Inlägg från: Mornie Alantie |Visa alla inlägg
  • Mornie Alantie

vad är det fulaste namnet du vet?

Teckla träffade jag en som hette en gång. Inte vackert. Annars ogillar jag även Bert, Bertil, Gun, Gunilla, Margit, Margot. Har otroligt svårt att se de namnen på ett litet barn. Antagligen är alla som heter så födda som 45-åringar

Förre länspolischefen Gunno Gunmo måste också ha haft föräldrar med något udda smak.

• Mornie Alantie
    Shorona skrev 2009-07-14 16:51:36 följande:
    Just ja, förut fanns det en som hette Ann Ahl.....
    Samma princip, men mindre illa: Lise Berg. Hon borde gifta sig med Göte Borg...
  • Mornie Alantie
    Anova skrev 2009-07-14 16:57:42 följande:
    Alla de där nya namnen typ Tindra.. Usch!! Jag skulle aldrig döpa ens en hund till det..
    Instämmer. Tindra, Engla, Glittra, Kvittra, Blinka... Verb funkar inte som namn.
  • Mornie Alantie

red rose 06 skrev 2009-07-14 17:05:45 följande:

Smilla!! e det ett namn? Hedda Vilda ja du hör ju... varför ska ALLA heta så nu, dom e inte ens fina... stackars barn...
    Smilla... Jag tänker på en bok jag läste för många år sedan, som hette "Fröken Smillas känsla för snö". Minns inget annat än titeln, och att jag tyckte att namnet var fult
  • Mornie Alantie

Jag tycker också det är väldigt fult med amerikanska smeknamn som används som riktigt namn. Exempel: Bob/Bobby, Rick, Dick och Bill. Finns inte en kotte i USA som faktiskt officiellt heter så.

• Mornie Alantie

Många namn blir fula i fel sammanhang. Jag har inget emot amerikanska namn på amerikanska barn, men när helsvenska föräldrar kallar ungen Cassandra eller Dick eller Rachel (uttal rejtchel) låter det bara fånigt. Många sådana namn går dessutom inte att uttala på ett vettigt sett på svenska.

Samma sak med ryska namn, där det dessutom förväxlas om det är pojk- eller flicknamn. Som Nikita och Sasha. För mig är det vadkadrickande ryska gubbar, passar dåligt på en liten svensk flicka.

• Mornie Alantie

Jag såg två bröder i tydningen, vars föräldrar följt modetrenden i namn. De hette Vile och Grimm. Jag tycker synd om dem om de vill åka till ett engelsktalande land. Hur skulle man reagera om man träffade bröderna Avskyvärd och Hemsk?

• Mornie Alantie
    Sweetheart86 skrev 2009-07-15 15:54:59 följande:
    Snacka om att va "elak" mot andra barn.. TS hur skulle du reagera på om någon sa att ditt barn hade fult namn?
    Men snälla, man måste väl få tycka att ett namn är fult. Det betyder ju inte att man ogillar namnets bärare. Jag hatar mitt eget namn till exempel, och har inget emot att andra också tycker det är fult. Alla har inte samma smak helt enkelt.
Svar på tråden vad är det fulaste namnet du vet?