!!Men dom små liven är värda allt! Denna gången går det nog bra oxå Ta den tid du behöver för att ta dig igenom dessa känslor. Bara du vet hur det kändes.
jo jag tycker faktiskt det har med saken att göra, om barnet du bär är ditt förmodligen enda möjlighet att få barn, det gör skillnad i hela ditt liv jämfört med om allt talar om att du kan få fler barn...
Att leva ofrivilligt barnlös är för de allra flesta betydligt jobbigare än att få en 500 grams babys å tom ev mista barnet... Jag vet själv å jag vet så många andra som levt många år ofrivilligt barnlösa å sedan fått en förtidig/extremtförtidig eller handikappat barn, eller förlorat barn å ALLA jag mött känner likadant dvs att ofrivilligt barnlös är jobbigare!