• Runguska

Vattenskada, HJÄLP mig nu!

Det droppar vatten från taket i vårat badrum. Vi bor i lägenhet och kan inte få tag i värden eller vaktmästare så här dags. Det känns dock som problem med vatten är något att uppmärksamm så snabbt som möjligt. Vi ringde deras jourtelefon men den leder till Securitas och vad kan de göra?

Vad bör vi göra, det droppar rejält med vatten från taket alltså!

• Svar på tråden Vattenskada, HJÄLP mig nu!
  • Tate

Om jourtelefonen leder till Securitas är det dem ni ska prata med!

Bor det någon ovanför? har ni kollat med dem vad som är på gång i deras lägenhet?

• Såpan

Ja det är nog bra om man får stopp på vattnet så fört som möjligt. Vet ni vilka som bor över er? Kan man stänga av vattnet i lägenheten?

Sekuritas kanske kan hänvisa er vidare.

Usch vad jobbigt!

• Runguska

Jo, det bor folk ovanför. De är hyfsat nyinflyttade så vi känner dem dessvärre inte. Det går i vilket fall inte att stänga av vattnet i våran lägenhet så jag tvivlar på att det skulle gå i deras lägenhet. Jag ska prata med min man. Han kanske kan gå upp och kolla om de är hemma nu.

• delifi2

det spelar ingen roll om ni inte känner dom, det kan ju bli mögelskador

• JsN

Om journumret går till securitas så är det dem ni ska ringa. Vattnet måste förmodligen stängas av på huvudkran i huset. Dessutom behövs det en rörmokare som isolerar läckan.

• Runguska

delifi2: För i alla falll mig spelar det roll, jag har sådana problem att jag inte kan ta kontakt med människor jag inte känner mycket väl. Men naturligtvis fattar jag hur både omogen och fel jag verkar som säger det.

• väntar o längtar

Securitas har även den typen av jour. Ring och be dom komma omedelbums. Skicka upp maken att prata med grannen om att kanske minimera sin vattenförbrukning (spolar de i kranen går det vatten i den ledning som är trasig = droppar i taket hos er).

Lycka till!

• Primrose

Securitas har jour för denna typ av saker. Din hyresvärd betalar extra till Securitas för denna tjänst, så ring upp dem BUMS, för vattenskador är jätteprojekt att sanera och kostar en förmögenhet att åtgärda.

• Runguska

Tack för era svar! Det är skönt med en plats där man inte behöver känna sig dum att fråga.

• Luckymon

Hur gick det med vattenläckan?
    Var det grannen som gjort nåt? Fick ni någon hjälp?
    Hoppas att allt löste sig.

• Runguska

Ojoj, jag glömde svara, det blev en så häktisk kväll/natt igår. Nåväl, en vaktmästare eller rörmokare eller något var här med en mätare som gav stora utslag i vårat tak. De ska nu kontakta grannen över vars golv nu måste sättas på tork i minst åtta veckor. Efter det får vi taket målat!

Tack alla för att ni fick oss att säga till så snabbt!!

Svar på tråden Vattenskada, HJÄLP mig nu!