• Danitra

Skulle du snagga din dotter?

Din dotter i 3-5 års åldern kommer och säger att hon vill ha riktigt kort hår och håller sedan fast vid denna önskan en längre tid, även efter att fått förklarat för sig att det inte går att ångra.

Skulle du låta henne få håret snaggat?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du snagga din dotter?
  • HelenaMaria
    basio skrev 2009-07-17 07:54:59 följande:
    Nej, absolut inte. Jag skulle inte snagga mina söner heller. Kort frisyr, visst men inte snagg när de är så små.
    Nej, det är inte direkt snyggt. Jag tänker direkt på brittiska ligistungar i fotbollströjor. Dock tycker jag det är lika ok med kort hår oavsett om det är en pojk eller flicka.
  • viseversa

NEJ absolut inte. Jag skulle inte snagga mitt barn om det vore en pojke heller. När man är -5 så anser inte jag man är tillräckligt gammal för att själv fatta det beslutet. Jag låter inte mina barn göra allt dom vill i andra fall heller.

• chrissepisse

Nej, absolut inte om vi med snagg menar hår som är friserat med trimmer. Jag skulle å andra sidan inte låta mina söner heller snagga sig eftersom jag tycker att det är skitfult. Jag tycker det ser gräsligt ut med nästintill rakade huvuden på små barn. En kort frisyr är däremot helt ok, jag var själv kortklippt längre perioder som liten då mina föräldrar tyckte det var fint med kort hår.

• Pormoicheia

Jag tycker faktiskt att det ar ganska snyggt med snagg pa bade killar och tjejer. Alla passar inte i det dock men det galler ju alla frisyrer, langder och farger pa haret.

Apprentice Moraltant *back in action*
  • underbara jag

nja, inte nu i 3 årsåldern kanske. däremot snaggade jag dottern när hon var 1,5 år. håret växte dåligt och det vara bara babyfjun. nu har hon fått jättefint tjockt hår efter det.

TrådKiller #5
  • AasaC

Nej, det skulle jag absolut inte. Det skulle jag inte göra med min son heller, för den delen, för jag tycker det är hemskt fult med snagg på både pojkar och flickor.

• Saskia

Ja, absolut. Det skulle vara mycket enklare med kort hår. men hon vill inte så jag tvingar henne inte.

• Danitra

Men vad gör det att NI tycker det är skitfult? Det är ju inte ert huvud.

Om BARNET vill ha snagg, varför kan inte hen få det?
  • HelenaMaria
    Danitrass skrev 2009-07-17 11:56:51 följande:
    Men vad gör det att NI tycker det är skitfult? Det är ju inte ert huvud.

Om BARNET vill ha snagg, varför kan inte hen få det?
    Om min son eller dotter (har dock bara en son än så länge) vill ha snagg så får de ha det oavsett vad jag tycker.
Svar på tråden Skulle du snagga din dotter?