Inlägg från: Emmelou |Visa alla inlägg
  • Emmelou

vad är det fulaste namnet du vet?

luttelin skrev 2009-07-14 17:10:11 följande:
    Jag har speciellt svårt för Conny, Ronny, Kerry m.f.
    Hahah.. Två av mina halvsyskon heter Conny & Kerry.. och jag håller faktist med dig! Huua.. Jag e glad att jag e första barnet & att min mor hade vett & ge mig ett fint namn.. Förresten, visste du att om man kollar namn på kriminella så har majoriteten att namn som slutar på Y. (iaf enligt min sambo som har koll på konstig fakta) heh..
  • Emmelou
    Emmelou skrev 2009-07-14 23:01:57 följande:
    Hahah.. Två av mina halvsyskon heter Conny & Kerry.. och jag håller faktist med dig! Huua.. Jag e glad att jag e första barnet & att min mor hade vett & ge mig ett fint namn.. Förresten, visste du att om man kollar namn på kriminella så har majoriteten att namn som slutar på Y. (iaf enligt min sambo som har koll på konstig fakta) heh..
    För & tillägga heter jag inte Emmelou..
  • Emmelou
    dålli skrev 2009-07-14 23:11:27 följande:
    Gunlög är fult.
    hahahaha, jag dör lite! Gunlög?!!
  • Emmelou
    Katrin76 skrev 2009-07-15 00:43:14 följande:
    Åslög då? Bättre?
    Hahah.. nää fyy..  va kommer dessa namn ifrån egentligen?!

Åslög är ett tvåledat fornnordiskt namn med betydelsen 'lovad åt gudarna'. Den första delen av namnet, as-, är samma ordstam som as- i asagudarna och finns som Aslög i den nordiska mytologin.

och..

Gunlög är ett kvinnonamn som kommer från fornnordiskan och betyder vigd till strid

hahah...
  • Emmelou
    TigerLinn skrev 2009-07-15 04:02:16 följande:
    waldemar tycker jag är så fult... :S låter som namnet på nån gammal skivspelare från stenåldern..
    hahah, jag vet en hund som heter det.. hua!!
Svar på tråden vad är det fulaste namnet du vet?