Inlägg från: Anonym (inkasso) |Visa alla inlägg
  • Anonym (inkasso)

Hur mycket har du i skulder till kronofogden?

Anonym skrev 2009-08-10 12:26:28 följande:
    Anonym (skuldfri) skrev 2009-08-10 12:20:15 följande:
    Är det sant??+vad kan jag då göra för o få bort min skuld på 179000 från 1994??
    Vet att det stod i ts att endast de med skulder fick svara men jag vill bara hjälpa.
    Preskribtionsavbrott görs ofta men när det gäller så gamla skulder är oftast fordringsägarna eller deras ombud (inkassobolagen) villiga att nå en uppgörelse. Att man gör en nedskrivnign av räntan t.ex. Det är värt ett försök iaf
    har du några frågor om det får du gärna fråga på.
    Gäller även ngn annan. Är det ngt ni undrar över så svarar jag gärna och hjälper gärna till. Alla kan vi hamna i situationer men det vikitga är vad man gör av det och ibland behöver man lite hjälp och råd
  • Anonym (inkasso)
    Anonym skrev 2009-08-10 19:57:19 följande:
    Anonym (inkasso) skrev 2009-08-10 16:29:12 följande:
    jag tog ett banklån till ett hus gick back vid försäljningen kunde ej bet skulden va o vände hos fogden.Som sagt när jag var glad o överlycklig att ha bet av ala nya skulder dit kom denna som ett glatt brev på postenn...Känner mej sååååå nära att ge upp allt bara för detta med ekonomin.De är vekligen ute efter att knäcka en totalt!
    Fast det kanske går att få en nedskrivning. mycket kanske är räntor osv. Det mesta grå att lösa om man hamnar hos rätt person.
    Hur stor är skulden och hur mycket av den är ränta?
  • Anonym (inkasso)
    Anonym skrev 2009-08-10 21:32:12 följande:
    Anonym (inkasso) skrev 2009-08-10 21:07:45 följande:
    intrum justitia är det o de vägrar..skulden är vet ej exakt men runt 78000 resten är räntor..
    Har du ett högt utmätningsbeslut?
  • Anonym (inkasso)
    Anonym skrev 2009-08-10 21:40:59 följande:
    just nu tar de bara från min make....blev uppsagd från jobbet..lever på sjukkassa pga ångest.
    Är det en solidarisk skuld?
  • Anonym (inkasso)
    Anonym skrev 2009-08-10 21:50:31 följande:
    nej den stora skulden är bara min
    Kronofogden kan då inte dra denna skulden på din makes lön.
    Förklara för Intrum Justitia att din situation ser ut som den gör och att du aldrig komme rkunna betala av den men att du är villig att amortera ett visst belopp under en begränsad period för att bli kvitt den. Eller så kan du söka skuldsanering
  • Anonym (inkasso)
    Anonym skrev 2009-08-10 22:28:38 följande:
    Anonym (inkasso) skrev 2009-08-10 22:23:44 följande:
    ginns tyvärr ingen där som vill hjälpa har talat med olka men det är tvärnobben.Nej de drar ej t den skulden...mina skulder står stilla nu...
    har du bara ringt och pratat med kundtjänst eller har du bett om en ackordsansökan?
  • Anonym (inkasso)
    Anonym skrev 2009-08-10 22:31:41 följande:
    Anonym (inkasso) skrev 2009-08-10 22:30:01 följande:
    nej det är nog bara kudtjänst...har aldirg hört talas om det andra
    Ofta är det så att när en skuld ligger hos kronofogden i ö-skattetider så är det förmodligen ingen som vill dra tillbaka den då de tror att de får betalt. Om du ringer och ber om en ackordsansökan (ansökan om nedskrivning av skulden) så ska du se att det säkert går bättre
  • Anonym (inkasso)
    Anonym skrev 2009-08-10 22:36:04 följande:
    Anonym (inkasso) skrev 2009-08-10 22:34:13 följande:
    tack snälla önskar jag fått tala med en som dej som verkligen vill hjälpa.
    Jag hoppas att det löser sig för dig
    Fyll i ackordsansökan och skriv med allt som kan vara relevant. När du skriver vad du kan tänka dig att betala så ta med ngt som verkligen är möjligt för dig så att du inte tar dig vatten över huvudet och får mer ångest om du inte kan betala det överenskomna. Lycka till!
    Har du några frågor så är det bara att skriva
  • Anonym (inkasso)

Anonym (tufft nu) skrev 2009-08-28 20:55:36 följande:

hej alla i denna tråd. jag hoppas jag kan få lite tips eller råd hur jag kan göra med min jobbiga ekonomiska situation. Mina skulder hos KFM är 3000 (nu betald), 5500kr och ytterligare 5000kr på väg in. Dom har gjort en utredning om utmätning på lön men eftersom jag har studielån och bara jobbar extra är min inkomst för liten och dom har börjat prata om bostadsrätten jag har, värd ca 2000000kr. Jag är ensam med 2 barn och där jag bor är väntetiden ca 5 år på en hyresrätt och en ny bostadsrätt så en ny bostad får jag inte om dom utmäter den. Jag har enligt mig möjlighet att betala ca 1500kr i månaden på skulden men dom tillåter inte det enligt den tjej jag talade med. Har någon erfarenhet från liknande och kan ge råd om hur jag kan gå tillväga?
    Kontakta fordringsägarna/inkassobolagen som är deras ombud och fråga om de kan godkänna en avbetalningsplan. Under tiden du får svar kan du betala in det du kan till dem, om det så är 100ke så minskar skulden
  • Anonym (inkasso)

Anonym (här är en till!!) skrev 2009-08-29 07:23:32 följande:

jag och min man har skulder på drygt 320 000kr.. men jag ångrar att vi inte låtat allt gå dit tidgare.. sitta och betala så höga räntor och det händer ingenting på lånen! Nu har vi betalningsanmärkning jovisst men det känns ändå sån skillnad! Kommer ta oss ca 5-6 år och bli av med detta men om man hade fortsatt betala på lånen innan dom hamnade där hade vi med tur haft alla lån borta om 10-12 år!! det är STOR skillnad.. Förrut va det min värsta mardröm att hamna hos fogden, men nu hamnar var och varannan människa där. Det är inte längre nått konstigt att folk inte kan betala. Man blir arbetslös osv. Lycka till alla ni som kämpar med era skulder!!
    Har man många ärenden är det jättedumt att låta alla gå till Kronofogden. Det är först 640 kr i kostnader för betalningsföreläggandet sen 600kr/år per ärende i utmätningskostnader. Försök att få till en plan hos de olika frodringsägarna med fryst ränta. När man betalar via kronis tickar räntan på + alla avgifter då
Svar på tråden Hur mycket har du i skulder till kronofogden?