Inlägg från: lundholmster |Visa alla inlägg
  • lundholmster

USA tråden.

AHöst skrev 2009-07-28 04:53:45 följande:
    Halloj! Kan jag fa fraga en trakig fraga sa har tidigt i traden?Var gamla dator har blivit stulen. Nagon som vet hur forsakringsbolagen raknar? Den ar fran 2004 namligen och jag har kvittot kvar. Men hur mycket ersatter de egentligen med. Vad man betalade da? Vad det kulle kosta att ersatta den med nagot likvardigt nu eller vad en likadan begagnad kostar?
    Om du vill köpa en dator från 2004 nu, så skulle du nog inte betala mer änj kanske 100 dollar.. om ens det. Fast det beror ju lite på vad det var för dator... hur såg hårdvaran ut?
  • lundholmster

Sweden, funkare det bra med minipiller?

Är det bättre än andra piller när man ammar?

Hur är sexlusten med minipiller, försvinner den eller är den som vanligt?(kanske en personlig fråga, plus att folk reagerar lite olika på olika piller)

• lundholmster

Känns ju meningslöst att hon ska äta ppiller som motverkar den aktivitet dom är till för att hjälpa med + alla biverkningar.

• lundholmster
    Mealla skrev 2009-08-04 13:59:26 följande:
    LabLover,well, jag sitter har med en oooops i magen som kommer i februari. Jag har ganska rejal panik da jag tanker pa det sa jag forsoker att inte lasas om nagot, la la la.... 3 barn pa 4 ar = PANIK.Vi har kort sakra perioder kompletterat med kondom da det behovts sedan Eamon foddes, sa det har ju funkat i 3 ar, MEN det ar ju inte sakert som sagt. Vi hade sex pa dag 6 i min cykel och jag har vanligtvis AL runt dag 14 sa tekniskt satt sa skulle jag ju inte blivit gravid, men tydligen sa gick det....Min man ska gora en vasectomi sa vi kommer inte ha preventivmedel issues i framtiden...Sjalvklart ar babyn valkommen, det ska bli kul med ett barn till men jag har verkligen inte lust att vara gravid och som sagt, jag har latt panik over hela situationen.
    En kille på mitt jobb gjorde en Vasectomi... 12 månader senare så kom deras 4:e barn.
  • lundholmster
    Mealla skrev 2009-08-04 15:09:26 följande:
    Vanligtvis har jag inte san koll att jag vet exakt dag, men i detta fallet ar det enda mojlgheten att det skedde da eftersom min man akte till USA dagen efter och jag akte till Sverige. Jag vet inte hur det ar mojligt men som sagt, sakra perioder ar over for oss
    Brevbäraren??
  • lundholmster
    Sötsugen skrev 2009-08-09 21:13:45 följande:
    Har funderat på det där med tempur madrass jag med men jag är rädd att den är för varm. Jag skulle behöva nån madrass som är bättre än den jag har för jag sover verkligen inte som jag skulle vilja, men jag blir så varm om nätterna så jag vet inte om det skulle funka att liksom sjunka ner i madrassen...Sweden: Vad jobbigt med kylen! Hoppas d met löser sig på nåt bra vis för er! Vi har varit på en liten tripp! Vi hade ju tänkt åka till Michigan som jag pratade om tidigare men eftersom jag blev sjuk så hann vi inte med en så pass lång resa, så det fick bli en liten övernatt-tripp till Lindsborg i Kansas, känt som Little Sweden. Där ligger ju Anderson butik som även finns online, de säljer ju skandinaviska produkter så jag hade verkligen sett fram emot att handla där! Dock var det en rätt stor besvikelse. Online ser det ut som om dom har en hel massa men väl där fanns det inte alls så mycket att välja på. Det var dessutom rätt sjabbigt och plåttrigt där inne. Tråkigt tycker jag...men vi kom i alla fall därifrån med ett paket hårt bröd, ett paket singoalla och en påse salt sill...I övrigt var det en rätt mysig liten stad faktiskt. Bodde på Swedish country inn som serverade "svensk" frukost. Det fanns rågbröd, köttbullar, sill och hushålls ost bland annat. En salig blandning...det blev nog inte så svenskt i slutänden ändå!
    Vi har en sleepnumber säng. Den är väldigt bra. Man kan ställa in hur mjuk den ska vara på olika sidor av sängen.
  • lundholmster
    Hjartesjalen skrev 2009-08-10 18:51:55 följande:
    Det var en sadan vi hade innan den vi har nu, o sleep number sangen var det varsta jag o min man nagonsin sovit i, den salde vi efter 1 ar.
    Hade ni olika zoner eller bara en?
  • lundholmster
    Hjartesjalen skrev 2009-08-10 23:38:52 följande:
    Olika zoner. Vad har ni?
    Samma. Två zoner. Jag äälskar sängen!
  • lundholmster
    hewa skrev 2009-08-27 21:04:42 följande:
    Ur ett samhällsekonomiskt perspektiv är det det enda rätta. Kommer jag själv vaccinera mig och mina barn, vet faktiskt inte ännu.Med det menar jag att det stora problemet just nu med svininfluensan är att det är så få som har en naturlig immunitet. Just det här är vad jag förstått helt nytt men det liknar virus som härjat för länge sen. Men alltså så länge sedan att få människor idag har immunförsvar som minns hur det "ser ut". Alltså kommer sannolikt väldigt många människor bli sjuka (här talas om runt 2-4 milj.) vilket ger stora kostnader. Främst indirekta iom arbetsbortfall, sämre fungerande samhällsservice osv. Därför är vaccination viktig. För att det ska ge effekt måste dock vaccinationen hinna i tid innan alltför många hunnit insjukna och därmed kan sprida sjukdomen vidare. I Sverige är läget sådant just nu att det är tveksamt om det hinner i tid. Tydligen har erfarenheten från andra länder visat att kulmen nås ca 4 veckor efter att en omfattande smittspridning kommit igång. Innan dess måste alltså en stor del av befolkningen hinna vaccineras om man ska nå några samhällsekonomiska fördelar.För egen del. Jag är absolut inte rädd för vaccinet. Här finns förstås en anti-vaccindebatt där läkemedelsföretagen beskylls för att ha skapat viruset, de anklagas för att släppa oprövade vacciner osv. Influensavaccin är "nya", varje år kollas vilken influensastam som ska användas i årets influensavaccin. Jag kan inte se att det skulle vara någon större säkerhetsskillnad mellan de vaccinerna och detta. Men, jag ser heller inget självändamål att vaccinera. Just nu verkar ju influensan vara tämligen beskedlig, väldigt få av de insjuknade behöver vård, ännu färre intensivvård och relativt sett få har faktiskt dött. Så jag vet inte. Ännu så länge behöver jag inte ta ställning till bu eller bä för vaccinet finns inte ännu. Wagram skrev 2009-08-26 22:04:48 följande:
    Hahaha.. USA och dess konspirationer.
  • lundholmster

KUB är för att kolla downs syndrom etc.

Svar på tråden USA tråden.