Inlägg från: Mackenzie Grace |Visa alla inlägg
  • Mackenzie Grace

USA tråden.

Kikar in, och jag har försökt hänga med, gått in och läst lite då och då. Ni är ena hurtigbullar när det kommer till skrivandet.

Idag mår jag faktiskt hur bra som helst, illamåendet sitter fortfarande i, spyr 3-4 gånger om dagen, men bättre än var och varannan minut. Går in på v.11 imorgon så förhoppningsvis var det bara en första trimestern grej. Jag har börjat svälla upp mycket, mer än vad jag gjorde när jag var i v.15 med Mackenzie. Brösten har dock blivit hur stora som helst, i vissa fall är bra, får mer blickar av gubben... Betyder det att mina bröst inte var bra pre-pregnancy?

Nu, medans jag mår bra ska jag ta och laga middag, gubben har varit så snäll och lagat mat nu i flera dagar i rad, han har tvättat kläder, hängt kläder. Jag har dock inte lyckats få honom att röra dammsugarn

• Mackenzie Grace
    Mealla skrev 2009-08-12 14:53:02 följande:
    Jag hade ett litet hopp om att denna graviditet skulle bli lite lattare, men jag visste att det inte skulle bli sa. Vissa mar jattebra, sjalv kan jag inte vanta tills babyn kommer och jag slipper vara gravid. Jag tror att i mitt fall mar jag sa daligt for att jag ar rh- och maken ar rh+, sen var jag vansinnigt aksjuk som barn och jag ar vansterhant. Jag vet att det ar varsta hemsnickrade teorin, men jag tror att alla faktorer spelar in. Den lustigaste bieffekten av att vara gravid ar att jag i forsta trimestern med alla graviditeter fatt ett helt otroligt luktsinne. Det spelar in varfor jag mar sa daligt eftersom lukter far en att hulka, men jag kan tex utanfor en mataffar, pa parkeringsplatsen kanna lukten av deras fiskdisk (som da far det att vanda sig i magen) och som ogravid kanner jag inte det alls. Min man kan tex inte ata saker med lok och vitlok, som jag inte har nagra problem med i vanliga fall, eftersom jag kan kanna lukten efter honom timmar efter han akt till jobbet och det triggar illamaende. osv. Det gar over nagon gang mitt i graviditeten men det ar verkligen konstigt och jag undrar vad det ar som triggar luktsinnet sa.
    Jag är också vänsterhänt, men var aldrig åksjuk som barn. Utan nu när jag är gravid är jag hemskt åksjuk, så jag lämnar aldrig huset utan zip-lock bags, för jag vet att jag inte kommer ta mig långt utan dom. Suger lite då vi far varannan helg till Mississippi och det är 6 timmars körning dit.

Tack alla Det är värst på morgonen, jag vaknar och spyr galla, jag trodde inte jag hade så mycket galla. Min hals är lite öm och jag vill till tandläkaren, nu när jag spytt så mycket får jag för mig att mina tänder kommer falla ur, jag är helt nojjig.
  • Mackenzie Grace
    Wagram skrev 2009-08-12 15:47:41 följande:
    Aksjuka tror jag nog kan spela in for graviditetsillamaende. Det har jag hort av andra ocksa. Jag tror helt enkelt att vissa lattare blir illamanede an andra, vare sig det beror pa bilakning eller graviditetshormoner. Vansterhanthet daremot ar jag lite mer tveksam till...hur skulle det ens i teorin kunna spela in?
    Jag tror inte på någon som helst s.k wifes tale.
  • Mackenzie Grace

DC, lycka till! Du får berätta hur det går. Hade velat bli ssk också men jag är dödsrädd för nålar så det hade inte gått väldigt bra för mig

southernbelle skrev 2009-08-17 02:57:59 följande:
    Vad skont att man inte ar ensam. Jag handlade for typ 10 barn istallet for ett plus att jag kopte en bee vagn oxa...opps. Nu ar det grot som galler for oss oxa..kommer aven jag ivarjefall ha ett barn med snygga klader Det ar sa roligt att kopa saker utanfor USA! Har massor av nya favvo marken just nu! Madde, inte roligt nar man far lyssna pa folk som klagar pa graviditeter. Denna gang nar vi forsoker sa tar jag det mycket mer lugnt och blir inte lika paverkad av hela bebisverkstad grejen. Tanker att jag ivarjefall har Viggo och det ar jag sa himla glad for nar oddsen var sa himla daliga att vi skulle fa nagra barn overhuvudtaget. 
    Jag gick igenom Mackenzies kläder här en dag och en massa kläder som vi köpte i Sverige, har jag glömt bort, dom hänger fortfarande med prislapparna. Hon har 20 klänningar, och då har jag inte nämnt hur mkt kjolar, skor, tröjor, shorts osv hon också har.
    Joe sa att jag FÅR INTE köpa mer kläder förän det börjar bli kallt ute... Det är ju evigheter tills dess, jag älskar att shoppa barnkläder. Om vi har en till flicka så får jag inte heller köpa nya kläder, då vi har 3 stora RubberMaids fulla med 0-6 months tjejkläder, 2 RMs med 6-9 mån etc. Men om vi har en pojke får jag shoppa och börja om från början Vilket jag tror vi kommer få.
  • Mackenzie Grace
    Desertchick skrev 2009-08-17 20:53:42 följande:
    MG: Tack! Ja det ska jag göra. Jag kommer skriva om plugget i bloggen, om du fortfarande läser där. Ting: Jag ser fram emot det liiiite grann. Jag är mest nervös faktiskt. Inte för att börja plugga, men för att misslyckas igen. Jag måste ta tag i rädslan. Lärarna för SSK skolan säger att de som kommer in i skolan en andra gång har 90% chans att klara av det. Jag hoppas att jag är en utav de 90. Ha en trevlig resa hem! V
    Klart jag läser, jag är ett troget fan av dig och Peanut!
  • Mackenzie Grace

Jag glömde ju berätta att Mackenzie låste mig ut ur huset idag, jag skulle bara ge Colonel nytt kallt vatten, och vattna blommorna vi har.
    Vår dörr till bakgården är mest av glas, så Mackenzie står alltid i dörren och kollar. Jag hörde ett klickande ljud och titta på Mackenzie som stod med båda händerna synliga, så jag tänkte inte mer på det förän jag försökte ta mig in och förstod vad hon gjorde. 40 min satt jag där ute, framdörren var låst.

hur får man en 2 åring att låsa upp en dörr som man inte visste att hon ens kunde låsa? Till slut så låste hon upp dörren, fråga mig inte hur men jag ger nu hunden vatten inomhus, inte utomhus.

• Mackenzie Grace
    HeddaBigBum skrev 2009-08-17 21:19:16 följande:
    MG:*haha* Vilken tur att hon inte blev rädd där inne... för hon var ju på sätt och vis inlåst utan mamma. Men det kanske hon inte förstod?
    Nej, hon tyckte det var skoj, Disney Channel var på och hon satt där och åt sin banan medans jag höll på att dö av värmen, fick sitta och spruta vatten på benen för att kyla ner migsjälv. I slutet höll jag på att kissa på mig, hade just druckit ett helt glas vatten innan jag gick ut och jag stod där ute, med benen i kross och försökte förklara för henne hur man gör det. Jag var nära att slå in ett fönster.

Undra om grannen var ute och hörde mig, om jag var hon skulle jag nog trott vi var galna
  • Mackenzie Grace
    Desertchick skrev 2009-08-20 16:49:33 följande:
    Nu har mamma min åkt. Inte kul alls. Grät en stor skvätt när vi kramades en sista gång.
    Alltid jobbigt att säga hej då, speciellt när familjen bor så långt borta.. KRAMAR!
  • Mackenzie Grace
    Sweden skrev 2009-08-20 22:16:32 följande:
    DS - Usch ja vad jobbigt det är när familjemedlemmar åker hem, helst när man inte vet när man får se dem igen. Tur att det finns Skype!Har kommit hem från en tjejkväll och jag har kört bil i Sverige för första gången på 2 år, det var läskigt med växelspak och allt. 5 filiga motorvägar i USA är inga problem men svenska rondeller blir jag nervös av
    Då ska du köra i Paris, där dom inte har några linjer runt deras rondeller, you just go! Den värsta rondellen är runt Triumf bågen, HEMSK!!
  • Mackenzie Grace

Jag måste få skriva av mig lite! Joes ex lämnar oss aldrig ifred. Joe blev summoned i Fredags. Hon vill ha en restraining order och att han ska fara i fängelse för något som INTE ENS hände 2 år sen.

Joe hade carpal tunnel operation på både händer, på samma dag. Calebs baseball All star announcement var dagen efter, en lördag och hon ville ha honom tillbaka till det. Även fast Joe hade operation och hade ont så körde han hem Caleb i tid för denna announcement, men hon skriver att han lämnade aldrig tillbaka honom till henne.

Det är alltid "I will allow you to have him a couple of extra day" osv. Som om det är hennes barn. Sen så har han spelat baseball under veckodagarna, inga helgspel. Och det använder hon emot honom.. Plus, så vill hon ha mer barnbidrag för den enkla anledningen att han tjänar mera nu än vad han gjorde när dom skiljdes.

Kvinnan måste gå vidare med sitt liv, hon har sin familj och Joe har sin. Vad jag tycker är värst är att hon sitter på första raden i kyrkan, varje Söndag och låtsas vara sån kristen människa. Jag är så less på att hon alltid ska få Joe att se ut som världens värsta pappa. Han vill inte vara ifrån Caleb men han har inget val. Det var antingen att fara tillbaka till Europa och jobba där eller ha ett fast jobb i Houston.

Woooooosa!

Svar på tråden USA tråden.