Ni som cyklar UTAN hjälm! skäms...
Hej.....
I dag blev jag så pist off när jag gick till dagis.. Varje dag ser jag mammor o pappor cykla med sina barn o varje gång blir jag jätte irriterad på att föräldrarna inte har hjälm...
men i dag var det värre.. En pappa cyklade med sina 2 döttrar en som var ca 5år på en egen cykel bakom o en som kanske är runt 3-4år på cykel stolen bakom pappan. Den stora flickan hade hjälm Men inte den lilla bara en hatt pappan hade inte heller ngn hjälm. Han cyklade ett par tag sen kollade han bak för att se hur det går med stor tjejen o när han tittade fram så vinglade han till eftersom han kommit för långt ut i vägen. Hade han ramlat så kunde ju lill flickan skadat sig rejält o pappan förstårs.. uscha.. jag blir så arg..
Det är som att föräldrarna tror att i fall de ramlar med cykel så kommer inte "jag" skada mig jag behöver inte hjälm eller jag kommer inte ramla jag KAN cykla. Så dyrt är det inte att skydda sina barns mamma eller pappa...
Ni som cyklar utan hjälm!!! ta åt er!
Tänk er "mamma cyklar med sina två barn mamman utan hjälm barnen med. mamman väldter o får hjärnblödning/spräcker skallen/osv osv mamman dör!!!! o kvar är barnen.."
Är det inte lag på att ha hjälm föresten?
Jag har cyklat utan hjälm en gång , från när jag var liten kommer jag inte i håg, och då välte jag o landade på huvudet fick sår lite varstans. o min nya cykel blev trasig.
va tvungen o skriva av mig....
Använd hjälm!!!