Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

vad är det fulaste namnet du vet?

Bebisfixerad skrev 2009-07-14 17:03:06 följande:
    mårten kurt olof klas-göran hedda ebba alf ove finns så mkt fula ^^
    Vår son ska heta Morten.. tycker inte att det är hemskt.

Däremot ogillar jag Kevin. För mig signalerar det "jag födde barn på 90-talet och ville ha ett speciellt namn till mitt barn och därför tog jag Kevin som alla andra speciella barn åxå heter". Även Axel ogillas. Men smaken är ju olika.
  • Superbia
    Scratchy skrev 2009-07-15 00:35:36 följande:
    Det finns inga fula namn, bara fula människor... Nej då... jag har lite problem med Marika. Inget fel på namnet i sig, men det känns lite konstigt efter att jag lärt mig spanska. Marica på spanska betyder bögjävel. Tänk på det innan ni namnger era barn...
    Och Erik betyder min snopp på arabiska eller nåt liknande.. svårt att veta alla betydelser ^^
  • Superbia
    Koloraturell skrev 2009-07-15 09:42:13 följande:
    Finns en tjej på sonens dagis som på fullaste allvar heter Tindra Trixie Tingeling. Urk!
    Haha ja, föräldrarna hade väl fantasi så det räckte iallafall. Min katt heter Trixi btw ^^
  • Superbia

Zack o Bella skrev 2009-07-15 09:46:47 följande:

Det är ett namn jag funderar över.. Jag tycker det är JÄTTEFINT, men för MIG är det ett tjejnamn och inte ett killnamn. Love tänker jag på..
    Kan hålla med.. låter som ett tjejnamn, men den enda jag vet som heter det är en kille :/
  • Superbia
    LitenJenny skrev 2009-07-15 12:46:04 följande:
    Katla... Kul att bli förknippad med ett människoätande monster (Bröderna Lejonhjärta) eller en vulkan liksom.
    Haha.. jag och min sambo pratade på att döpa våra tvillingar till Tengil och Katla i andranamn om det blir en av varje ^^
Svar på tråden vad är det fulaste namnet du vet?