• RQL

USA tråden.

AHöst skrev 2009-07-28 04:53:45 följande:
    Halloj! Kan jag fa fraga en trakig fraga sa har tidigt i traden? Var gamla dator har blivit stulen. Nagon som vet hur forsakringsbolagen raknar? Den ar fran 2004 namligen och jag har kvittot kvar. Men hur mycket ersatter de egentligen med. Vad man betalade da? Vad det kulle kosta att ersatta den med nagot likvardigt nu eller vad en likadan begagnad kostar?
    Neeej, vad trakigt! Har ni haft inbrott?!?! (hemsk tanke)
    Jag tror som Hjartesjalen att dator ersatts med vad den ar vard idag, man raknar av ett visst % per ar fran inkopsdatumet. Det gor tyvarr att man inte far sa mycket for en gammal dator (eller annan liknande elektronik). Men det finns sakert undantag, ni kanske har en superbra forsakring som ger mer.
  • RQL
    Desertchick skrev 2009-07-29 07:04:29 följande:
    Hjälp mig nu i denna tråd är ni snälla: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m45923551.html Är det förbjudet i nån stat i USA för en man att kolla sin fru i underlivet när hon föder barn?
    Hur korkat det än må låta så har jag hört om den här lagen på något TV-program för någåt år sedan. Det var något morgonprogram, kommer inte ihåg vilket, men det hade en special månad som gick ut på att 'lära känna USA' och reporter åkte runt till olika stater varje dag och så tog han upp saker som var 'unika' för den staten. I någon stat han var i så var det en sådan lag!!!!
    Men precis som Saarg säger så är det lagar som inte tillämpas längre, men det står i lagboken så de är lagar!
  • RQL

Hej alla!

Hoppas ni haft en bra helg!
    Min sambos son spillde O'boy på vår laptop i lördags, så nu har vi ingen fungerande dator hemma...hoppas kunna fixa det snart!
    Annars hade vi en bra helg. Vi ver på stranden i lördags och det var helt underbart väder!!
    Vi berättade även för sambons son att han ska få ett lillsyskon och han var såååååå glad!! Han har frågat i snart 2 år efter att få bli storebror så hans kommentar var 'Yes, finally you listened to me!!! That's awesome!' och sen berättade han för alla han träffade att han ska få en lillasyster eller lillebror. Han t.o.m kramade om min mage (som börjar synas lite nu) igår när vi lämna av honom till sin mamma och sa 'I love u my baby brother or sister'. Det var rätt gulligt tyckte jag. Det känns skönt att han är så glad tycker vi.

I fredags var jag på Mount Sinai och träffade doktorn. Hon var jätte trevlig och förklarade en hel del om olika moment under graviditeten, tog tusen blodprover (12 rör, men kändes som tusen ). Bebisen var lite större denna gång, och man kunde liksom urskilja huvudet och armar på gång. Sååå häftigt!!! Altl såg bra ut och hjärtat var perfekt sa hon. Jag ska tillbaka på fredag för UL och sedan i september då de bl.a. ska testa för downs syndrom.

• RQL

Kitty Shark,
    Sådana personer borde inte få ha barn!!! What's the point, de verkar ju inte bryr sig om dem! Usch, jag blir upprörd! grrrr
    Ibland tänker att man borde få göra lämplighetstest innan man får skaffa barn!

• RQL
    Mealla skrev 2009-08-04 13:59:26 följande:
    LabLover, well, jag sitter har med en oooops i magen som kommer i februari. Jag har ganska rejal panik da jag tanker pa det sa jag forsoker att inte lasas om nagot, la la la.... 3 barn pa 4 ar = PANIK. Vi har kort sakra perioder kompletterat med kondom da det behovts sedan Eamon foddes, sa det har ju funkat i 3 ar, MEN det ar ju inte sakert som sagt. Vi hade sex pa dag 6 i min cykel och jag har vanligtvis AL runt dag 14 sa tekniskt satt sa skulle jag ju inte blivit gravid, men tydligen sa gick det.... Min man ska gora en vasectomi sa vi kommer inte ha preventivmedel issues i framtiden... Sjalvklart ar babyn valkommen, det ska bli kul med ett barn till men jag har verkligen inte lust att vara gravid och som sagt, jag har latt panik over hela situationen.
    Grattis!
    Min bebis kommer också i februari! Det är mitt första barn...så panik har jag också
  • RQL
    LAMadde skrev 2009-08-06 17:20:37 följande:
    Jag tror de flesta av Josh's killkompisar (som har barn) är steriliserade. Hans pappa gjorde det innan han fyllt 30 tex. Min svägerska had her tubes tied under sitt 3e kejsarsnitt. Vi har väl sagt att vi vill ha 3 barn..tror ja. Och Josh brukar säga att han 'will get fixed' efter nr.3. Men ja tycker det är såååå dumt. För tänkt om vi efter 10år känner att vi verkligen vill ha en nr.4. Man ska ju inte tänka såhär.. men TÄNK TÄNK TÄNK om vi skulle skilja oss och han gifter om sig, då skulle han inte kunna få barn med den nya. Ja, det är mycket man måste tänka på.. enda anledningen för mig att göra en sån operation skulle va om det va nåt fel på mig 'där nere'.. tex. cancer lr nån annan sjukdom. Om jag blev gravid med en oops och det verkligen inte var bra timing och det absolut inte skulle fungera så skulle jag nog hellre göra abort än bli steriliserad för att förhindra det. Kanske är därför det är så vanligt här att man steriliserar sig.. för det är mer hush-hush med aborter än i sverige?
    Madde, jag tänker som dig! Det är liksom inte något man bara kan få ogjort...
    Jag som aldrig tagit p-piller (tycker att det verkar 'läskigt' med att stoppa i mig en massa hormoner) skulle nog hellre ta dem eller gamla hederliga kondomen före jag knipsar av något.

Jag vet folk som har gjort det i Sverige, de är alla män dock. Men det är ju inte specieltl vanligt tror jag.
  • RQL
    HeddaBigBum skrev 2009-08-11 00:12:28 följande:
    På lördag ska Dino och jag gå och se Wicked (www.wickedthemusical.com). Den har fått så otroligt bra recensioner här att vi bara "måste" se den vi också. Någon här inne som sett den?
    Jag såg Wicked 2004 i NYC och tyckte att dne var jätte bra!!!
  • RQL

Åker till släkten i Spanien imorgon. Ska bli skönt att komma bort från allt ett tag och bara relaxa. Åker dock utan sambon, men det ska nog gå bra ändå.
    Hoppas alla mår bra och ha det så skönt närmaste 2,5 veckorna! (försöker kanske titta in från någon kusins datorn eller så).

• RQL

hej alla!
    Nu ar jag tibax fran min Spanienresa. Det var skont att umgos med slakten och bara lata mig. Varmt och soligt var det under hela vistelsen. Mne jag saknade min sambo en hel del och att sova i min sang

Ser att ni har skrivit massor har...faqr nog skumlasa ikapp lite under kvallen.

Jag mar bra, so far so good. Har passerat 16 veckor och allt kanns ok.

• RQL
    lundholmster skrev 2009-09-08 19:26:28 följande:
    vad är det längsta ni låter era föräldrar stanna när dom hälsar på?
    Under de snart 4 år som jag har bott här har mina föräldrar bara kommit och hälsat på en gång. Det var i februari i år och då var de här 10 dagar.
Svar på tråden USA tråden.