• Sootie

IVF i mars del 8

Passar på att uppdatera

KÄMPAR SOM VÄNTAR:
    chipmunk

SPRAYAR

SPRUTAR

ÄP

ET/FET

RUVARE

GRAVIDA
    Frivolten: FET nr 2 9/6, + 23/6, BF 27/2 2010, VUL KSS 16/7, VUL SU 30/7 (IVF 1 minus, IVF 2 MA, FET 1 minus)
    AnnaS: IVF nr 1 - 2 MF, IVF2, Minus. Fet 22 april. +1/5, BF 11/1-10

FÖDDA
    Glenda Glad: IVF nr 1, +14/4, KS 5/12, Peder, 2780g.
    Vreni: IVF nr 4, +8/4, Född 12/12, Lilly-Marie, 3360g & 51 cm
    Parvel: IVF nr 1. +9/4, BF 15/12, född 24/12, Elvin, 3290g & 51 cm.
    Nettann: inf IVF nr 1, +30/4, BF 1/1-09, född 10/1, Max, 3455 g. & 50 cm.
    Timoa: FET nr 1, +8/5, BF 15/1-09, Alexander född 23/1, 3530 g & 53 cm
    Epa77: IVF nr 2, +26/6, BF 3/3-09,född 26/1, Märta 2550g & 44cm
    Wednesday: IVF nr.1 +3/6 BF 5/2-09, född 8/2 Tila 3565g & 51cm
    Sootie: FET nr 1, +9/11, UL 10/2 BF 14/7-09, Aston född 5/7 3220g & 49cm

SUPPORT
    Ewfa

EWFAS SUPPORT
    AnnaS

ADOPTION
    AL72: väntar på barn i från kina, förhoppningsvis i år, 2009

ÄGGDONATION:
    Snorkfröken: Står i kö......

• Sootie
    Vreni skrev 2009-07-19 08:28:45 följande:
    God morgon!Har hittat hit! Får berätta att Lilly har fått sina hörntänder i överkäken...stolt mamma....
    Åh grattis!
  • Sootie

Al, åh underbart!!! Stort stort GRATTIS!!
    Klart att man köper grejor.. När man får barn vet man ju aldrig vilken storlek dem är och ändå köper man ju så du är nog lika knasig som alla andra mammor i världen Berätta gärna mer.. så spännande! Kramar

• Sootie

Godmorgon alla!

Timoa grattis!

Anna, grattis till killen, härligt att allt såg bra ut på rul..

Frivolten, Stabilio, skönt att höra att allt går frammåt..

Ego- Här har det varit halvkaos.. Trots det så är Aston en underbart snäll bebis som nästan bara sover eller äter.. Han har en del ont i magen efter han har ätit och kan skrika en del då eller på kvällen men det är ändå rätt ok.
    Själv har jag dock fått galet ont i fötterna så jag har sprungit fram och tbx till läkarna som velar mellan att det är hormoner, leder eller nerverna så just nu äter jag morfintabl.
    Ammningen gick jättebra men pga av fötterna och smätran där och att den ev berodde på hormoner så slutade vi amma samma dag som Aston fyllde 1 månad, det kändes tråkigt men samtidigt måste han ha en mamma som kan gå och inte bara ha ont, och nu hade det ju ändå inte funkat med tabletterna..
    Han mage blev förstoppad när han började med ersättningen med det har löst sig med att han får lite messmör i 2ggr/dag.
    Han äter som en galning annars och vi var tvunga att ringa BVC för vid 11 på morgonen hade han ätit maxdosen på paketet ;) Men det är bara att fortsätta äta än så länge, men han växer så det knakar :O
    Annars är farmor farfar och farbror faster och kusin från england här och hälsar på nu så det är full fart..

Stor kram på er alla! Tänker på er men hinner inte riktigt med så mycket som man önskar ;)

• Sootie

Anna,
    Jag kan bara säga att det är det mest underbara halvkaos jag någonsin har haft.. Ok fötterna suger visserligen men förutom det så är det bara helt grymt bra!
    Och (hahaha) längtar tills vi får se bilder på Snoppen :P

Ewfa, grattis, hoppas semestern bli underbar!

• Sootie

Epa,
    Här har vi också rörmokare fast för att dra vattenburna element i hela huset.. Fast d var ju som sagt bra mycket dammigare när vi gjorde badrummet, fy hittar fortfarande sånt äckligt damm på saker som man inte har kommit åt eller inte rört på länge..

Wednesday, shit vad fort dem växer.. Hur gammal är Tila nu? (*okej jag vet.. lat orkar inte leta fram listan*)

Aston gör inte så mkt, han har skrattat/lett mot oss ett par gånger men det är inte alltid det passar herrn.. Hans lilla vän som e 9 dagar äldra hade vänt på sig så nu försöker vi få honom att vända sig men han mest ligger still å spänner hela kroppen och viftar men kommer ingen vart :P
    Annars är han lite klängig och vill vara nära oss hela tiden och gillar helst inte att ligga ensam.. Vilket iofs är lite mysigt men man får inte så mkt gjort ;)

• Sootie
    Wednesday85 skrev 2009-08-27 21:17:54 följande:
    Sootie- Hon blir 7 månader den 8 september! Tila ville gärna bli buren också när hon var mindre och vill det fortfarande ibland, men som du skrev så blir det inte så mycket gjort hemma då.. När dom sover vill man bara sätta sig ner en stund och glo in i väggen eller vad som helst
    Precis!!!

Oj vad tiden går fort.. Men å andra sidan är Aston är redan 2 månader snart :O
  • Sootie

Ojojoj nu va d så mycket att svara på igen ;)
    Får väl se om jag lyckas med hälften

Wednesday, ja jo d lär ju gå hur fort som helst :O

Anna, härligt att du är över halvtid!!
    Här är det gubben som e hemma just nu.. Jag har jobbat sen månaden efter han föddes.. (vi har familjeföretag..) Dock kan jag göra väldigt mycket hemifrån så på jobbet har jag inte varit särskilt många dagar..

Mulan, grattis vilket bra resultat.. Håller tummarna stenhårt för dig.. Nu är det verkligen din tur!!!

Frivolten, ang vagn så hade jag tänkt köpa ny men av en billigare sort men ändrade mig eftersom den inte hade allt jag ville när jag kollat efter..
    Insåg att jag ville ha så man kan sätta babyskyddet (bilstolen) på vagnen. Och sen ville jag ha en sån bas till stolen så man bara klickar i den i bilen.. Då hittade jag bara 2 vagnar där det funkade.. Emmaljunga (ett par modeller) eller teutonia prestige. Kollade på blocket och det blev en Emmaljunga city cross från 07 för 3000 kr (liggdel, sittdel ja allt). Bilstolsgrejset funkar bara från årsmodell 06.Hur som helst med teutonian kan man ha akta graco men med emmaljunga kan man bara ha emmaljungas babyskydd.. Så vi köpte ett sådant men inte klicksystemet i bilen eftersom det i test inte visat sig vara bra. Men vi har iaf så man kan ha babyskyddet på vagnen vilket var d viktigaste.. (förutom att allt skule vara säkert)
    Nåja d är iaf en stor vagn med lufthjul osv och är helt utmärkt här på landet med grusvägar och hålor.. Lite klumpig att ha med in till göteborg eller så, men tanken är att vi köper en paraplysulky så fort han kan sitta så kan man ha den när vi ska in i stan eller åker till england osv.
    Det enda som inte är helt bra är att själva babyskyddet kräver ett rätt långt bälte så den passar inte i alla bilar vilket är rätt surt..
    (oj det blev lite långt ;)

Stabilio, skönt att höra att det går bra framåt..

Ego, fortfarande skit ont i mina fötter och nu misstänker man borelia så det blir ryggmärgsprov.. Känns mindre kul men å andra sidan vill jag ju bara må bra så att man kan vara där 100% för aston.

• Sootie

Anna,
    Tänkte bara lite ang amningen.. Det kommer säkert gå superbra..
    Jag körde först vanligt å sen pumpade (om än kort) men det gick hur bra som helst! (Ok sen la jag visserligen ner pga ont i mina fötter och att det ev kunde vara hormoner och så jag kunde ta smärtstillande).
    Iaf här finns det en helt ny pump Medela Swing bara använd i 1 vecka om det skulle vara nåt av intresse.. Rekomenderar iaf en sån pump, för handpump hade jag lite innan och det drev mig bara till vansinne :P

• Sootie

Timoa, grattis till huset!

Al, åh gud så spännande!! Wiiiie, längtar så för er skull!

Frivolten, låter som en bra svärmor ;) hihi. Jo jag tycker definitivt att det kan vara smidigt med att man kan ha babyskyddet på, det blir ju så tungt att bära annars.. Men å andra sidan klarar man ju sig säkert utan också.. Välj det som känns bäst!

Glenda, fy jobbigt men tur att det börjar försvinna.. I början trodde vi också att det var hormoner men det minskade inte det minsta med att jag slutade amma så det är uteslutet.. Jag har iaf tagit ryggmärgsprov nu så ska få svar nästa vecka, dock var det inte förhöjda celler så det lutar inte mot borelia.. Helt skumt för jag e bra jäkla kass, men men får se om dem hittar nåt nu nästa vecka..

Stabilio, hihi jag har ju också problem m tarmarna så jag kände också bara "vanligt" bubbel ;) tills en dag då jag inte längre kunde förneka det utan var tvungen att inse att det trots allt var en riktig liten bebis där som faktiskt rör sig ;)

• Sootie

Hej alla!
    Hinner inte läsa allt, har varit fullt upp här gubben har jobbat minst 13 timmar per dag nu och sen sovit i gästrummet för att slippa vakna på nätterna och kunna orka m jobbet.. Nu börjar d dock gå mot sitt slut m så konstiga tider, skönt!

Tänker på er alla!

Frivolten, kul med rul! Snart halvvägs nu ;)
    Anna, kände lite samma med föräldragruppen vilket jag sa till bm men jag fortsatte å gå pga av infon.. Så d gav lite ändå.

Dock tror jag att vi ivfare har ett försprång just när våra bebisar e födda att vi är bättre berädda på den smärre chock man får, man har liiksomlängtat efter det så och även om man inte kan vara beredd på allt så är vi endå mentalt förberedda och har gått igenom hur d känns att vara mamma en miljon gånger i huvudet..

Vreni, ha en underbar semester!

• Sootie

Jo anna, såg att du hade svarat m pumpen,
    D kan nog vara smidigt m dubbelpump kan jag tänka om man ska pumpa mkt, den e ju liksom dubbel så d går ju dubbelt så fort! Swingen låter lite eftersom den e elektrisk men inte så mycket..
    Men fundera du, dubbel skulle jag nog rekomendera om du verkligen ska satsa på det, det är ju dyrt men om man använder den mkt och länge så är det ju inte hela världen även om d känns mkt på en gång.. Mitt tips e också att vänta å se hur d går m amning å hur d känns innan du köper, men d e lättare sagt än gjort! Själ köpte jag ju handpump först för jag ville va förberedd! Och sen elektrisk för att pumpa så vilket var bra men ju ger lite dubbelt jobb om man både pumpar och sen ger på flaskan, man gör ju d m glädje men ibland kan d vara segt när man får sova lite å gör "dubbelt jobb".
    Vi ger ju ersättning nu, av många anledningar och visst jag rekomenderar ammning i 1a hand så klart, men nu när vi har det som vi har det så måste jag ändå säga att jag trots allt är supernöjd med det!

• Sootie

Hej alla,

Är några av er kvar här? Och hur är allt med er isf? Har inte varit härinne på flera år men nu när jag fick mail om att de skulle stänga mitt konto (om jag inte loggade in) så tänkte jag på er <3

Svar på tråden IVF i mars del 8