• rasajj

USA tråden.

Tack for ny trad! Jag ska ga och knoppa nu.. Ungarna sover redan.

Har ni last den har bloggen by the way? Jatterolig!

http://welcometosweden.blogspot.com/

Science and religion are not at odds. Science is just to young to understand.
  • rasajj

hej alla. Idag har jag atit av vara egenhandigt odlade green beans och rodbetor. Mums vad gott det var. nasta ar ska jag se till att ha ett storre tradgardsland. I ar var det liksom bara test lite grann, eftersom jag inte odlat sjalv forr..

Ska ocksa forsoka fa till ett vaxthus till nasta sommar. Sa jag kanske kan fa till meloner ocksa.. Annars ar ju odlingssesangen har valdigt kort.. Kan ju inte satta ut nagot forran i maj..

• rasajj

Jag forsvarar absolut itne traden ni diskuterar. blir ocksa irriterad over fordomarna om USA. Men inte mycket man kan/orkar gora at det.

Hur som helst sa finns det ju trots allt en hel del faniga lagar har.. Som oftast inte ens lagen sjalva (poliser/dostolar osv) bryr sig om,...

http://www.dumblaws.com/laws/united-states/alabama

Men jag gillar att har i CO sa far man ta bort de dar lapparna som kommer pa madrasser och kuddar och liknande. Ni vet, de dar "under penalty of law.."

• rasajj
    Nena70 skrev 2009-07-30 21:33:58 följande:
    Hedda, det är faktiskt skillnad på att amma spädisar och stiga upp kl. 4 med pigga barn - jag ammar hellre spädisar själv, i alla fall (nu är ju inte Andreas en spädis längre, och har alltid sovit relativt bra, så jag kanske egentligen inte ska uttala mej).Vi har varit till djurparken i förmiddags. Noah tyckte det var jättekul - är nog första gången han verkligen gillat det. Annars är det nu en liten 2-åring jag har att göra med - nåde mej om jag försöker ta av honom en kissig blöja när han inte är på humör för det, eller försöker få honom att inte stoppa händerna i det skitiga vattnet jag skrubbar uteplatsen med, osv. Han fyller inte år förrän 6/8, men vi ska ha kalas nu på lördag, så jag håller på med förberedelser inför detta - om någon känner för att ge tips på saker att stoppa i "goody bags" får ni gärna göra det (tänkte inte ge barnen godis, utan mer leksaksaktiga saker). Sen ska jag göra cupcakes för första gången i mitt liv, men det verkar faktiskt rätt lätt, så det ska nog gå bra (t o m Hedda gjorde ju jättefina sådana ). Och så lite kakor och en prinsesstårta i form av lastbil - det blir nog det knepigaste, men ska nog gå bra (gjorde en giraff förra året och tycker att en lastbil borde vara lättare).
    en kul grej ar att gora playdoh for goddiebagsena. En liten sandwitchbag med en kula deg i till varje barn. N kan ju hjalpa till att gora degen at kompisarna (eller sa har du det som aktivitet pa kalaset) och karamellfarg for att gora degen fargglad!

Har finns en massa kul recept! http://www.sensory-processing-disorder.com/play-doh-recipes.html

Annars sa sma kritor med en liten malarbok (brukar finnas sma storlekar pa dollar stores, om du har nagot sant i narheten.)

Parlor/knappar och trad for att gora egna halsband.

sapbubblor

hoppas kalaset blir lyckat!!
  • rasajj
    HeddaBigBum skrev 2009-07-30 23:18:24 följande:
    ser att saargr också shoppar på the dollar store till kalas.
    Jajamensan! Vi ar low income. Sa vi har inte nagot val ens men det ar ok!
  • rasajj
    HeddaBigBum skrev 2009-07-31 02:54:25 följande:
    Vi har det ganska varmt här idag. 33 grader i skuggan. Förmiddagen spenderades på Tiny Tots och därefter några timmar i parken. Sedan hem och äta lunch (önskemål: skink-knäckemacka och vattenmelon) och sedan cykling och lite badmintonspel på baksidan. Sedan tyckte jag att vi kunde gå in och då säger Luke något i stil med att vi inte borde sitta inne nu när "det är så fint väder ute!" Vem tror han att han är? Mormor?! Att stå och glo i ännu en lekpark hade jag ingen lust med, men han övertygade mig om att gå till poolen i alla fall. Och visst fasen hade ungen rätt. Bra mycket bättre och skönare än att sitta inne och svettas!
    Har har vi haft kallt. Och regnigt! Kallt nog att jag ville ha jacka pa mig.. I juli.,..
  • rasajj
    Mealla skrev 2009-07-31 19:55:03 följande:
    Hedda, det ar val klart Laven, Westfield kanner jag ju till, har en god van som bor dar sa det brukar bli ett par BBQ's per sommar. Jag bor i NY strax norr om Manhattan i Westchester county. Det ar klart att det inte ar som Manhattan, men det ar skont pa sommaren att ha hus med tomt sa att man kan grilla pa kvallarna. Det tar 35 min till Grand Central med Metro North.
    I westchester var jag aupair i 9 veckor. Sedan bytte jag familj For maaaanga ar sedan..
  • rasajj
    Mealla skrev 2009-07-31 23:09:13 följande:
    Hedda, jag har ocksa dirty thoughs om Brandon, men killen har ju talang och ar mangsidig. (hjalp, det borjar bli tant-snusk-varning pa mig)Evan ar blah bland Vanilla och ar duktig pa sin genre, men inte speciellt mangfacetterad. Tycker att Joshuasom rok for ett par veckor sedan var bra mycket mer allsidig och talangfull dansare. Saargr, var i Westchester holl du till?
    I Tuckahoe. Heter det va? Sedan bytte jag da familj, till en som bodde i Sparkill, pa andra sidan Hudson.
  • rasajj
    HeddaBigBum skrev 2009-08-01 18:51:32 följande:
    saargr:Visst var det du som hade en amerikansk version av menskoppen. Vad hette den? Lady någonting?
    Jag vantar pa min ladycup. jag hade divan, som ar kanadensisk om jag inte missminner mig.. Men sa ahr jag tvillingpojkar.. Som gillar att 'uppfinna', sa i torsdags sa hittade Jonathan min kopp medan jag var pa jobbet. Och hade hal i den.. Sa den bidde ju garbage bara..  Himla unge!! Men jag bestallde en ladycup nu. Men de kommer fran UK tror jag.. Iallafall. den kostade lite mindre, 32 dollar nastan inkl frakt. Och jag kopte en lila. Sa far vi se
  • rasajj
    LabLover skrev 2009-08-02 10:32:49 följande:
    Jag är också lite nyfiken på menskopp. Kan bara använda tampong någon gång om dagen, jag blöder för lite så det blir bara jobbigt. Använder mest trosskydd faktiskt.
    koppen ar ju sa himla bra da det inte spelar nan som helst roll hur mycket eller lite flode man har. man kan anvanda den hela mensen, den torkar inte ut slemhinnorna och den blir inte obekvam for att man bara bloder lite.

Jag kopte diva koppen forst, darfor att den har tre manaders testtid, gillar man den inte sa kan man lamna tillbaka den.. Men den ar lite langre an andra modeller, sa det ska bli spannande att se hur lady koppen blir nu.

For er som bor har i USA, och vill testa men itne lagga ut pengarna riktigt annu, sa rekomenderar jag "instead". Bara for att fa kanslan av att ha nagot som fangar upp istallet for att absorbera. Den koppen sitter pa ett helt annat satt an de ateranvandbara kopparna, men det ar samma ide anda.

Det dar med ackelkanslan kande jag ocksa forst, men idag maste jag saga att tanken pa tampong eller binda ar bra ackligare!!! gar aldrig tillbaka till engangs.. Bla!!
Svar på tråden USA tråden.