LAMadde skrev 2009-08-06 17:20:37 följande:
Jag tror de flesta av Josh's killkompisar (som har barn) är steriliserade. Hans pappa gjorde det innan han fyllt 30 tex. Min svägerska had her tubes tied under sitt 3e kejsarsnitt. Vi har väl sagt att vi vill ha 3 barn..tror ja. Och Josh brukar säga att han 'will get fixed' efter nr.3. Men ja tycker det är såååå dumt. För tänkt om vi efter 10år känner att vi verkligen vill ha en nr.4. Man ska ju inte tänka såhär.. men TÄNK TÄNK TÄNK om vi skulle skilja oss och han gifter om sig, då skulle han inte kunna få barn med den nya. Ja, det är mycket man måste tänka på.. enda anledningen för mig att göra en sån operation skulle va om det va nåt fel på mig 'där nere'.. tex. cancer lr nån annan sjukdom. Om jag blev gravid med en oops och det verkligen inte var bra timing och det absolut inte skulle fungera så skulle jag nog hellre göra abort än bli steriliserad för att förhindra det. Kanske är därför det är så vanligt här att man steriliserar sig.. för det är mer hush-hush med aborter än i sverige?
Madde, jag tänker som dig! Det är liksom inte något man bara kan få ogjort...
Jag som aldrig tagit p-piller (tycker att det verkar 'läskigt' med att stoppa i mig en massa hormoner) skulle nog hellre ta dem eller gamla hederliga kondomen före jag knipsar av något.
Jag vet folk som har gjort det i Sverige, de är alla män dock. Men det är ju inte specieltl vanligt tror jag.