Inlägg från: Hjartesjalen |Visa alla inlägg
  • Hjartesjalen

USA tråden.

Desertchick skrev 2009-08-07 06:35:41 följande:
    Jaa det ska det verkligen bli! Hon landar om en och en halv timma.
    Gud va kul!! Hoppas ni far roligt o mysigt nu! & lycka till med nya sangen!
  • Hjartesjalen
    Desertchick skrev 2009-08-08 06:33:50 följande:
    Mamma är äntligen här nu. Gud vad skumt att se henne här hemma hos mig.
    Se till o njuuuuut nu!!
  • Hjartesjalen

Nu har det askat har i 2 dagar + natterna i rad, hua, jag hatar nar det blixtrar, e livradd att det ska borja brinna nagonstans igen som det gjorde hos en granne for ett par veckor sedan.. Regnet fullkommligt oser ner o det e saaa blott overallt.

jag har inte sovit en enda minut inatt, e det fler an jag som har dessa otroligt jobbiga somnproblem? Puhh

• Hjartesjalen
    Nena70 skrev 2009-08-08 16:05:29 följande:
    HS, låter jobbigt (här är det också åskväder, förresten, fast jag tycker själv det är mysigt så länge jag är inomhus)! Min mamma sover väldigt dåligt, så jag vet lite hur det är - själv sover jag som en stock, fast jag är väldigt lättväckt (är för tillfället beroende av öronproppar...). Jag hade tänkt mej hur jag skulle få sova så mycket igår, för nu är det ju lördag, men min man var tvungen att åka till jobbet ett tag på morgonen och mina barn ville inte alls samarbeta - Noah som aldrig brukar vakna om nätterna vaknade och grät 2 ggr (tror att han drömde mardrömmar) och Andreas som brukar äta 1-2 ggr/natt hann klämma in 3 amningar och var sen pigg och vaken efter 4:e gången (iofs strax efter 7, men jag hade gärna sovit lite längre själv...). Nåväl, en kopp kaffe senare är allt bra!
    Oh gud sa skont o sova som en stock, det har jag inte gjort sedan barnsben tror jag.

Oh stackars Noah som hade mardrommar, inte roligt alls.

Nu tex nar jag inte sovit o jag skulle dricka en kopp kaffe sa far jag varldens hjartklappning... lite otackt o mysko, men det e ju koffinet som gor det, synd for det e ju sa gottis
  • Hjartesjalen

Ni som har Tempur, vilken tjocklek har ni? Vi testade en san o det blev sa varmt i den, jag fick panik, sa vi kopte en Serta, den ger ocksa lite tryckavlastning sas det, men ack nej, fan va ont det gor rent ut sagt o ligga pa den, o har man da redan problem med olika kroppsdelar sa e det sa hemskt! O dyra som sjutton, vi kopte den for 2 ar sedan tror jag nu, o vi har provat air bed ocksa innan, usch!

Men, Tempur, e den tryckavlastande tycker ni, o vad tycker ni om mjukheten, tycker ni den kan vara for mjuk?

• Hjartesjalen
    HeddaBigBum skrev 2009-08-08 20:32:03 följande:
    På tal om mat så kommentarade jag nog inte Swedens otur. Så typiskt att kylskåpet gick sönder när det var full med mat!
    ja gud, det har hant mig ocksa ett par ganger, saaa irriterande! Allt blir ju forstort..
  • Hjartesjalen
    rasajj skrev 2009-08-08 21:05:36 följande:
    Vi har den som ar 12-15 cm tjock? Kanske. Vi kopte den nar jag var gravid med Amanda, sa 10 ar sedan. Alskar den!! Och ja, verkligen tryckavlastande! Jag hade helvetisk foglossning da, och sov sa gott i den. Grat nastan nar jag hamnade i den harda sjukhussangen.. Alskar sarskillt pa vintern, da vi har svalt i rummet. Madrassen blir hard for den reagerar pa varmen, sa lagger man sig ner och verkligen kanner hur man sjunker ner till den niva man ska sova pa, av kroppsvarmen. Helt underbart!!
    Hur e det om man tex ligger pa mage, jag gillar o ligga pa mage utan kudde, sjunker inte ansiktet ner da sa man knappt kan andas?
  • Hjartesjalen
    rasajj skrev 2009-08-08 21:10:37 följande:
    Na!, for huvudet vager inte lika mycket.
    Ok, jag trodde det gick efter tyngden som finns pa stallet, att man sjunker ner en bit beroende pa vikten. Vi har kuddarna, men jag kan inte anvanda min langre efterom nar jag ligger pa sidan sa sjunker huvudet soppas mycket sa att det trycker pa nasan min o jag far svart o andas, det tapper ocksa till nasborren som e pa liggande sida. Inte skont, men madrassen kanske funkar annorlunda.
  • Hjartesjalen
    Tuplan skrev 2009-08-10 06:11:37 följande:
    Hemkommen efter en lång dag av resa och har nu fått bekräftat att alla vi som har greencard måste stå i samma kö vid passkontrollen som alla turister. Nya regler som USCIS har infört. 1.5h tog det att ta sig igenom i dag. Sweden, har precis hjälpt en kompis att bära ner all mat i källaren för deras kyl och frys har oxå pajat och den var jätte full. Sånt är skit tråkigt när det händer. De hände oss för nåt år sedan och i bland är de bra att hyra för då stod hyresvärden för kostnad av alla mat i. (naturligtvis hade jag varit på Costco dagen innan)Jag undrar oxå om värmen på tempurpedic. Har hört att de är jätte varma...Nej nu har jag varit vaken i 26 timmar dags att sova...
    Sa nar man e gifta da sa maste vi alltsa sara pa oss nu?
  • Hjartesjalen
    lundholmster skrev 2009-08-10 17:01:25 följande:
    Vi har en sleepnumber säng. Den är väldigt bra. Man kan ställa in hur mjuk den ska vara på olika sidor av sängen.
    Det var en sadan vi hade innan den vi har nu, o sleep number sangen var det varsta jag o min man nagonsin sovit i, den salde vi efter 1 ar.
Svar på tråden USA tråden.